Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det svårt/dyrt att byta

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Är det svårt/dyrt att byta

Är det svårt/dyrt att byta ett tangentbord på en laptop ???

Jag har spillt lite dricka i den......och nu är den död..

jag kan inte ens passera lösenordet...för då hade jag kunnat maila alla filer jag behöver i jobbet till min arbetsdator...

Sv: Är det svårt/dyrt att byta

Ingen aning om det är dyrt och/eller krångligt.

Men, om "bara" tangentbordet är trasigt och datorn fungerar i övrigt, går det inte att koppla in ett USB-tangentbord för att logga in och kopiera viktiga filer?
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by James View Post
      Är det svårt/dyrt att byta ett tangentbord på en laptop ???

Jag har spillt lite dricka i den......och nu är den död..

jag kan inte ens passera lösenordet...för då hade jag kunnat maila alla filer jag behöver i jobbet till min arbetsdator...
      beror på vad det är för modell, har man tur så sitter det små "flippar" mellan F tangenterna (brukar vara så på lite äldre HP modeller) vilket då betyder att man byter tangentbord på någon minut.. bara flippa dom där o sen lyfta upp, koppla loss och tvärt om. På Acer datorer brukar det bli ett lite större projekt, man får plocka av hela "toppen" för att komma åt små skruvar som håller tangentbordet.. men oftast är det inte speciellt svårt..

priset vågar jag inte svara på utan dator/modell.. varierar kraftigt

men datorn fungerar då i övrigt förutom just tangentbordet?

Comment

Originally posted by gason View Post
        Ingen aning om det är dyrt och/eller krångligt.

Men, om "bara" tangentbordet är trasigt och datorn fungerar i övrigt, går det inte att koppla in ett USB-tangentbord för att logga in och kopiera viktiga filer?
        Jag kommer inte förbi lösenordet...och det måste jag innan jag kan använda ett vanligt tangentbord....tror jag...

Originally posted by DunderKrillan View Post
        beror på vad det är för modell, har man tur så sitter det små "flippar" mellan F tangenterna (brukar vara så på lite äldre HP modeller) vilket då betyder att man byter tangentbord på någon minut.. bara flippa dom där o sen lyfta upp, koppla loss och tvärt om. På Acer datorer brukar det bli ett lite större projekt, man får plocka av hela "toppen" för att komma åt små skruvar som håller tangentbordet.. men oftast är det inte speciellt svårt..

priset vågar jag inte svara på utan dator/modell.. varierar kraftigt

men datorn fungerar då i övrigt förutom just tangentbordet?
        Datorn var helt ny i aug...

en ASUS Z53E

Fungerar utmärkt...förutom tangentbordet nu då....

Comment

Hittar inga reservdelar alls till den där modellen, så det kan vara någon form av annat-modellnummer-när-det-säljs-på-elgiganten-grej. (Hittade något om att det är en "Asus F3" men den finns det också ett helt gäng av)

Så det lutar åt att det kanske inte är speciellt dyrt/svårt att byta.. men ett helvete att försöka hitta reservdelar.

Comment

Hittar inga reservdelar alls till den där modellen, så det kan vara någon form av annat-modellnummer-när-det-säljs-på-elgiganten-grej. (Hittade något om att det är en "Asus F3" men den finns det också ett helt gäng av)

Så det lutar åt att det kanske inte är speciellt dyrt/svårt att byta.. men ett helvete att försöka hitta reservdelar.
            Köpte den på EXPERT...

Comment

Blir det lättare att identifiera den om ni vet vilka prestanda den har ???

Comment

Originally posted by James View Post
                Blir det lättare att identifiera den om ni vet vilka prestanda den har ???
                Jag kan kolla upp det på jobbet på måndag om du PM:ar mig serienummer och/eller P/N om det finns.

Comment

Tack för hjälpen Dunderkrillan, har beställd tangentbordet..731:-....

Hade sådan tur att jag pratade med en av datalärarna på skolan...som råkar bo i samma kvarter som mig...han skulle byta det åt mig...

Dessutom så lyckades jag ta mig in i datorn igår så jag kunde rädda alla viktiga filer som jag behöver i jobbet..samt att stänga av alla automatiska lösenord...

Comment

Det gick ju bra det här till slut...

Har fått hem ett nytt tangentbord och lämnat över datorn till en granne som byter det åt mig...

Jag skulle få tillbaka min älskling inom en vecka...

Comment

Hmm, intressant. Dunder, du har inte kontakter på HP eller så, som kan fixa enstaka tangenter till laptops?
                      -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                        Hmm, intressant. Dunder, du har inte kontakter på HP eller så, som kan fixa enstaka tangenter till laptops?
                        inte enstaka tangenter nej

Comment

Äntligen !!!

Nu ska jag alldeles strax slå av och plocka undan den stationära datorn..för jag har hämtat.......min Lovetop Nu funkar den !!!

Men med orginaltangentbord....stoppades i diskhon och fick sedan gräddas i 50 graders ugn.....

Comment

inte enstaka tangenter nej
                            Fan, jag har en femma på min jobbedator som saknas. Det lustiga är att den tangenten gick sönder utan att jag ens rört vid tangentbordet. Heja HP! Man känner sig trygg när man upplever sånt här, samtidigt som man har en proliant stående här från samma företag.

Du vet inte hur man kan få tag på såna annars?
                            -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                              Fan, jag har en femma på min jobbedator som saknas. Det lustiga är att den tangenten gick sönder utan att jag ens rört vid tangentbordet. Heja HP! Man känner sig trygg när man upplever sånt här, samtidigt som man har en proliant stående här från samma företag.

Du vet inte hur man kan få tag på såna annars?
                              tja... det skulle väl vara då om någon råkar ha en över.. vilket inte är för vanligt skulle jag tro

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X