Announcement

Collapse
No announcement yet.

Och bara sådär..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Och bara sådär..

..blev det bästa ännu lite bättre

Sv: Och bara sådär..

Originally posted by DunderKrillan View Post
    ..blev det bästa ännu lite bättre

http://www.apple.com/se/macosx/
    Tsss, nu ska du inte vara sån. Windows 7 har säkert nåt det också...
    -

Comment

Originally posted by TMM View Post
      Tsss, nu ska du inte vara sån. Windows 7 har säkert nåt det också...
      Ja, Vista under skalet

Comment

Wow, ett OS som blivit enklare och mer tillförlitligt ... Det var ju verkligen unikt ...
        -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
          Wow, ett OS som blivit enklare och mer tillförlitligt ... Det var ju verkligen unikt ...

jo.. men skillnaden är att Apple lever upp till sina stora ord

Comment

jo.. men skillnaden är att Apple lever upp till sina stora ord
            Jo, det gör de säkert. Jag har har ingen koll på Mac sidan sedan OS 8 och på den tiden var det en mindre katastrof, rent tekniskt sett. Det lär vara oändligt bättre nuförtiden.

Comment

Originally posted by gason View Post
              Jo, det gör de säkert. Jag har har ingen koll på Mac sidan sedan OS 8 och på den tiden var det en mindre katastrof, rent tekniskt sett. Det lär vara oändligt bättre nuförtiden.
              Min första Mac kom med OS X 10.2 .. så man e väl bortskämd då eller nåt

Visst, den kunde boota OS 9.nåt ..men jag använde det i princip aldrig.. tyckte att multitaskingen var för skakig.

Comment

Min första Mac var förövrigt en sånhär:

..ganska snart följdes den upp med en sånhär:

och sen blev det en sånhär (den jag sitter vid just nu):

och som kompis till den blidde det en:

som var väldigt nätt, fin o lätt på alla sätt.. men, hårddisken vart lite väl långsam så den kunde bli tröttsam.. och iom att man hade "snålat" och inte investerat i SSD modellen (som kostade typ 10 lock mer) så..

blev det istället en sånhär (som fortfarande är arbetshästen):

..och i den har man petat i en Intel X-25 160GB SSD.. kostade en del men värd varje krona.. och sen som kompis har den en sånhär display:

Men visst, jag har väl inte gett upp Windows burkar helt (o lite linux)... det har vart en Acer Ferrari 4006 i där någonstans också.. o sen lite ihopaplock-spel-pc-uppgradera-varje-gång-nytt-spel-släpps-grej..

Comment

Min första Mac kom med OS X 10.2 .. så man e väl bortskämd då eller nåt

Visst, den kunde boota OS 9.nåt ..men jag använde det i princip aldrig.. tyckte att multitaskingen var för skakig.
                  Ja, då har du missat hela barnsjukdomsperioden med den konstgjorda multitaskningen och statiska minneshantering som alla skrattade åt.
                  "Multitaskningen" var tex helt beroende av att programmen själva delade med sig av processortiden. Minneshanteringen gjorde att programmen fick en fast mängd minne tilldelat när det startade och sen fick det klara sig med det. Om det inte räckte till fick man avsluta programmet, öka tilldelningen och starta om. [smilie=1,7,4]

Men å andra sidan var alternativet en PC med DOS och det var nästintill fullständigt oanvändbart.

Den första Mac jag provade hade system 5 och kunde bara köra ett program i taget. Det var i slutet på 80-talet.

Min första egna Mac var en Classic från 1990. Då var det system 6 som gällde och om man aktiverade "Multifinder" gick det att ha flera program igång samtidigt. Den uppgraderades sedan till system 7, det första systemet med "Multitasking" som standard.

Nästa Mac blev en Quadra 700 som kostade en mindre förmögenhet. Den hade system 7.5 och färgskärm. Hela 20MB RAM minne och en hårddisk på 700MB.

Jag gick över till Windows under -96 när det dök upp fungerande utvecklingverktyg för elektronikkonstruktion. Det låg ingen OS filosofi bakom bytet.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X