Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur gör man...????????

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hur gör man...????????

Kan man fixa till sin IP adress som tydligen har låst sej. Vore tacksam om det finns nån som vet.....

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Originally posted by lucina
    Kan man fixa till sin IP adress som tydligen har låst sej. Vore tacksam om det finns nån som vet.....
    fixar den vet ja ej om de gör men i cmd finns de vissa saker man kan göra hmmm..

startmenyn -> kör ->cmd

skriv "ipconfig/all"

Kolla att DHCP är aktiverat om inte högerklicka på nätverksanslutningen och välj egenskaper för TCP/IP, välj automatisk ip och dns.

öppna cmd igen skriv ipconfig/release, då bör kortet släppa ipadressen
    (000.000.000.000)

skriv ipconfig/renew

Du bör få en ny adress, om du får det bör det fungera.

Ett annat problem som jag stött på är att tjänsten "DHCP klient" inte är igång.
    För att lösa detta, öppna kontrollpanelen ->administrationsverktyg
    ->tjänster , sök upp DHCP Client, om den inte är startad, högerklicka välj egenskaper, "startmetod automatiskt" och starta sedan tjänsten.

Upprepa nu kör ->cmd ->ipconfig/release

sedan ipconfig/renew

Nu bör du fått en ipadress.....

Comment

Tack snällig (Tronic) Detta ska jag testa sen så får jag se om jag får igång fanskapet. Tack för hjälpen....kramis;-)

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Originally posted by lucina
        Tack snällig (Tronic) Detta ska jag testa sen så får jag se om jag får igång fanskapet. Tack för hjälpen....kramis;-)
        sökte på nätet bara hehehe visste att man kunde göra nått men ej säker på vad men hitta en sajt med lite tips på..

Comment

Kontrollpanelen/Nätverksanslutningar/Anslutning till lokalt nätverk/Support/Reparera

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...
          X