Announcement

Collapse
No announcement yet.

Telefonsupport..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Telefonsupport..

.. e det någon här som jobbar med telefonsupport ?? isåfall kanske ni känner igen er i följande scenario..

Fick ett supportsamtal som började ganska normalt. En kund hade problem med sin internetuppkoppling (jag jobbar alltså på ett företag som bla levererar trådlöst bredband). Efter lite frågor om signalstyrka osv klurade jag ut att personen i fråga hade lyckats få in fel drivrutin till radiokortet.

Jag började då guida kunden:
    "högerklicka på Den här datorn och välj egenskaper"
    kunden: -"japp"
    "klicka på fliken maskinvara och sedan knappen enhetshanteraren"
    osv.. Efter ungefär 20 minuter av klickande, petande, skrivande och knappande (allt efterhand som kunden svarar -"japp") ställer jag frågan
    "kommer du ut på nätet nu?"
    kunden svarar då
    -"vänta, jag ska byta telefon så jag kan sätta mig vid datorn"

Originally posted by DunderKrillan
    .. e det någon här som jobbar med telefonsupport ?? isåfall kanske ni känner igen er i följande scenario..

Fick ett supportsamtal som började ganska normalt. En kund hade problem med sin internetuppkoppling (jag jobbar alltså på ett företag som bla levererar trådlöst bredband). Efter lite frågor om signalstyrka osv klurade jag ut att personen i fråga hade lyckats få in fel drivrutin till radiokortet.

osv.. Efter ungefär 20 minuter av klickande, petande, skrivande och knappande (allt efterhand som kunden svarar -"japp") ställer jag frågan
    kunden svarar då
    Och då var du fortfarande Kåt, Glad & Tacksam eller? Sorry, kunde inte låta bli
    http://cherinne.blogg.se/

Comment

kunden svarar då

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Min första tanke hade varit nån som har ett basebollträ jag kan få låna...

Comment

:razz: Nä, det kan jag väl inte påstå

kom att tänka på en annan rolig grej som hände för några år sen..
        En kund ringde och var intresserad av radiolanet. Jag förklarade precis som vanligt hur det fungerar och så med fri sikt till vår mast osv. Gick igenom vilka grejer som ingår till datorn, antenn, radiokort och den 5 meters kabel som kopplas mellan dator och antenn.
        Kunden lät ännumer intresserad och beställde bums varpå jag frågade om han behövde mer än 5 meter kabel..

kunden: "va ?"

"ja, alltså, hur långt har du mellan datorn och antennen ?"

kunden (märkbart irriterad): "...uuh, de e ju 500 meter! vafan, VA DE INTE TRÅDLÖST!?!" och slänger på luren...

Comment

:razz: Nä, det kan jag väl inte påstå

kom att tänka på en annan rolig grej som hände för några år sen..
          En kund ringde och var intresserad av radiolanet. Jag förklarade precis som vanligt hur det fungerar och så med fri sikt till vår mast osv. Gick igenom vilka grejer som ingår till datorn, antenn, radiokort och den 5 meters kabel som kopplas mellan dator och antenn.
          Kunden lät ännumer intresserad och beställde bums varpå jag frågade om han behövde mer än 5 meter kabel..

kunden: "va ?"

"ja, alltså, hur långt har du mellan datorn och antennen ?"

kunden (märkbart irriterad): "...uuh, de e ju 500 meter! vafan, VA DE INTE TRÅDLÖST!?!" och slänger på luren...
          Det är därför som jag skulle vilja jobba i support också.
          -

Comment

Originally posted by TMM
            Det är därför som jag skulle vilja jobba i support också.
            Dels HATAR jag många företags supportpersonal, och dels HATAR jag folk som ringer dit Fan ingen ide för mig o ringa support oftast, slutar ofta med att jag sitter o förklarar för dem hur saker funkar

Comment

Originally posted by Zmaster
              Dels HATAR jag många företags supportpersonal, och dels HATAR jag folk som ringer dit Fan ingen ide för mig o ringa support oftast, slutar ofta med att jag sitter o förklarar för dem hur saker funkar
              Du kanske skulle börja jobba med sånt?
              http://cherinne.blogg.se/

Comment

Originally posted by Nova
                Du kanske skulle börja jobba med sånt?
                Hehe, njae Tror inte jag skulle stå ut

Comment

Hehe, njae Tror inte jag skulle stå ut
                  071-zmastersupport;-)

Comment

Originally posted by Tronic
                    071-zmastersupport;-)

Comment

För några år sedan jobbade jag på ett stooooort telecomföretag i Stockholm.
                      På företaget erbjöds; telefonförsäljning och så hade de outsourcing, firmor hyrde oss för att sköta t ex deras kundtjänst, vissa banktjänster via tel och datasupport bl a.

Nu jobbade jag själv inte på "datasupportsavdelningen", men jag kan ju tala om att de mycket välkända och stora datorjättarna hade en utbildning till personalen på max en hel dag.
                      Sedan fick den utbildade, eller hur, personalen börja ta emot samtalen från folk som ville ha hjälp.

Ofta, ofta satt det personal i telefonerna som knappt visste hur man knäppte på en dator... resten kan ni ju tänka er!

Comment

ja det är tur att man har en datatekniker hemma med lång datautbildning......Jag har aldrig problem med min dator. Och mycket har jag lärt mej. Har själv ett års datautbildning.
                        ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                        Working...
                        X