.. e det någon här som jobbar med telefonsupport ?? isåfall kanske ni känner igen er i följande scenario..
Fick ett supportsamtal som började ganska normalt. En kund hade problem med sin internetuppkoppling (jag jobbar alltså på ett företag som bla levererar trådlöst bredband). Efter lite frågor om signalstyrka osv klurade jag ut att personen i fråga hade lyckats få in fel drivrutin till radiokortet.
Jag började då guida kunden:
"högerklicka på Den här datorn och välj egenskaper"
kunden: -"japp"
"klicka på fliken maskinvara och sedan knappen enhetshanteraren"
osv.. Efter ungefär 20 minuter av klickande, petande, skrivande och knappande (allt efterhand som kunden svarar -"japp") ställer jag frågan
"kommer du ut på nätet nu?"
kunden svarar då
-"vänta, jag ska byta telefon så jag kan sätta mig vid datorn"
Fick ett supportsamtal som började ganska normalt. En kund hade problem med sin internetuppkoppling (jag jobbar alltså på ett företag som bla levererar trådlöst bredband). Efter lite frågor om signalstyrka osv klurade jag ut att personen i fråga hade lyckats få in fel drivrutin till radiokortet.
Jag började då guida kunden:
"högerklicka på Den här datorn och välj egenskaper"
"klicka på fliken maskinvara och sedan knappen enhetshanteraren"
osv.. Efter ungefär 20 minuter av klickande, petande, skrivande och knappande (allt efterhand som kunden svarar -"japp") ställer jag frågan
"kommer du ut på nätet nu?"
kunden svarar då
-"vänta, jag ska byta telefon så jag kan sätta mig vid datorn"

Fan ingen ide för mig o ringa support oftast, slutar ofta med att jag sitter o förklarar för dem hur saker funkar
...............Änglatofflor.
Comment