Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webbläsare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Webbläsare

Vilka webbläsare kör ni, och varför?

Jag sitter för tillfället på XP-burken där jag har Firefox som standard browser - Jag gillar firefox för att den är gratis (NEJ, Internet Explorer är inte gratis, ni betalade IE när ni köpte Windows), liten, snabb, säker och "tilläggen". Med hjälp av tillägg kan man göra browsern ännu säkrare/mer användbar, och de flesta (alla?) verkar vara kompatibla med varandra. Jag skaffade mig nyligen en licens för Opera, vilken jag planerar o testa för fullt ett tag framöver. Opera har jag kört förut, men det var ett tag sen nu . Opera 8.0 ser mycket lovande ut än så länge, kanske kan bli en konkurrent till min älskade Mozilla? Internet Explorer tycker jag däremot illa om.
    Den är långsam, stor, gammal och osäker! Den verkar sällan utvecklas, och är än en gång osäker. Vad som inte utvecklats i IE är mycket, stöd för alpha i png filer till exempel .

Microsoft har alltid börjat i fel ände, försökt köpa upp företag och lägga ner dom, anmäla dom för brott dom själv begår, osv osv osv. Bara namnet är en anledning till varför man ska gå över till en helt annan plattform.

Just det. Firefox finns på alla och jag har inte haft problem med spyware och virus sen jag bytte.

Behöver jag ens säga vad jag använder?
    -

Comment

Originally posted by TMM
      Microsoft har alltid börjat i fel ände, försökt köpa upp företag och lägga ner dom, anmäla dom för brott dom själv begår, osv osv osv. Bara namnet är en anledning till varför man ska gå över till en helt annan plattform.

Just det. Firefox finns på alla och jag har inte haft problem med spyware och virus sen jag bytte.

Behöver jag ens säga vad jag använder?
      Visst ja. Både Mozilla Firefox och Opera finns till alla platformer

Comment

Enbart Firefox/Mozilla sen nåt år tebax!
        Aldrig problem,ser alla bilder..Hur tok bra som helst!
        Är så nöjd,å hajar inte varför folk envisas med att använda totalt värdelösa IE??
        Kanske för de inte ens vet man KAN byta??Att man har fler alternativ?Å bättre alternativ?Varför behåller man å använder IE annars??

Blonde, perverted and proud, kan det bli bättre ??
        Vickan Äger dessa:
        Marilyn Manson
        Stockholm
        Peta Wilson
        London
        Monaco
        Gil.Grissom

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X