Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bärbar, stationär och extern hårddisk.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bärbar, stationär och extern hårddisk.

Funderar på ett par saker...

Att byta min stationära dator till en bärbar. Bra eller dåligt?

Har alltid haft stationär och skulle vilja vara litet mer flexibel på var jag kan vara med datorn, eller sitter man iaf bara på samma plats trots att man har bärbar?

Har också funderat på det här med extern hårddisk.
    Är det något att rekommendera?

Jag har min hårddisk uppdelad i två partitioner, eller vad det nu heter, så vid datorkrasch har jag hitills kunnat rädda det jag har samlat på mig, om jag inte har backupat det än. Tur va?

Men om jag har en extern hårddisk, då behöver jag ju inte bekymra mig så mycket, ja om inte den brakar då förstås.

Hur är det med datorn i övrigt om man har en extern HD?
    Blir den snabbare? Eller är det skitsamma?

Skall väl också tala om att jag mest surfar runt, forumar och spelar enkla små spel på min dator. Hämtar sällan eller aldrig hem grejer som filmer o dyl, men visst händer det och då borde ju en bärbar kunna duga åt mig.

Men hallå!

Ingen som kollar inne på datorhörnan någon gång? *ensam*

Comment

Originally posted by TequilaLady
      Men hallå!

Ingen som kollar inne på datorhörnan någon gång? *ensam*

Tappar du den bärbara i golvet så är det kört. Fast å andra sidan, välter du den stationära så är det lika illa.

Nackdelar för mig jämfört med bärbart skulle vara tangentbordet som man ibland nästan måste använda pincett för att skriva på. Mina fingrar är nog lite för tjocka och är vana vid att svänga runt rejält på tangentbordet.

Fördelar? Ta med den vart som helst?

Hastigheterna skulle jag tro är domsamma. Det är ju bara storleken på datorerna som skiljer sig åt.
      -

Comment

Originally posted by TMM
        Tappar du den bärbara i golvet så är det kört. Fast å andra sidan, välter du den stationära så är det lika illa.

Nackdelar för mig jämfört med bärbart skulle vara tangentbordet som man ibland nästan måste använda pincett för att skriva på. Mina fingrar är nog lite för tjocka och är vana vid att svänga runt rejält på tangentbordet.

Fördelar? Ta med den vart som helst?

Hastigheterna skulle jag tro är domsamma. Det är ju bara storleken på datorerna som skiljer sig åt.

Meeeeeeeeeeen vad bra! Någon hittade min tråd!

Ja, iofs... det där med tangentbordet har jag tänkt på.
        Men där kan man väl, om man nu sitter på en och samma plats förstås, koppla in ett vanligt tangentbord?

Har funderat ett tag till och jag tror ju att det faktiskt blir så att man ändå sitter på samma plats ändå... kanske om man är sjuk någon gång eller jävligt trött, att man då kanske intar säng/soffläge med datorn.

Fast då kan man ju lika bra behålla den stationära, för är man sjuk eller trött så skall man ju vila.

Comment

Originally posted by TequilaLady
          Funderar på ett par saker...

Att byta min stationära dator till en bärbar. Bra eller dåligt?
          Om du ej redan införskaffat någon, så se till att du ej får en med Tyskt tangentbord, då detta skulle innebära risk att du stänger ute dig själv från diverse funktioner i detta forum.

Comment

Jag äääälskar min bärbara har haft den i några år och har aldrig ångrat mig, jo när jag inte kunde spela sims 2 då men det kan jag ju leva utan, skönt att kunna byta plats om man vill!
            sigpic__________________

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X