Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poker-tråden som är "All-in"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Poker-tråden som är "All-in"

Mellon har ju tidigare haft en speciell tråd här för Texas hold'em (stavas det så ?)
    men jag tycker att vi också borde ha en mera allmän tråd för allt kring poker.
    Även om nu poker ju varit poulärt ända sedan 1800-talet har det bara de sista två åren varit en total explosion på området med en massa tv-program, bilagor till kvällstidningarna och till och med ett par egna svenska poker-tidskrifter.
    Så det finns nog mycket stoff för att hålla diskussionen igång.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Vill bara påpeka att det inte var jag som hade den tråden utan LeCot
    Jag skrev lite i den dock

Comment

Jag kan ju dra en liten pokeranekdot som jag tycker borde passa in i den här tråden.

Den handlar om Wild Bill Hickok som blev skjuten 1876 på en saloon i staden Deadwood där han satt och spelade ett parti poker med somliga.
      In steg en snubbe vid namn Jack McCall och sköt Wild Bill i ryggen medan han satt och spelade. Wild Bills femkortshand innehöll just då två svarta ess samt två svarta åttor. Vad det femte kortet var dividerar fortfarande de vise om. Vad man vet är att det antingen var en 9:a, 10:a eller en knekt, men inte i vilken färg.
      Två svarta ess samt två svarta åttor blev dock känt som "död mans hand" efter detta, vilket säkert låter bekant för dom flesta (pokerspelare som icke pokerspelare).

Jack McCall greps hur som helst men lyckades rymma från shiriffen i Deadwood. Han infångades dock ett par dagar efter och hängdes i Deadwood.

Edit: Wild Bill Hickok var en ökänd bluffare och bedragare.

Last edited by Mellon; 2005-11-15, 02:07.

Comment

Originally posted by Mellon
        Vill bara påpeka att det inte var jag som hade den tråden utan LeCot
        Jag skrev lite i den dock
        Då rörde jag ihop det. Framför mina ursäkter åt er båda.

Comment

Jag kan ju dra en liten pokeranekdot som jag tycker borde passa in i den här tråden.

Den handlar om Wild Bill Hickok som blev skjuten 1876 på en saloon i staden Deadwood där han satt och spelade ett parti poker med somliga.
          In steg en snubbe vid namn Jack McCall och sköt Wild Bill i ryggen medan han satt och spelade. Wild Bills femkortshand innehöll just då två svarta ess samt två svarta åttor. Vad det femte kortet var dividerar fortfarande de vise om. Vad man vet är att det antingen var en 9:a, 10:a eller en knekt, men inte i vilken färg.
          Två svarta ess samt två svarta åttor blev dock känt som "död mans hand" efter detta, vilket säkert låter bekant för dom flesta (pokerspelare som icke pokerspelare).

Jack McCall greps hur som helst men lyckades rymma från shiriffen i Deadwood. Han infångades dock ett par dagar efter och hängdes i Deadwood.

Tack Mellon för den anekdoten. Jag har hört talas om "död mans hand" men glömt bort vart det kommit ifrån.
          Wild Bill och Calamity Jane har man ju läst om i Lucky Luke
          Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Comment

Ruskig historia det . Finns ju bland annat berättad i den här orättvist bortglömda filmen:

Comment

Originally posted by snowflake
              Tack Mellon för den anekdoten. Jag har hört talas om "död mans hand" men glömt bort vart det kommit ifrån.
              Wild Bill och Calamity Jane har man ju läst om i Lucky Luke
              De har båda två figurerat i ett otal filmer och böcker. "Calamity Jane" skrev för övrigt även en egen liten kort bok som är mycket bra men jag har glömt vad den heter.

Comment

Hur länge tror ni egentligen att den här pokertråden håller i sig i tv. De senaste året har det bara blivit mer och mera hela tiden. Någon gång borde rimligen intresset stagnera ?

Comment

Ordinarie pokertävlingar kanhända blir något som kommit för att stanna såtillvida att de dyker upp lite då och då när speciellt viktiga turneringar spelas. Däremot så bör de här programen när olika kändisar spelar mot varandra vara en rätt snabbt övergående fluga.

Comment

Kan här i en tråd som handlar om poker inte låta bli utan att ge texten till den här låten:
                    Lyrics to "Stranger Song" by LEONARD COHEN: It's true that all the men you knew were dealers / who said they were through with dealing / Every time you gave them shelter / I know that kind of man / It's hard to hold the hand of anyone / who is reaching for the sky just to surrender, / who is reaching for the s...

Det är en av de absolut kusligaste låta jag någonsin hört (men också helt otroligt bra).

Comment

Finns det förresten några fler låtar ni känner till som handlar om poker ?

Comment

Ni som kan mer om poker än jag hur tror ni att Linda Rosing kommer att klara sig som tävlingsspelare ?
                        Hon skall ju satsa på det nu som vi diskuterat i en annan tråd.

Comment

Vad tror ni om Svenska spels pokersatsning (kolla nedan) ?

Comment

Skickar upp Villes tråd o håller tummar och tår för Mellon ikväll.
                            Good luck Mellon!

Comment

Originally posted by Fjällis
                              Skickar upp Villes tråd o håller tummar och tår för Mellon ikväll.
                              Good luck Mellon!
                              Jag håller också tummarna för Mellon som spelar om riktiga pengar.......... varför gör inte jag det som är uppe i 40 600 dollar Antagligen för att jag vågar chansa när det bara är på låtsas

Go for it Mellon!!
                              Last edited by snowflake; 2005-11-25, 23:29.
                              Man må säga vad man vill om ett syndigt leverne, men det är väldigt allmänbildande

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X