Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gott & Blandat

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gott & Blandat

Lite tänkvärt..

Snälla flickor kommer till himlen, stygga kan komma hur långt som helst.

Vill du ha något sagt - be en man.
    Vill du ha något gjort - be en kvinna.

Män är som blandfärs - hälften nöt, hälften svin.

De som bidrar mest till underhållningen på ett party är de som inte är där.

En optimist är en kvinna som betraktar fettvalkarna som kurvor.

När karlarna håller med om allt man säger betyder det att de inte hör på.

Så snart en kvinna tänker någorlunda snabbt kallas det intuition.

Män har inte snuva. De har influensa.
    Män har inte huvudvärk. De har hjärntumör.

Bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna.

Om sex är det naturligaste som finns, varför finns det då så många handböcker i ämnet?
    I am always running around like a blue-arsed fly!!

Kortkort

Ett av livets mysterier är hur en enkilosburk godis kan få en kvinna att gå upp tre kilo i vikt.

En artikel jag läste påstod att typiska symptom på stress var att äta för mycket, göra impulsköp och köra för fort. Skojar de, eller? Det är ju så som jag tycker att en perfekt dag ska vara.

Om män kan styra jorden, varför kan de inte sluta bära slips? Hur intelligent är det att starta dagen med att knyta en snara kring halsen?!!

Män gillar telefoner med många knappar. Det får dem att känna sig viktiga.

Kvinnor över 50 föder inte barn, för lägger de ner babyn skulle de glömma var de lagt den.

Bästa sättet att glömma dina bekymmer är att gå i för trånga skor.

Det bästa med att bo i en småstad är att när du inte själv vet vad du gör, vet någon annan det..

Ju äldre du blir, desto svårare är det att gå ner i vikt, för vid det laget är din kropp och ditt fett bästa vänner.

Precis när jag hade vant mig vid gårdagen, dök idag upp.

Ibland tror jag att jag förstår allting, men sedan återfår jag medvetandet.

Jag brukade jogga för min hälsas skull, men slutade den dag då mina lår skavde så hårt mot varann att dom satte eld på min strumpor..

Fantastiskt! Man hänger in kläderi garderoben och på kort tid har de krympt två storlekar!!

En av mina väninnor blandade ihop sina p-piller med valium. Hon har 14 barn nu, men bekymrar sig inte det minsta..

Problemet med somliga kvinnor är att dom hetsar upp sig över ingenting och sedan gifter sig med honom.

Comment

dom är för bra, jag hade hört en del innan, men man kan höra dom hur många gånger som helst

Comment

Originally posted by alice
        dom är för bra, jag hade hört en del innan, men man kan höra dom hur många gånger som helst
        Är ju så tråkigt och folktomt härinne nu för tiden att jag inte hade nåt att göra.. Sitter här och håller på att ramla av pinn av skratt.. Läser dessa roligheter i en dassbok..

Comment

Originally posted by piopio
          Är ju så tråkigt och folktomt härinne nu för tiden att jag inte hade nåt att göra.. Sitter här och håller på att ramla av pinn av skratt.. Läser dessa roligheter i en dassbok..
          ja då är det kris...sitter och läser en dassbok
          Jag har just vart ute med hunden och sitter och väntar på gubben som är på arlanda ;-)

Comment

Svengelska

Hur är det egentligen med språkkunskaperna? Det kan man ju fundera över ibland. Eller döm själva efter att ha läst följande små anekdoter ur det verkliga livet.

En man var på studiebesök på en flygplats i USA varpå han pekade upp i luften och sade: "Oh, look! A fish-moose!" Samme man på studiebesök i USA var imponerad av bilen han åkte i: "It must be nice to have a fart-controller in the car."

En svensk au-pair i USA satt och åt frukost med sin familj när plötsligt ett av barnen rapade högt och ljudligt. En genant tystnad lade sig. Den svenska flickan försökte bryta tystnaden genom att säga: "Oh, it doesn't matter. In Sweden we rape all the time!"

En medelålders man stod vid en korvkiosk i Trollhättan och väntade på sin mat. Potatismoset var slut och medan han väntade på att mer mos skulle bli klart dök det upp en annan kund. Den nya kunden visade sig vara engelskman. Den medelålders mannen vände sig till engelskmannen och förklarade vänligt: "You must wait for the moose."

Två herrar från gamla goda Götabanken talade om förnyade internationella kontakter strax efter namnbytet till GOTA BANK med orden: "Dear friends, we are the same guys as before although we have lost our pricks."

Konversation mellan pilot (nationalitet okänd) och flygledare på Sturup en majdag för några år sedan. Pilot: "What are those yellow fields below us?" Flygledare:"It's probablyrapefields." Pilot: "Oh, you have fields fo that in Sweden?"

I bankvärlden utspelades följande: En engelsktalande man kom in på en svensk bank för att skaffa sig ett bankfack. "It's ok", sade tjänstmannen, "would you please fill in this blanket, and show me your leg." Totalt passiviserad av undran över vilken filt hon menade, och varför hon ville se hans ben (han var ju ändå över 70 år), stod han bara där. Tjänstemannen såg sig ändå föranlåten att föra samtalet vidare:"Would you like a big fack or a small fack?" Vid det laget låg alla kollegorna dubbelvikta av skratt bakom disken.

Comment

ja då är det kris...sitter och läser en dassbok
              Jag har just vart ute med hunden och sitter och väntar på gubben som är på arlanda ;-)
              Hmm.. Har han varit utomlands igen?? Lite avis jag blir på han i så fall..

Comment

Hmm.. Har han varit utomlands igen?? Lite avis jag blir på han i så fall..
                Han var bara i Bulgarien fred-sönd...en bil som ska levereras dit, så det var lite pappersfix och så...i Sofia, världens tråkigaste stad sa han

Comment

Tantvarning är när du..

..fotograferat av din prunkande hängpelargon och funderar på att skicka in fotot till Året Runt.

..slutar att dricka efter klockan nio på kvällen för att slippa gå upp och kissa mitt i natten.

..tycker att "husvisning på söndag" låter mer upphetsande än "snabbis på fredag".

..har fler sorter i medicinskåpet än i barskåpet.

..alltid har vattenkaraff, glas och en ask med näsdukar på nattduksbordet.

..använder brun-utan-sol-kräm bara upp till knäna.

..alltid har näsdukar och extra strumpor i handväskan.

..tror att det hänt något om telefonen ringer efter klockan sex på kvällen.

..i stället för att fundera över hur den unge läkaren skulle se ut utan kläder blir irriterad över att han är oerfaren.

..fyller diskmaskinen innan gästerna gått hem, i stället för att sitta kvar och ta ett extra glas vin.

..glatt sjunger med i Tomas Ledins trallvänliga sommarhits när de spelas på radion.

..håller koll på grannarna.

..sätter upp lappar på jobbet med extra texten "Städa efter dig".
                  ..skrattar åt tonåringarna och deras stil och sedan hakar på trenderna när de är över.

..känner dig som en pensionär på tunnelbanan när du går på raveparty.

..bokar sittplatsbiljett på konserter.

Comment

Comment

Han var bara i Bulgarien fred-sönd...en bil som ska levereras dit, så det var lite pappersfix och så...i Sofia, världens tråkigaste stad sa han
                      Hade inte spelat någon roll för mig om det varit tråkigt.. Vill bara komma åt det där "komma bort hemifrån" jag.. ;-)

nu ska jag iaf ta och logga ut.. Måste käka något och sen sova..
                      Lite påfrestande att vara vaken från 7 varje dag, hålla igång hela dagen, snacka spanska 24/7 och hålla reda på alla ungarna.. Tösens kusin från Perú är nämligen på besök.. *suck*

Comment

Hade inte spelat någon roll för mig om det varit tråkigt.. Vill bara komma åt det där "komma bort hemifrån" jag.. ;-)

nu ska jag iaf ta och logga ut.. Måste käka något och sen sova..
                        Lite påfrestande att vara vaken från 7 varje dag, hålla igång hela dagen, snacka spanska 24/7 och hålla reda på alla ungarna.. Tösens kusin från Perú är nämligen på besök.. *suck*
                        Sov gott pipio

Comment

Sov gott pipio
                          Tack Alice..
                          Ha en fortsatt trevlig kväll och mys med gubben när han kommer..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X