Det var en gång en svensk som flyttade till USA.
Där träffade han två norrmän som han blev kompis med. De tre vännerna gick ofta ut och drack öl i baren tillsammans.
En dag dog svensken och det blev begravning.
Några dagar efter svenskens begravning satt de två norrmännen åter i baren, då sa den ena norsken:
-Han var allt bra konstig den där svensken.
-Jaså, varför tycker du det? sa den andra norrmannen.
-Han hade ju två rövhål.
-Va, hade han två rövhål? Hur vet du det?
-Jo, varje gång vi kom in i baren sa ju bartendern:
"-Here comes the swede with the two assholes!"
Det var tre norrmän som åkte till Sverige för att jaga älg. De frågade en man vart de skulle åka för att hitta riktigt stora älgar. Han pekade ut ett område på kartan och de åkte dit.
Efter ett par timmar träffade de en älg, på det sättet att den dog.
tilllsammans började de nu släpa älgen tillbaks mot bilen med släpkärran för att sedan köra hem igen. Efter en timme möter de mannen som visade dem området.
-Det gick ju bra för ser, säger mannen
-jo, men det är lite tungt att dra älgen, svarar en av norrmännen.
-Ahh. Ni gör ju på fel sätt. Ni drar älgen mothårs. Om ni istället drar den medhårs kommer det att gå mycket lättare.
Norrmännen tackade för tipset och manen gick vidare åt sitt håll.
Ytterligare en timmme senare, och de har fortfarande inte kommit fram till bilen, säger en av norrmännen -han var inte så dum den där svensken. Det går mycket lättare nu.
-Jag vet inte jag det, svarar den andre. Vi kommer ju bara längre och längre från bilen nu när vi drar åt det här hållet....
Där träffade han två norrmän som han blev kompis med. De tre vännerna gick ofta ut och drack öl i baren tillsammans.
En dag dog svensken och det blev begravning.
Några dagar efter svenskens begravning satt de två norrmännen åter i baren, då sa den ena norsken:
-Han var allt bra konstig den där svensken.
-Jaså, varför tycker du det? sa den andra norrmannen.
-Han hade ju två rövhål.
-Va, hade han två rövhål? Hur vet du det?
-Jo, varje gång vi kom in i baren sa ju bartendern:
"-Here comes the swede with the two assholes!"
Det var tre norrmän som åkte till Sverige för att jaga älg. De frågade en man vart de skulle åka för att hitta riktigt stora älgar. Han pekade ut ett område på kartan och de åkte dit.
Efter ett par timmar träffade de en älg, på det sättet att den dog.
tilllsammans började de nu släpa älgen tillbaks mot bilen med släpkärran för att sedan köra hem igen. Efter en timme möter de mannen som visade dem området.
-Det gick ju bra för ser, säger mannen
-jo, men det är lite tungt att dra älgen, svarar en av norrmännen.
-Ahh. Ni gör ju på fel sätt. Ni drar älgen mothårs. Om ni istället drar den medhårs kommer det att gå mycket lättare.
Norrmännen tackade för tipset och manen gick vidare åt sitt håll.
Ytterligare en timmme senare, och de har fortfarande inte kommit fram till bilen, säger en av norrmännen -han var inte så dum den där svensken. Det går mycket lättare nu.
-Jag vet inte jag det, svarar den andre. Vi kommer ju bara längre och längre från bilen nu när vi drar åt det här hållet....

Comment