Announcement

Collapse
No announcement yet.

Till minne av min kära.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Till minne av min kära.

Till minne
    När som helst kan det ta slut.
    Varför slösa bort
    En endaste minut.
    Ta vara på livet
    Och den du har kär
    Ta inget för givet
    Att han alltid ska vara här.
    Tiden gick så fort och allting blev så svårt
    Livet kändes så grymt och orättvist och hårt.
    Men vad annat kan man göra än att acceptera
    Att livet tar slut, att min älskande snart ej finns mera.
    Allt jag sa och gjorde
    Inget ångrar jag idag
    Fast det var mycket jag borde
    Är jag ändå glad.
    Fast ledsen ändå
    Ledsen över att du måste gå.
    Kampen var svår men är äntligen slut
    Borta är din smärta, din plåga som du bar
    Jag ska minnas varje timme, varje minut
    I mitt hjärta ska du leva kvar.
    Adjö min vän, min älskade, jag kommer aldrig aldrig att glömma dej. Vila i frid.

Comment

Vackert J.R

Comment

sigpic__________________

Comment

Underbart vacker JR!

Comment

Tack allihopa! Jag har printat ut dikten och kommer att lägga den i minneslunden i vår tillsammans med lite blommor och ett tänt ljus.

Vet ni att nu har han vart borta i en månad redan? En månad och fem dar för att vara exakt..

Och jag fattar fortfarande inte att han är borta för alltid, inte med mitt förnuft, inte med hjärtat, heller.

Comment

Har det gått så fort?

Allting har gått fort, och framförallt för Dig! Kanske både på gott och ont...

Du gör helt rätt i att lägga den vid minneslunden, han kommer läsa den..

Comment

Originally posted by turbotrollet
                Har det gått så fort?

Allting har gått fort, och framförallt för Dig! Kanske både på gott och ont...

Du gör helt rätt i att lägga den vid minneslunden, han kommer läsa den..

Ja, tiden läker alla sår, och för varje dag blir det lättare och lättare. Just nu håller jag på med nästa dikt, den är inte färdig än, men det handlar om saknaden och tankarna efteråt. Och ska heta just "Saknad".

(har en hel samling vid det här laget. Det kanske blir en bok till slut, vem vet?)

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
                  Ja, tiden läker alla sår, och för varje dag blir det lättare och lättare. Just nu håller jag på med nästa dikt, den är inte färdig än, men det handlar om saknaden och tankarna efteråt. Och ska heta just "Saknad".

(har en hel samling vid det här laget. Det kanske blir en bok till slut, vem vet?)
                  Det är så skönt att skriva av sig.. ibland hamnar man i "diktperioder", det gör nog de flesta... iaf tjeeeejeeeer, skulle nog aldrig hända Andree tex.

En bok vore spännande! Då ska jag köpa din.

Comment

Originally posted by turbotrollet
                    Det är så skönt att skriva av sig.. ibland hamnar man i "diktperioder", det gör nog de flesta... iaf tjeeeejeeeer, skulle nog aldrig hända Andree tex.

En bok vore spännande! Då ska jag köpa din.
                    Jag har aldrig skrivit dikter förut, innan min gubbe blev sjuk. Och nu tycker jag det är ett jättebra sätt att skriva av sig på.

Tror du verkligen det finns nåt bokförlag som vill publicera en bunt dikter om en cancersjuk person? Vet inte om jag törs skicka in dom nånstans..och ändå har jag designat en förstasida.

Comment

Man kan alltid skicka in dikterna till något bokförlag och hoppas... faller de dem i smaken så går det! Man kan alltid testa.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X