Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Det stod idag klart att regeringen fullständigt skiter i allt. Den enda undanflykten dom klarar av att använda är

- Ja, vi lovade ju.

Jomenvisst. Men tro inte att det slutar där. Förvisso har dom rätt, de korkade jävla svenskarna lade själva sin röst på skiten så lite får dom skylla sig själva. Men det faktum att resten av det här landet, som inte gjorde det, precis blivit fullständig överkörda. Alla demonstrationer, rop och skrik - vad hjälpte det, förutom att ni blev fullständigt utskrattade? Ja, jag menar. Om någon har bestämt sig för något, så kvittar det, oavsett hur mycket alla andra inte vill finna sig i det. Det är lite samma sak i forumvärlden, men lyckligtvis har man där möjlighet att välja om man vill vara kvar i ett forum av tyranneri. Så är det inte i Sverige. Vi kan inte flytta till ett annat land bara för att ett gäng ägg inte klarar av att styra det. Vi tvingas att bo kvar ändå.

Det riktigt trista i det hela taget är också att svenskarna är så jävla snälla att dom accepterar läget. Man minns väl dolda kameran, där kunden kommer in i butiken och köper en tidning. Kassören säger att det är feltryck på sidan två och tre och begär därför att få riva ut sidorna ur tidningen. Jomenvisst, det är lugnt. Riv på du. Sådan är svensken. Feg som en jävla skit! Accepterar allt, men skriker på utav helvete ändå. Alla dessa skrik och demonstrationer - hur mycket har det hjälpt egentligen? Ingenting. Regerings-asen har istället utnyttjat situationen och har haft första parkett på sveriges största biograf.

"Haha, kolla den där svensken. Blir av med A-kassan efter nyår och kan inte göra ett skit. Dessutom har han säkert röstat på oss. Ha ha ha!"

Nä, fy fan. Hade jag kunnat gå ut i strejk hade jag gjort det och nåde den jävel som försökt hindra mig. I vissa fall kan det vara lagbrott att strjeka, men so fucking what?! STOPPA MIG OM DU KAN!

Ja, för vad skulle man göra om hela landet stannar av? Hur ska då de stackars muppsen där uppe få några pengar? Kan man inte helt enkelt ställa till ett helvete för dom? Nu har vi ju ingenting att förlora längre. Vi vet ju alla att vi ändå förlorar allt inom loppet av en månad. Eller är svensken fortfarande så trångsynt att det inte går in i den tjocka skallen?!

Hjälp de utsatta! STREJKA säger jag!
    -

Sv: Grattis Svenskar. Ni blir utskrattade.

Är det nu jag ska skämmas för att inte jag är beroende av nån a-kassa är det nu jag ska skämmas för att jag är för fria företagare som får lite mer o säga till om och kanske kan ge några fler jobb är det nu jag ska skämmas för att jag hunnit jobba o kommit nånstans med svett o tårar och har det bra i dag ja jag röstade borgerligt och får skämmas nu för jag trodde inte detta skulle gå igenom för jag vet nu att många familjen får en tråkig jul av det här

Comment

Gillar inte situationen med A-kassan men jag förstår till fullo att de vill genomföra alla rejäla "obekväma" ändringar så fort som möjligt. Med "obekväma" menar jag ändringar som möter en hel del motstånd opinionsmässigt. För om 3½ år har de flesta som inte drabbats personligen troligtvis glömt det. Eller åtminstone i större utsträckning.

Och när det gäller just dessa saker och hur mycket jag än ogillar a-kassaändringarna så där tycker jag det enbart är svenska folket man isåfall skall klaga på.. Inte regeringen som gör det majoriteten har bett dem om.

Det är skillnad när politiker fuskar eller kommer fram med nya regler etc medan de sitter.. Det här är ju inget de hymlat med.. Men det är irriterande.

jag vetefasen..
      ________
      ____

Comment

Originally posted by Millan View Post
        Är det nu jag ska skämmas för att inte jag är beroende av nån a-kassa är det nu jag ska skämmas för att jag är för fria företagare som får lite mer o säga till om och kanske kan ge några fler jobb är det nu jag ska skämmas för att jag hunnit jobba o kommit nånstans med svett o tårar och har det bra i dag ja jag röstade borgerligt och får skämmas nu för jag trodde inte detta skulle gå igenom för jag vet nu att många familjen får en tråkig jul av det här
        Nej, Millan. Du har ingenting att skämmas över. Du röstade på ett parti för att du trodde dig kunna dra nytta av det. Är du företagare så har du väl all möjlighet att anse dig få det bättre av ett sånt val. Men det förändrar inte min åsikt ett dugg. Jag vill fortfarande att den nya regeringen ska brinna i helvetet.

Men å andra sidan, det förändrar nog ingenting det heller. Jag kan nästan lova dig att även du har blivit grundlurad. När väl landet har körts i botten för att ingen längre har råd att leva, så inleds nästa steg. Det finns fler avgifter att höja och fler förmåner att sänka, för att råna stackars svenskar och när dom är klara med oss så är det till dig och alla andra företagare dom kommer till för att hämta det de aldrig fick.

Men just nu handlar det om resten av landet - de som inte röstade på det här katastrofpartiet. De som blev grundlurade av valgubbarna på grund av att en muppjävel till socialdemokrat brydde sig mer om sin förbannade gård än tänkte på hur illa det skulle gå för svenskarna. Hade han tänkt sig för så hade han inte överlämnat landet till ett gäng dynghögar. Då hade folk fortfarande trott på sossarna och hela det här jävla spektaklet hade kunna få ett vackert slut. Men nej, nu var alla så trötta på karlsloken att dom hellre valde att helt sluta tätt upp i skallen. Alla dessa val-löften som diskuterades innan valet, var en varningsklocka, men inte en käft lyssnade på den dinglade i nyllet på dom.

Du har ingenting att skämmas för, det är resten av det här landet som begått den största tabben någonsin. Den del av landet som valde att lägga sig på en intellektnivå som inte ens uppnår en människa med downs syndrom. Men vänta bara ett tag till, det är inte över än. Tyvärr.
        -

Comment

En genomsnittlig avgift till a-kassan kommer att ligga på runt 4 000 kronor om året,,,skattesänlning på en tusenlapp får du bara om du tjänar mer än 25 tusen kronor i månaden....sjukförsäkringen skall också sänkas.....LAS försämras från den 1:a januari (Lagen om anställningsskydd)...Bensinskatten höjs,,,,,,trängselskatter kvar i Stockholm.....arbetsgivaravigfterna höjs....är det någon som ser något positivt i detta???

Comment

Kom just på att de tänker sälja ut Apoteket också....så ajöss till subventionerade läkemedel.....de verkar tro att de svaga i samhället har valt att just vara svaga

Comment

Vet du vad som mer stör mig, Skorpan?

Jo, uttalandet jag hörde idag. Att göra folk mer hungriga på att söka de jobb som finns. Ja, visst låter det perfekt?

Om två år har vi fått in ägghuven i vården, som egentligen utbildat sig som snickare från början. Det kommer att diskuteras att det är under all kritik att anställa folk som hjärnkirurger, helt utan utbildning.

Varför? Jo, för att regeringen tyckte att folk skulle hungra efter andra jobb. Jävla kötthuven.
              -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                Vet du vad som mer stör mig, Skorpan?

Jo, uttalandet jag hörde idag. Att göra folk mer hungriga på att söka de jobb som finns. Ja, visst låter det perfekt?

Om två år har vi fått in ägghuven i vården, som egentligen utbildat sig som snickare från början. Det kommer att diskuteras att det är under all kritik att anställa folk som hjärnkirurger, helt utan utbildning.

Varför? Jo, för att regeringen tyckte att folk skulle hungra efter andra jobb. Jävla kötthuven.
                Jo ,,,man drar alla över en kam.....typ är du arbetslös så är du inte värd något du är en belastning för staten som inte producerar något och då skall du bestraffas,,,,,,jag har suttit och pratat med ensamstående med barn som inte får det att gå ihop idag,,,,de får timanställningar som genom det nya systemet för a.kassa innebär att de kan glömma ersättning i fortsättningen.......det vi ser just nu är den största nedskärningen i trygghet och socialförsäkring i Svensk historia,,,,,men så ville ju det Svenska folket ha det...vilka tider vi lever i

Comment

Känner bara att man inte ska vara så stolt över att man kommit nånstans när alla andra får det sämre...tror att jag inte är ensam om den känslan men varför kan det inte vara så enkelt att folk ska kunna klara sig själva på sin lön ...nu tänker inte jag på dom sjuka...alla svaga ska ha hjälp men nånstans i detta bidrags sverige har det gått för långt folk har blivit beroende av samhället på ett tidigt stadium och så ska det vara för alltid tycker man även om man är frisk o arbetsför...ensamstående mammor har i alla tider fått alldeles för lite hjäl däremot för när barnen växer upp så får även hon det bättre kan jobba mer o behöver ingen hjälp...vet inte om ni fattar nu hur jag tänker, men skriver det ändå

Comment

jag får väl hoppas på att någon svarar på ditt inlägg Millan så att jag ser det

Comment

väluttryckt.....respekterar TMM´s frustrering å andra med honom....men är inte mycket för blockpolitik tänkande överhuvudtaget...isåntfall vore jag nog miljöpartist,men inte fan skulle det gynna varken mej eller er andra i den situation vi har nu med jobbpanik mm. Sossarna svek sina väljare under de år de lät persson & co härja fritt å sko sig på allas vår bekostnad,de ordnar sig nog om alla hjälps åt va å skiiiiter i allt,alla ska med ner...eller vadå

Comment

Originally posted by mellis-bellis View Post
                        väluttryckt.....respekterar TMM´s frustrering å andra med honom....men är inte mycket för blockpolitik tänkande överhuvudtaget...isåntfall vore jag nog miljöpartist,men inte fan skulle det gynna varken mej eller er andra i den situation vi har nu med jobbpanik mm. Sossarna svek sina väljare under de år de lät persson & co härja fritt å sko sig på allas vår bekostnad,de ordnar sig nog om alla hjälps åt va å skiiiiter i allt,alla ska med ner...eller vadå
                        Vi har kämpat lika mycke du o jag så jag vet precis hur du tänker....om vi skulle skriva det rakt ut gumsan känns lite som äntligen får vi lite cred som slitit o jobbat under åren....förlåt nu sa jag det som inte får sägas

Comment

Originally posted by Skorpan View Post
                          men så ville ju det Svenska folket ha det...vilka tider vi lever i
                          Jag anser att svenskarna blivit lurade till det. Alliansen har helt enkelt utnyttjat Perssons dökött och vunnit på äkta svensk tröghet.

Känner bara att man inte ska vara så stolt över att man kommit nånstans när alla andra får det sämre...tror att jag inte är ensam om den känslan men varför kan det inte vara så enkelt att folk ska kunna klara sig själva på sin lön ...nu tänker inte jag på dom sjuka...alla svaga ska ha hjälp men nånstans i detta bidrags sverige har det gått för långt folk har blivit beroende av samhället på ett tidigt stadium och så ska det vara för alltid tycker man även om man är frisk o arbetsför...ensamstående mammor har i alla tider fått alldeles för lite hjäl däremot för när barnen växer upp så får även hon det bättre kan jobba mer o behöver ingen hjälp...vet inte om ni fattar nu hur jag tänker, men skriver det ändå

Det är bra, skriv du. Det verkar som om vi i det här landet bara har möjligheter att välja mellan antingen eller, svart eller vitt, bra eller dåligt. Aldrig har det funnits någon som haft hjärna nog att tänka i båda riktningarna och jag förstår inte varför det ska vara så svårt. Du millan, kan vara stolt över att du kommit dit du är idag, du kan vara stolt över att ha kämpat dig till det. Att partierna du röstar på är fullständigt störda i pallet är ingenting som du kan rå över.

Det jag inte kommenterade, som du skrev, var att du har möjligheten att ge fler jobb nu, med tanke på den nya regeringen, så du gör ju något bra av det samtidigt. Men samtidigt kanske man också borde tänka att det inte är alla som tänker som du. Jag har ställt den här frågan till en del och jag vet att andra också gjort det:

- Kommer du att anställa fler nu när det är möjligt att göra det?

Baserat på regeringens löften att det ska bli lättare, med andra ord. Svaret har blivit nej och många anser tydligen att det fortfarande är så pass svårt att få ihop ekonomin till fler anställda att dom inte har en tanke på förändring. Har regeringen frågat företag om dom kommer anställa fler? Eller är det bara en stendum gissning att det är så det kommer att bli? Blir det ärligt talat "lättare" att anställa någon, eller är det bara något som lät jävligt bra när det sades?

Sen tycker jag som dig Millan, att de svaga ska ha hjälp. Dessvärre blir det inte bättre nu, pga detta. Snarare så kommer vi att få möjligheten att hjälpa fler människor inom kort, för att någon dum jävel där uppe ansett att dom kan få in 3000 extra på sin fallskärm eller lön, tack vare detta.

En annan fråga till dig nu Millan är - varför skulle du skämmas? Av alla de argument jag tagit upp här så finns det väl egentigen ingenting man kan anklaga dig för...
                          -

Comment

Jag tycker vi, helt seriöst menat, bildar ett nytt parti. Vi har alla åsikter vi behöver - vi har företagarna som vet hur det drivas åt det hållet och vi har de arbetslösa som behöver hjälpen. Perfekt. Jag är med om alla andra också är med.
                            -

Comment

Så som jag känner finns det inget svart eller vitt liv...det är svart för oss alla!!både vi som arbetar å de som av olika anledningar är bidragsberoende.
                              Jag själv måste dra in varje spänn själv å kan ej vara sjuk,dvs.är egen företagare,betalar skatt som staten slarvar bort för att fjäska för väljare å få sitta kvar(perssonarslet)!!! ..känner en jvla press att kämpa på varje dag å belastar inte samhället ett skit,men skulle heller inte vara berättigad till något stöd om jag bröt ihop.Aldrig en krona över=lika fattig dom se vänner som är bidragsberoende...de känns lika hopplöst för mej som för dem,skillnaden är bara att de ej arbetar för pengarna å jag arbetar för mycket,suck...ibland har vi svårt att prata om det här då vi alla är lika trötta på att inte få ut så mycket av våra liv,går inte att komma någonvart,det går ju för fan bara i bästa fall runt å sällan framåt för någon just nu i vårat land....endast politikerna kan fetta på sig å sina liv,spec.perssonarselhålan påvisade detta...Kan inte någon göra en Robin Hood å se till att de måste sänka sina löner å leva på våra marginaler=0

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X