Announcement

Collapse
No announcement yet.

När ingen annan vill så...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• När ingen annan vill så...

Toppolitiker efter toppolitiker tackar nej till att ta över posten som partiledare för socialdemokraterna efter Göran Persson. Men Leif Nåtfors, plåtslagare från Gävle är beredd att axla ansvaret.
    – Jag vet hur det svenska folket tänker och jag har en bra överblick, säger han.

Sv: När ingen annan vill så...

Originally posted by Fjällis View Post
    Toppolitiker efter toppolitiker tackar nej till att ta över posten som partiledare för socialdemokraterna efter Göran Persson. Men Leif Nåtfors, plåtslagare från Gävle är beredd att axla ansvaret.
    – Jag vet hur det svenska folket tänker och jag har en bra överblick, säger han.

http://www.arbetarbladet.se/local_ar...el=GAVvinj.gif

Titta där ja...han pratar i alla fall om sunt förnuft

Här kommer hans uttalande:

Leif från Gävle vill
    ta över efter Persson Gävle

Tidningen Expressens nätupplaga sökte under fredagen kandidater som frivilligt kunde tänka sig att ställa upp på det hårda jobbet som ledare för Sveriges största parti. Krav på politisk erfarenhet: inga. Leif Nåtfors kände sig manad och anmälde sitt intresse via e-post. Snart stod han som kandidat nummer ett på sidan.
    Har sunt förnuft
    – Jag har inte jobbat med politik förut, men jag har sunt förnuft och med lite tur kan man komma långt på det.
    Leif Nåtfors vill hjälpa folket. Han tycker att a-kassan bör höjas igen och han är inte alls nöjd med hur den nya regeringen sköter sitt jobb.
    Hur skulle du som oppositionsledare klara dig i en debatt mot statsminister Reinfeldt?
    – Han skulle få det jobbigt, så mycket kan jag lova.
    Om nomineringen på internetsidan skulle leda till oanade höjder kan Leif Nåtfors, 25 år, bli den yngsta partiledaren hittills. Men ännu finns hinder på vägen.
    Din främsta konkurrent verkar vara en kalsongmodell från Halmstad.
    – Haha, det vågar jag inte säga någonting om tror jag.
    .............-----------------------

Comment

Lite probelmatiskt är att han ju inte ens verka vara medlem av SAP och ändå söker jobbet som partiledare.
      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Det var säkert mest på skoj han sökte. Annonsen säger ju att ingen erfarenhet behövs.

*köpte tvättmaskin av hans bror för ett antal år sedan*

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X