Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sökte inte tillräckligt många jobb...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sökte inte tillräckligt många jobb...

Den 20-åriga kvinnan sökte socialbidrag i maj 2006. då uppgav hon till socialtjäsntn att hon hade sökt sammalagt 10 jobb som butikssäljare under mars och april månad.

http://dinapengar.se/Avdelningar/Art...01%5c18%5c5712

Grattis, Sverige.

Själv menar kvinnan att hon inte fått någon information om vad som krävs för att få socialbidrag och menar att hon gjort vad hon kunnat för att komma ut i arbetslivet genom att delta i arbetsförmedlingens kurser och praktik.
    Förvisso måste jag erkänna att detta är konstigt. Vi har precis haft ett val där det i princip utlovats att du ska bli satt i ekonomisk kris om du inte gör som man säger. Märkligt att hon missat allt det...
    -

Sv: Sökte inte tillräckligt många jobb...

Hon får väl söka några jobb som överläkare och domare, häraldshövding och fotomodell. Huvudsaken är ju att man söker tycks det mig.

Comment

Originally posted by Bria View Post
      Hon får väl söka några jobb som överläkare och domare, häraldshövding och fotomodell. Huvudsaken är ju att man söker tycks det mig.
      Min arbetsförmedling gick nyligen igenom en massa intyg och grejer från alla sina arbetssökande. Man menade att man ville ha koll på att folk verkligen sökte de jobb de var lämpliga för även om den egentliga orsaken var att dom, på arbetsförmedlingen, skulle kunna skicka ut information till de företag som söker arbetskraft. Om alla förmedlingar följer den principen så undrar jag hur det går, då går det ju nämligen inte att söka "vad som helst". Det här känns inte alls genomtänkt...
      -

Comment

Ja som min son har fått göra söka tandläkare jobb............Fast han inte har någon utbildning alls. Måste göra det för att få sosbidrag.
        ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X