Announcement

Collapse
No announcement yet.

Det är Reinfeldts fel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det är Reinfeldts fel

Japp. Så är det.
    Det är Stadsministerns fel att forumet dör ut, och att folk inte orkar med nånting längre.

Sv: Det är Reinfeldts fel

Inte nog med att han kör Sverige ner för backen, han drar med sig ForumSverige också!

Comment

Hehe, jaaa, nåt har onekligen hänt efter moderatvalet. Och det vet jag ju med mig själv också, när jag första gången fick beskedet att man skulle köra landet i botten (för hur illa det än låter så är det precis så jag alltid har känt med dom där hönsen i regeringen).

Så i stället för att hinna forumera så tvingar flintgubben ut alla på arbetsmarknaden. Istället för att forumera så är man trött när man kommer hem, man får ta det man får helt enkelt och man får börjar prioritera helt annorlunda. För mig var det också en fråga om ekonomi; antingen jobbar jag, minskar min närvaro och har forumet igång eller så är jag arbetslös, går på bidrag och tvingas slå igen.

Jepp. Det är verkligen Reinfeldts fel!
      -

Comment

Fy fan asså.
        Det är näst intill skandal! Får han verkligen göra så här?

Comment

VI VILL HA NYVAL!

skriker jag så här ett år senare
          -

Comment

*skriker också*

NYVAL! NYVAL! NYVAL!

Comment

Det är egentligen bra att det blev moderaterna som vann - så folk kan få gnälla på riktigt, och inte bara för att de känner behov av det. Nu börjar folk se hur bra de haft det. Och många har fått det ännu bättre nu, men måste klaga ändå

Man kan aldrig bli nöjd, även när det är bra så är det fel

Comment

Fast när det väl är dags igen, så ska vi heja fram sossarna tycker jag
                -

Comment

Inte för att jag är kunnig i politik.. men det är inte alls Reinfeldts fel.. Det är samhällets fel, då det faktiskt var vi/ni/dom som röstade fram den där blåmesen...

Hoppas alla lärt sig läxan nu, och hoppas alla röstar med huvudet nästa gång..

Comment

Jaha...ja...nu kan inte jag vara tyst (som vanligt)
                    Så ni tycker alltså att Persson var en bra statsminister...Que
                    som bara såg till sitt eget bästa och gav fan i hur det går med gamla o sjuka eller arbetslösa...bara skyffla undan statistiken...så det skulle se bra ut...vaaaaaa

Nu har många kommit ut o fått jobb, dom som kan jobba...nu lönar det sig inte längre att fuska...allt detta känns faktiskt bättre för människor, som vill dra sitt strå till stacken och inte hamna i ett ekorrhjul, dom inte kom ut ur...många mår bättre av att vara till nytta och inte vara samhället till last.

Alla dom som inte kan jobba ska sin hjälp...för dom skattepengar vi andra som kan jobba drar in.

All förändring tar sin tid fattar ni väl....men att gnälla...hjälper ingen...man får hjälpa till själv i samhället, så kommande generation får det drägligt.

För visst sjutton är det bra i sverige, när vi sen blir gamla o sjuka...ELLER?

Comment

Originally posted by Boubou View Post
                      Japp. Så är det.
                      Det är Stadsministerns fel att forumet dör ut, och att folk inte orkar med nånting längre.

Hahaha....näää...det är Perssons fel...han såg till sitt eget o skiter i forum...han kör gödsel o njuter av lantluft...de du

Comment

Originally posted by Millan View Post
                        Jaha...ja...nu kan inte jag vara tyst (som vanligt)
                        Så ni tycker alltså att Persson var en bra statsminister...Que
                        som bara såg till sitt eget bästa och gav fan i hur det går med gamla o sjuka eller arbetslösa...bara skyffla undan statistiken...så det skulle se bra ut...vaaaaaa

Nu har många kommit ut o fått jobb, dom som kan jobba...nu lönar det sig inte längre att fuska...allt detta känns faktiskt bättre för människor, som vill dra sitt strå till stacken och inte hamna i ett ekorrhjul, dom inte kom ut ur...många mår bättre av att vara till nytta och inte vara samhället till last.

Alla dom som inte kan jobba ska sin hjälp...för dom skattepengar vi andra som kan jobba drar in.

All förändring tar sin tid fattar ni väl....men att gnälla...hjälper ingen...man får hjälpa till själv i samhället, så kommande generation får det drägligt.

För visst sjutton är det bra i sverige, när vi sen blir gamla o sjuka...ELLER?
                        Med dagens politik hinner vi ju å andra sidan inte bli sjuka och gamla. Det kanske står skrivet i deras partiprogram att om vi slår ihjäl alla sjuka, genom att tvinga dom ut på jobb, så kan vi på sikt spara rätt mycket pengar på sjukvården.

Nå, moderaterna må ha vissa mål, problemet är just det att även skötsamma ibland offras. Vilket självklart gör det hela till Reinfeldts fel. Och Perssons, eftersom han inte stoppar flinten. Men det kanske är så med alla som saknar den där kammen, att de förr eller senare spårar ur.
                        -

Comment

Originally posted by TMM View Post
                          Med dagens politik hinner vi ju å andra sidan inte bli sjuka och gamla. Det kanske står skrivet i deras partiprogram att om vi slår ihjäl alla sjuka, genom att tvinga dom ut på jobb, så kan vi på sikt spara rätt mycket pengar på sjukvården.

Nå, moderaterna må ha vissa mål, problemet är just det att även skötsamma ibland offras. Vilket självklart gör det hela till Reinfeldts fel. Och Perssons, eftersom han inte stoppar flinten. Men det kanske är så med alla som saknar den där kammen, att de förr eller senare spårar ur.

Haha...du visste jag skulle reagera
                          Vete farao...men snart börjar alla tänka " sköt dig själv o skit i andra"
                          märks inte bara i samhället nu för tiden...även i forumvärlden...även det gör att man ger upp och gör just de *suck*

Omtanke o empati...finns inte längre tydligen...låter jag deppig...ja...börjar krokna på egoister i samhället.

Comment

Hmma... Jag tycker att TMM och jag, med Millan i spetsen kan starta något parti.. Där vi lovar att roffa åt oss så mycket pengar åt oss själva det bara går. Det har faktiskt fungerat förr vill jag minnas..

Eller hur var det nu med alla kontokortsaffärer, och alla dyra utomlandsresor..

Det är skrämmande att se att t.e.x TobleroneMona efter en sådan skandal kommer tillbaka och kniper posten som högsta hönset hos sossarna.. Hur fan skall det gå i nästa val undrar jag.. Inte fan vill jag ha en som snor mina skattepengar (till godis, eller resor!!!) som statsminister nästa gång iallafall..

Vad skall man rösta på nästa gång?? vem har inte gjort bort sig ännu??

Miljöpartiet... Nej, de skall ju värna om miljön, men åker i feta BMW..
                            Folkpartiet... Nej.. med buggning och hackerskandalen mot sossarna.. No way!
                            Sossarna... Nej.. Aldrig en röst på TobleroneMona
                            Vänsterpartiet.. Nej.. för många fylleskandaler.. Är aldeles för flummigt för mig!
                            Moderaterna.. Skojjar du?! Sparkar på de redan svaga.. Nejtack
                            Sverigedemokraterna.. FeteNej.. nope.. Varför?? Skojjar du.. Never
                            Centerpartiet.. ?? Har ingen koll på dom
                            Kristdemokraterna.. ?? Har ingen koll på dom
                            FI..?? Nej fy fasen med ett parti som trycker ned männen, och kallar oss för svin etc..

Samtidigt som jag då hittar två partier som ännu inte gjort bort sig någon gång (vad jag vet), så kan jag ändå inte rösta på dem, därför att tack vare att de slagits ihop med resten av det borgliga blocket så förändras inget nämnvärt.. Alltså kommer jag vara en av många som antingen röstar blankt, eller som blir en soffpotatis nästa år..

Hejja soffpotatisen

Comment

Hahaha...nu börjar det likna nåt

Då kickar vi hela skiten.....sätter någon om har en kanonutbildning för ett lyckosamt företag att driva sverige...klarar den inte de...så blir det avsked utan fallskärmsgrejs...ingen pardon.

Sen ska var en ta vara på sitt liv med sunt förnuft och bry sig om sin medmänniska i bästa förmåga...alltså hjälpa varann om nån behöver.

Har mycke mer på tapeten...men är trött nu...får ta det en annan dag, men ideer har jag o blir över

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X