Announcement

Collapse
No announcement yet.

Slopa barnbidrag för höginkomsttagare

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slopa barnbidrag för höginkomsttagare

Äntligen säger jag...det här har jag sagt länge...det är ju ett bidrag och varför ska det inte inkomsprövas som alla andra bidrag?

Nu är det äntligen nån som vågar ta tag i det....har varit en sosse grej som ingen vågat rört

Sv: Slopa barnbidrag för höginkomsttagare

Japp, det är verkligen på tiden att nån lyckas göra nåt vettigt nu

Så kan man väl bara hoppas på att det går igenom. Jag misstänker att det finns en hel del väljare som absolut inte skulle gilla det där. Fast dom kan ju få inspiration av hur dom löste problemet med a-kassan. Inför regeln och stampa ner knäpphuvena utanför riksdagshuset när demonstrationerna väl drar igång.
    -

Comment

Förr eller senare måste ju de borgliga göra något rätt. De kan faktiskt inte göra fel gämnt...

Comment

Originally posted by webbsmurfen View Post
        Förr eller senare måste ju de borgliga göra något rätt. De kan faktiskt inte göra fel gämnt...
        Hahaha, jo, tyvärr kan dom det
        -

Comment

Originally posted by Millan View Post
          Äntligen säger jag...det här har jag sagt länge...det är ju ett bidrag och varför ska det inte inkomsprövas som alla andra bidrag?

Nu är det äntligen nån som vågar ta tag i det....har varit en sosse grej som ingen vågat rört

http://www.expressen.se/ekonomi/1.10...ginkomsttagare
          Då är det väl ändå barnets inkomst som ska prövas?
          Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Originally posted by TMM View Post
            Japp, det är verkligen på tiden att nån lyckas göra nåt vettigt nu

Så kan man väl bara hoppas på att det går igenom. Jag misstänker att det finns en hel del väljare som absolut inte skulle gilla det där. Fast dom kan ju få inspiration av hur dom löste problemet med a-kassan. Inför regeln och stampa ner knäpphuvena utanför riksdagshuset när demonstrationerna väl drar igång.
            Jo gnäll hörde jag häromdagen. Det var en familj på nyheterna som nyligen hade köpt en 3-miljonersvilla i Danderyd och hade en inkomst på ca 900 tusen som tycket det var för jävligt eftersom "dom två tusen som vi har går ju rakt in i hushållskassan"....

Dom borde hyrt en lägenhet i Tensta.
            Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Hur gör man då med alla höginkomstagare som noll-taxerar, skall dom ha dubbelt barnbidrag?
              "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Originally posted by Klossan View Post
                Jo gnäll hörde jag häromdagen. Det var en familj på nyheterna som nyligen hade köpt en 3-miljonersvilla i Danderyd och hade en inkomst på ca 900 tusen som tycket det var för jävligt eftersom "dom två tusen som vi har går ju rakt in i hushållskassan"....

Dom borde hyrt en lägenhet i Tensta.
                Ja, fy fasen. Det måste vara svårt att överleva utan barnbidrag i deras fall. Jag menar.. 900.000, det är ju inte ens en miljon. Hur får dom det att gå ihop ekonomiskt liksom?

Originally posted by Brutus View Post
                Hur gör man då med alla höginkomstagare som noll-taxerar, skall dom ha dubbelt barnbidrag?
                Jag kan ta det som blir över.
                -

Comment

Jag kan ta det som blir över.
                  Det lär nog inte bli något över när man tillsatt alla som skall administrera och kontrollera
                  "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Det lär nog inte bli något över när man tillsatt alla som skall administrera och kontrollera
                    Hehe ...
                    Man kan ju faktiskt undra hur mycket det skulle kosta att inkomstprova alla barnbidrag. Förmodligen kostar det mer än vad som delas ut. Resultatet blir väl att pengarna hamnar hos byråkraterna istället för barnen, eller hushållskassan i Danderyd.
                    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

FuskisNollarna slår rakt in i finkan, utan att passera Gå..

då jädrans kryper dom säkert upp till ytan..

Barn Bidraget är just ett Bidrag som alla andra Bidrag, bostadsbidrag, socialbidrag osv. Alltså ska det inkomstprövas....men. men...det verkar inte som dom vågar.

Slösa med pengarna bara o låt rikemansbarn ha det bättre än andra barn...jaja

Comment

Originally posted by Millan View Post
                        FuskisNollarna slår rakt in i finkan, utan att passera Gå..

då jädrans kryper dom säkert upp till ytan..

Är våra finkor tillräckligt stora för det antalet?
                        -

Comment

Är våra finkor tillräckligt stora för det antalet?
                          Ja du...kanske blir en massa pengar över helt plötsligt, dååååå kan vi bygga massor med finkor...där får dom sitta o tugga vatten o bröd...de har jag sett på film

Comment

Jag tycker så här att gränsen är för lågt satt 20000kr i månaden är inte högt. Efter skatt får de ut ca 13600, sen ska hyra el tv licens försäkringar osv betalas och är du ensamstående så klar man inte det. För man får inget bostadsbidrag heller. man glömmer att hyrorna ligger ganska så högt. Köperman bostad så blir oftats summa samma som hyreslägenhet.
                            ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Originally posted by Agge View Post
                              Jag tycker så här att gränsen är för lågt satt 20000kr i månaden är inte högt. Efter skatt får de ut ca 13600, sen ska hyra el tv licens försäkringar osv betalas och är du ensamstående så klar man inte det. För man får inget bostadsbidrag heller. man glömmer att hyrorna ligger ganska så högt. Köperman bostad så blir oftats summa samma som hyreslägenhet.
                              Ja! gränsen var löjligt låg tycker även jag och är där en en gräns så så är det risk att den höjs eller sänks lite hipp som happ.. Tror det slutar med att de som ändå är beroende av barnbidrag kommer att vara förlorarna,de som inget barnbidrag behöver,de bryr ju sig knappst..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X