Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ang.bidrag

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ang.bidrag

Kan berätta en lustig historia hur det går till i vissa fall ang. underhållsbidrag t.ex.

Kvinnan o mannen skilde sig hon hade tre barn tillsammans....

efter2 år så träffade dom varsin ny partner o gifte om sig...kvinnans ex hade det jobbigt ekonomiskt, dom gick bägge två inför att barnen skulle ha det bra...
    mannen fick 2 nya barn i sitt nya äktenskap, då blev läget ännu värre ekonomiskt för honom alltså.

Då ringer mamman till hans första 3 barn upp myndigheterna o ville att han skulle få slippa underhållsbidraget till deras gemensamma barn, hon hade det bättre ekonomiskt i sitt nya äktenskap och det var så att denne man kom med förslaget...fin man!

Det är här som problemet började...kvinnan på myndigheten bara stamma att...nåt sånt formulär finns inte...det går inte, så gör vi inte...

Detta pågick i turer fram o tillbaks under ett halvår..men mamman till dom 3 barnen gav sig inte...hon tyckte ex mannen skulle ha lika bra chans att kunna försörja sina nya barn på samma villkor..

Det hela slutade med att myndigheten ordnade fram ett avtal, så mannen slapp betala underhållet, när det inte behövdes.

Behöver jag säga att förhållandet mellan dessa familjer, blev ännu bättre och alla barnen bara älskar o njuter av livet i dag.

När jag fick höra detta av den här kvinnan, så blev jag så impad av henne...vilken förebild alltså

Sv: Ang.bidrag

Jag är djupt imponerad av denna kvinna. Fast jag i dagsläget inte har några barn, så kan jag förstå hur dyrt det kan vara för många.

Oftast när man skiljer sig, brukar man oftast inte kunna göra detta, och fortfarande stå på god fot med varandra. Att sedan den skilda kvinnan gick och kämpade för en sådan grej, får mig att så smått börja tro på mänskigheten igen.. Wow, säger jag bara. Det är bara synd att det finns aldeles för få sådana människor.

Jag kan tänka mig att mannen och hans familj är evigt tacksamma för denna kvinnan, och som du skrev, har kommit varandra närmare.

Comment

Bara nyfiken på om det finns sån blankett nudå

Comment

Kul att höra att inte alla försöker roffa åt sig så mycket det bara går. Även om det säkert finns många som redan gör så så skadar det inte med några fler.
        Det är så sällan man hör talas om dessa människor. Lite unikt kanske detta fallet är eftersom hon verkligen ansträngde för att "slippa" ta emot pengarna.

-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Man behöver inte skriva på något papper att att slippa underhåll. Det kommer man överens själva eller så talar man bara om för sjukkassan att man inte vill ha något.

Det är kvinnan som ringer till kassan och säger att hon inte behöver underhåll så enkelt är det. Jag har erfarenhet.
          ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

En till som blev impad Vilken kvinna

♥♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♥

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X