Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dreamveaver

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dreamveaver

har nån annan än jag svårt att koppla till DBn med fanskapet? Jag ser inga tables, fast jag har kontakt med siten. Felet lär ska ligga i url prefixen o nu har jag prövat allt - det sas att det skulle fixa sej med apacheserver o http://localhost/

I Sörmland heller att det gjorde det. Några andra förslag? Prefix urlen är alltså roten där servern ligger - men jag har prövat med allt.

Minns när jag hade en sajt på spray så var det databasnamn/bravenet.com som gällde för url prefixen -
    men tydligen inte mera.

Tips?

Sv: Dreamveaver

Vilken version har du?
    1. Ny plats
    2. Namnge: Blah
    3. Nej, jag vill inte använda serverteknik
    4. Redigera med FTP, ange lokal plats
    5. Hur ansluter du? FTP. Ange värd, mapp på server, inloggning, lösenord. Spara.
    6. Nej, ingen in/utcheckning
    7. Klart
    När det gäller urler.. har för mig att frontpage-servrar har stöd för det.. Men jag är faktiskt osäker där..
    -

Comment

ja du, nu har jag prövat allt o den hittar fortfarande inte 'tables' i min databas. Ha ha ha. Nu avsäger jag mej Dreamweavern - har googlat o det tycks vara fullt med buggar när det gäller mysql o php, det duger nog bara till design av vanliga htm-filer.

Comment

Jag har sett vissa fördelar med att redigera php-filer direkt i DW, fast det har gått så långt att jag börjat skriva all sån kod manuellt också. Det går i vissa fall till och med snabbare att göra det.

Sen vid sidan om kör jag mysqlcc (fast det heter nog mysql tools-nånting idag) för att meckla med tabellerna.

Däremot har dom nog säkerligen buggar. Bara en så enkel grej som $_SERVER-variabeln har en liten skitgrej när det gäller komplettering av HTTP_REFERER. Låter man programmet skriva in det så blir det $_SERVER['HTTP_REFERRER']. Uselt med R-missen där
        -

Comment

ja koderna för man alltid kolla manuellt i kära DW, men designen är enklare eftersom man slipper kolla i en browser om det ser raffligt ut. vanlig htm klarar det någorlunda av - resten - ha ha ha.

O gudars - nu när jag lekt lite med det, det virrar av java fel. det blidde faktiskt värre sen macromedia sålde det till Adobe.

Comment

Originally posted by PLS View Post
            ja koderna för man alltid kolla manuellt i kära DW, men designen är enklare eftersom man slipper kolla i en browser om det ser raffligt ut. vanlig htm klarar det någorlunda av - resten - ha ha ha.

O gudars - nu när jag lekt lite med det, det virrar av java fel. det blidde faktiskt värre sen macromedia sålde det till Adobe.
            En av de större nackdelarna jag funnit med DW är även att den inte klarar av att läsa okända filformat. Om man känner för att öppna en fil som slutar på tex ".tpl" så fattar den inte vad det är och visar därför bara rå-kod utan designläge. Ja, macromedia var faktiskt bättre på sina grejer än Adobe.

.. och som alltid finns det även en support-diskussionsgrupp för dreamweaver

-

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X