Announcement

Collapse
No announcement yet.

Programvara numera?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Programvara numera?

Hej!

Jag är en sådan där oldschool, som började med att försöka göra musik på Commodore C64:an via usla basicprogram, och gick senare vidare till Amigan där ProTracker blev min bästa vän.
    Sedan har de varit en snabb väg ifrån fasttracker på PC'n, till dvs mjukvarusynthar + riktiga synthar.

Men nu idag, så undrar jag vilka mjukvarusynthar det är som är bäst?.
    Tänkte börja försöka göra musik igen. Har ju en gammal ROland-synth som midikeyboard, och nu är det bara mjukvaran som saknas.
    Sist jag höll på så var Reason 1, det jag använde, men antar att det borde ha hänt lite i utvecklingen sedan dess =)

så några tips?
    tack på förhand!

Det vette fan.. är nog reason som gäller fortfarande för dom flesta. Men det är rätt så krångligt.. så själv föredrar jag Fruityloops
    (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Hehe, FastTracker minns man som gårdagen. Jag gjorde några låtar med det programmet för länge längesedan. Det var tider det, även om jag var väldigt missnöjd med att aldrig få till några bra effekter i programmet. Det var för avancerat och ingenting var direkt enkelt att redigera i det. Men härligt och enkelt.

Cakewalk verkar vara förlegat som sequencer idag, har jag hört någon tipsa om, medans konkurrenten jag inte minns namnet på skulle vara så mycket bättre. Jag kan dock inte släppa cakewalks interface. Reason däremot. Ihop med Rebirth. MMmmmums.
      -

Comment

Originally posted by _Andrew_
        Hej!

Jag är en sådan där oldschool, som började med att försöka göra musik på Commodore C64:an via usla basicprogram, och gick senare vidare till Amigan där ProTracker blev min bästa vän.
        Sedan har de varit en snabb väg ifrån fasttracker på PC'n, till dvs mjukvarusynthar + riktiga synthar.

Men nu idag, så undrar jag vilka mjukvarusynthar det är som är bäst?.
        Tänkte börja försöka göra musik igen. Har ju en gammal ROland-synth som midikeyboard, och nu är det bara mjukvaran som saknas.
        Sist jag höll på så var Reason 1, det jag använde, men antar att det borde ha hänt lite i utvecklingen sedan dess =)

så några tips?
        tack på förhand!
        Eller så kan du fortsätta med FastTracker.

Reason är givetvis populärt. De är uppe i version 3 nu, och den är skoj att leka med. Du kan annars köra med cubase istället, som är bättre att komponera i, och sedan använda Reason plus VST.

Vilken mjukvarusynth som är bäst bestämmer du själv. Det är vad du själv söker. Personligen ska jag istället köpa hårdvara snart, Access Virus TI.
        www.flashback.se

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X