Ett bra exempel på Drum & Bass
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dunder - Your order: Drum & Bass
Collapse
X
-
Sv: Dunder - Your order: Drum & Bass
Jag har faktiskt haft rent praktiskt nytta av det där kan jag avslöjaOriginally posted by DunderKrillan View Postdet är det säkert
men jag begriper mig inte på det där med musik som baseras på en spastisk trummis... lite för stressat för min smak 
-
- Comment
Comment
-
....älskar trummor men mer ``släpptrummisen fri solon´´,hör man inte så ofta tyvärr.....en gång spela jag in om å om igen ett skitbra trumsolo...som då blev långt å härligtOriginally posted by TMM View PostEtt bra exempel på Drum & Bass
- Comment
Comment
-
Då skall du lyssna på Ginger Baker, som en gång i tiden lirade med Clapton och Jack Bruce, där kan man snacka om trumsolonOriginally posted by mellis-bellis View Post....älskar trummor men mer ``släpptrummisen fri solon´´,hör man inte så ofta tyvärr.....en gång spela jag in om å om igen ett skitbra trumsolo...som då blev långt å härligt
"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"
- Comment
Comment
-
Gulliga du som tipsarOriginally posted by Brutus View PostDå skall du lyssna på Ginger Baker, som en gång i tiden lirade med Clapton och Jack Bruce, där kan man snacka om trumsolon

ska googla lite på det,hoppas hoppas jag hittar något då....
- Comment
Comment
-
Originally posted by DunderKrillan View Postvad menar du? e de inte du som gjort klippet då?

Jo. Men vad som händer när jag hör såna där rytmer är att jag helt enkelt fylls med mer energi. Ungefär som med trance..
Originally posted by mellis-bellis View Post....älskar trummor men mer ``släpptrummisen fri solon´´,hör man inte så ofta tyvärr.....en gång spela jag in om å om igen ett skitbra trumsolo...som då blev långt å härligt
Du gillar mer akustiskt, eller dög detta?
-
- Comment
Comment
-
Detta dögOriginally posted by TMM View PostJo. Men vad som händer när jag hör såna där rytmer är att jag helt enkelt fylls med mer energi. Ungefär som med trance..
Du gillar mer akustiskt, eller dög detta?
...för lite energikick
....akustiska trummor,ja de borde de om nåt va
...nä,men har svårt att förklara,gillar när det är långa trumsolon där trumisen jabbar loss men ändå visar upp olika takter å rytmer typ
- Comment
Comment
-
Jag har en bekant som envist hävdar att det per definition inte finns bra trumsolon som är längre än tre sekunder.Originally posted by mellis-bellis View PostDetta dög
...för lite energikick
....akustiska trummor,ja de borde de om nåt va
...nä,men har svårt att förklara,gillar när det är långa trumsolon där trumisen jabbar loss men ändå visar upp olika takter å rytmer typ
-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment
-
Å det va bergis därför jag va tvungen att recorda samma 3sekunder om å om igenOriginally posted by gason View PostJag har en bekant som envist hävdar att det per definition inte finns bra trumsolon som är längre än tre sekunder.
...men det funkade för mej
- Comment
Comment
-
Ja varför inte, ingen har sagt att han har rätt.Originally posted by mellis-bellis View PostÅ det va bergis därför jag va tvungen att recorda samma 3sekunder om å om igen
...men det funkade för mej
Han tycker även att Country & Western är den bästa musiken.
-"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"
- Comment
Comment

Comment