Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bakgrundsmusik till flashspel?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Bakgrundsmusik till flashspel?

Originally posted by TMM View Post

Förvisso är E-Jay enkelt, så det skulle antagligen duga.. Fast jag gillade det aldrig själv när jag testade det.. Bara färdiga samplingar och alldeles för få funktioner

Såååååååååååååååååå, vad är bättre då?
    ________
    ____

Comment

Originally posted by Mellon View Post
      Jag tycker att det har blivit alldeles förmånga spel. Känns inte värt att motivera sig. Vore roligare om det bara fanns, kanske 40 spel? - Då finns fortfarande motivationen att vilja bli bäst, och i takt med det så blir scorerna svårare och svårare att slå, och när detta väl sker så blir det lite kul snack på forumet om det Vem idag bryr sig liksom om vem som erövrar titeln "bäste ostjagare"?
      Du kan väl iallafall ge dig ut och jag lite ankor igen.
      -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by Mellon View Post
        Jag tycker att det har blivit alldeles förmånga spel. Känns inte värt att motivera sig. Vore roligare om det bara fanns, kanske 40 spel? - Då finns fortfarande motivationen att vilja bli bäst, och i takt med det så blir scorerna svårare och svårare att slå, och när detta väl sker så blir det lite kul snack på forumet om det Vem idag bryr sig liksom om vem som erövrar titeln "bäste ostjagare"?
        Det har du en poäng i. Inte bara en poäng förresten, du har highscore!!
        Jag tycker buggspelen borde ryka direkt, och sedan ha det bästa av varje klon enbart.. Varför flera "masken" eller "arkanoid" egentligen t ex?

Men jag tycker ju även att man borde kunna ha fler highscore i samma spel...

Men, men... nu handlade ju inte den här tråden om just deeeet. Nu är det musik som borde produceras. Även om det redan finns för mycket musik. Och många spel. Och för många filmer. Och för många tv-program. Och för lite tid.
        ________
        ____

Comment

Originally posted by Duke View Post
          Såååååååååååååååååå, vad är bättre då?
          Jämfört med E-Jay är nog det mesta bättre. Tom Fasttracker och fruityloops.. Jag fastnade för Cakewalk ett tag men sen började jag inse hur dåligt den hanterade vissa saker - ljudet bland annat . Dessutom funkar den bäst om man har ett midi-keyboard..

Reason är härligt, stort och dyrt (och troligtvis ganska svårt att komma igång med) men också det jag föredrar mest..
          -

Comment

Originally posted by gason View Post
            Du kan väl iallafall ge dig ut och jag lite ankor igen.
            Jag lovar att ta upp kampen om TMM lyssnar på oss. Vafan, man skall ju bli stolt om man lyckas slå den som låg etta, och inte som idag, - rycka lite på axlarna och tänka "Det var väl inte så många som har provat detta spelet".

Tävling är det som inspirerar oss flesta. - För mig räcker det med 20 skicklighetsspel. Sedan så kan vi ju även ha lite turspel som damerna kan roa sig med? *jag skämtar*

Comment

Jämfört med E-Jay är nog det mesta bättre. Tom Fasttracker och fruityloops.. Jag fastnade för Cakewalk ett tag men sen började jag inse hur dåligt den hanterade vissa saker - ljudet bland annat . Dessutom funkar den bäst om man har ett midi-keyboard..

Reason är härligt, stort och dyrt (och troligtvis ganska svårt att komma igång med) men också det jag föredrar mest..
              Aaaahh, grazie.
              Mina 85.9% av "E-Jay - Hip Hop" gör nog att jag kommer ge det en snabb test iaf..

Men då skall jag kika efter "Reason", något produktionsbolag eller nåt som kan snäva till en sökning?

Finns det förresten något bra gratisställe för att hämta/skicka samplingar etc som du vill dela med dig av?

Och har du ingen låt jag kan få till mitt spel? Näää, okejjrå...
              ________
              ____

Comment

Finns det förresten något bra gratisställe för att hämta/skicka samplingar etc som du vill dela med dig av?

Tyvärr inte... Utbudet på samplingar är extremt dåligt har jag märkt och när man väl hittar några så är det halva, dåligt inspelade "Buy, only $99.99" filer.

Och har du ingen låt jag kan få till mitt spel? Näää, okejjrå...

Bara ytterst experimentellt..Typ..
                Attached Files
                -

Comment

Tyvärr inte... Utbudet på samplingar är extremt dåligt har jag märkt och när man väl hittar några så är det halva, dåligt inspelade "Buy, only $99.99" filer.

Bara ytterst experimentellt..Typ..

MÄÄÄÄH!! Det där lät ju tokbra!!

Kan jag sno det?
                  Och om du bygger på det någonting kan jag få sno det också?

Jäkligt inspirerande.
                  Nu måste jag börja dona.
                  ________
                  ____

Comment

Tackar tackar, det var ju helt ok faktiskt. Har bara lyssnat lite än iofs men tack.

Men om man vill försöka sig på att få ihop något eget vad skall man använda för program? Några tips?

Det vill säga om man har ett bra musiköra men inte kan spela instrument etc..

E-Jay?

Det är alltså fortfarande bara bakgrundsmusik till ett spel jag vill göra, ingenting som skall sändas på radio precis..

Så det får gärna vara komplext, eller enbart enkelt, huvudsaken är att man kan komma in i det gaaaanska fort iaf och göra något eget som man garanterat har rättigheterna till..
                    Ejay är ett bra program om man vill prova på att göra musik själv. Det var det första programmet jag använde. Lätt att sätta sig in i.. du är igång på några minuter. Ljuden har specialgjorts för att passa ihop.. så det går liksom inte att misslyckas.

Några demos du kan ta ner.. senaste inom varje kategori.

Dance ejay 7 demo: http://downloads.empireinteractive.c...2-879837165C8C

Hip hop ejay 6 demo: http://downloads.empireinteractive.c...A-194E7343BDF4

Techno ejay 5 demo: http://downloads.empireinteractive.c...1-E26BD83FBEDC
                    (¯`°•.¸ ღ♥ BF 100927 ♥ღ ¸.•°´¯)

Comment

Originally posted by Simsan View Post
                      Ejay är ett bra program om man vill prova på att göra musik själv. Det var det första programmet jag använde. Lätt att sätta sig in i.. du är igång på några minuter. Ljuden har specialgjorts för att passa ihop.. så det går liksom inte att misslyckas.

Några demos du kan ta ner.. senaste inom varje kategori.

Dance ejay 7 demo: http://downloads.empireinteractive.c...2-879837165C8C

Hip hop ejay 6 demo: http://downloads.empireinteractive.c...A-194E7343BDF4

Techno ejay 5 demo: http://downloads.empireinteractive.c...1-E26BD83FBEDC
                      Tackar tackar.
                      Jag testade fullversionen av Hip Hop ejay 6.
                      Det är ju klart roligt iaf! Jag inser att det är rejält fuskigt egentligen men man får ju fram en hel del gratismusik enkelt och liite kan man ju dona till det efter smak iaf.. Man får ju även ett enkelt gränssnitt för egna samplingar etc. Enkelt i dubbel bemärkelse iofs men det passar mig rätt bra...

Meeeeen, jag håller på att frakta hem Reason för säkerhets skull också.. Övertala gärna TMM om att fortsätta fixa med greensleeves remixen för den är verkligen tokbra och saknar ju egentligen bara jättelite för att det skall bli en suverän komplett musikslinga både som låt och/eller bakgrundsmusik till spel imho.
                      ________
                      ____

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                      Working...
                      X