Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maktspelet kan börja!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Maktspelet kan börja!

Texten på BBHG är uppdaterad

Tio spelare ska nu väljas ut ur en färgstark och stor grupp sökande för att möta de tuffa utmaningar och det strategiska maktspel som väntar. Tio starka karaktärer med intressanta bakgrundshistorier att dela eller dölja. En allsmäktig Big Brother som ser, hör, vet och styr allt.

En Maktspelare som utses varje vecka – en eftertraktad titel som kan innebära en fantastisk maktposition, en möjlighet att styra spelet. Precis lika gärna kan makten visa sig vara ett blytungt ok att bära.
    http://bbhg.se/2015/09/10/big-brothe...let-kan-borja/
    -

Finns det fortfarande intresse, själv tappade jag intresset för ett antal säsonger sedan.
    "Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något"

Comment

Det finns ett något nedtonat intresse kvar, speciellt från veteransidan som sedan flera år har tröttna på att konceptet inte hållit måttet - eller för den delen tekniken. Själv har jag med åren blivit allt mer "Oh noes!! Not again" inför ställningstagandet att putta vidare BBVote. Man jag har någonstans känt att jag måste ta ansvar för att omröstningarna faktiskt fungerar, så jag har motvilligt satt mig ned och tagit tag i det - varje år

Det här året bestämde jag mig dock för att utföra jobbet ordentligt, därav har det också medfört ett nu över ett halvårs jobb att bygga om hela "Tornevall"-portalen till något som inte bara skulle kunna hafsas ihop på några timmar. Det finns kompletta API och enormt omfattande dokumentation kring arbetet som pågått och som jag väldigt länge utlovat release kring. NU äntligen börjar det bli redo och jag har knappt en månad på mig att verkligen få ut grejerna på. Och det måste vara enormt god framförhållning på det den här gången. Lansering får alltså inte ske dagen innan Big Brother's premiär, utan helst om max två veckor, något som jag starkt betvivlar kommer vara möjligt

Dokumentationen? http://docs.tornevall.net/x/SYAJ

-

Comment

Originally posted by Pålle View Post
        Finns det fortfarande intresse, själv tappade jag intresset för ett antal säsonger sedan.
        BLASFEMI!
        Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Tornevall View Post
          Det finns ett något nedtonat intresse kvar, speciellt från veteransidan som sedan flera år har tröttna på att konceptet inte hållit måttet - eller för den delen tekniken. Själv har jag med åren blivit allt mer "Oh noes!! Not again" inför ställningstagandet att putta vidare BBVote. Man jag har någonstans känt att jag måste ta ansvar för att omröstningarna faktiskt fungerar, så jag har motvilligt satt mig ned och tagit tag i det - varje år

Det här året bestämde jag mig dock för att utföra jobbet ordentligt, därav har det också medfört ett nu över ett halvårs jobb att bygga om hela "Tornevall"-portalen till något som inte bara skulle kunna hafsas ihop på några timmar. Det finns kompletta API och enormt omfattande dokumentation kring arbetet som pågått och som jag väldigt länge utlovat release kring. NU äntligen börjar det bli redo och jag har knappt en månad på mig att verkligen få ut grejerna på. Och det måste vara enormt god framförhållning på det den här gången. Lansering får alltså inte ske dagen innan Big Brother's premiär, utan helst om max två veckor, något som jag starkt betvivlar kommer vara möjligt

Dokumentationen? http://docs.tornevall.net/x/SYAJ
          Uppenbarligen får du ändå mer tid att förbereda dig än de som blir anställda för att sköta tekniken i huset. Som jag skrev bå BBHG igår det perspektivet känns rätt besvärande.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post

BLASFEMI!
            Hahaha, religion har aldrig varit min starka sida.

Comment

Uppenbarligen får du ändå mer tid att förbereda dig än de som blir anställda för att sköta tekniken i huset. Som jag skrev bå BBHG igår det perspektivet känns rätt besvärande.
              Sant! Jag tror och hoppas på att bli färdig i tid. Tror det är 18-19 dagar kvar på min egna deadline. Fast förhoppningarna kan vara falska också, ibland tar jag även alldeles för lång tid på mig att bli klar
              -

Comment

Hahaha, religion har aldrig varit min starka sida.
                Därför får man akta sig att svära i Big Brother-kyrkan.

Comment

Sant! Jag tror och hoppas på att bli färdig i tid. Tror det är 18-19 dagar kvar på min egna deadline. Fast förhoppningarna kan vara falska också, ibland tar jag även alldeles för lång tid på mig att bli klar
                  Det löser sig säkert helt lysande.

Comment

Därför får man akta sig att svära i Big Brother-kyrkan.
                    Hört talas om den "förlorade sonen"?

Comment

Det löser sig säkert helt lysande.
                      ​Ja, förmodligen hänger det helt på mig själv
                      Kan avslöja att jag kommit ungefär halvvägs i projektet. Det är många viktiga grejer som är klara och några få väldigt viktiga punkter återstår
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.
                      -

Comment

Hört talas om den "förlorade sonen"?
                        Jaså du är en sådan krumelur.

Comment

Har du sett det här än Ville?

Hey! Did you not success reaching an URL related to one of our sites? You see, each time you’re trying to access a missing site or file of ours, this is where you get. That’s how we statistically can keep track of which of our pages that are still trying to be accessed without existence. […]
                          -

Comment

Nej, tack för den länken

Ang. sakinnehållet kan ju undra hur mycket som är egentliga läckor och falskt skvaller. Upplägget med två norska tävlande mot åtta svenska verkar knäppt.

Comment

Däremot vad som slog mig varför inte göra så att när det sista två svenskarna var kvar varför inte skicka dem till ett helt nytt BB-hus där de får tävla mot de två bästa från Norge respektive Danmark i en finalomgång på ett par tre veckor. Tror faktiskt det skulle kunna bli riktigt underhållande.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X