Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norsk/Svensk BB språkproblemer

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Norsk/Svensk BB språkproblemer

Hahaha allerede er gnallet i gang om at man ikke klarer å forstå nordmenn.

Akkurat det samme gnålet som alle andre år hvor det er samproduksjon. Erfaringen viser dog at det roer seg ned etter en 2-3 ukers tid når svenskene har fått blitt litt mer varme i trøya rundt norsken. Men hva huleste granskauen er så fryktelig vanskelig med å skjønne norsk? Jeg må le av alle som skriver at de faktisk ikke skjønner noenting. Svensk har jeg ingen problemer med, ja selv dansk går helt fint om man bare lytter litt ekstra godt.

Jeg tror det står mye på viljen her. Så slutt å gnall...prøv heller å gjøre et forsøk på å lytte bedre. Og for de som ikke engang evner å forstå hva jeg skriver så har dere alltids google translate

Re: Norsk/Svensk BB språkproblemer

Jag håller fullständigt med dig! Det finns så många möjligheter att få ordning på språket att det inte borde vara något problem heller. Annars får man väl lära sig att lyssna helt enkelt

Det förvånar mig dock att man kräver att Big Brother helst skall översätta liven i realtid och vissa människor verkar inte ens begripa att det är live
    -

Comment

Sv: Norsk/Svensk BB språkproblemer

Så absolutt! Og det er ikke fritt for at jeg blir overrasket selv over alle som maser om oversettelse når BB sendes live Når jeg leser på den svenske BB facebook siden, gir enkelte kommentarer inntrykk av at norsk bortimot er like komplisert som gresk. Kjedelig når det blir så mye klager, men det roer seg vel ned etterhvert.

En annen ting er at man klager over at denne BB utgaven blir en fiasko når nordmenn og svensker blandes. Faktisk når jeg tenker litt tilbake var vel den mest underholdene og fartsfylte utgaven av BB den fra 2006 hvor Jessica Lindgren vant. Nordmenn og Svensker lagde herlig action sammen :-)

Comment

Re: Norsk/Svensk BB språkproblemer

Språkproblemen lägger sig förhoppningsvis om 1-2 veckor, när folk börjar förstå att det inte hjälper att klaga. Vi svenskar är lite gnälliga emellan åt bara. Och jag har faktiskt inte, när vi pratar om det, fortfarande sett någon norsk klaga på att dom inte förstår svenska. Det säger väl en hel del om vissa av oss
        -

Comment

Sv: Norsk/Svensk BB språkproblemer

Jeg elsker svensker Tornevall...tro meg. Og jeg forstår at vi normenn hadde et forsprang på 90 tallet, når vi nordmenn så SVT og dere ikke NRK. Men i dag forstår jeg virkelig ikke alt gnallet fra svensk side. Herregud... dere må jo være vaksinert fra å lære språk om dere ikke skjønner norsk. Ikke deg innkludert selvfølgelig :-)

På den norske facebook siden har jeg også sjelden sett man klage over det svenske språket. Men Tornevall, vi får håpe det gir seg etter ett par uker. Slik det gjorde i 2005 og 2006 :-)

Comment

Sv: Re: Norsk/Svensk BB språkproblemer

Originally posted by Tornevall View Post
            Jag håller fullständigt med dig! Det finns så många möjligheter att få ordning på språket att det inte borde vara något problem heller. Annars får man väl lära sig att lyssna helt enkelt

Det förvånar mig dock att man kräver att Big Brother helst skall översätta liven i realtid och vissa människor verkar inte ens begripa att det är live
            Ja det är ju verkligen helt sjukt, däremot är jag glad att dom översätter veckoprogrammen, en del där inne har verkligen svår dialekt och dom pratar verkligen fort.
            John bor i Oslo sedan 5 år tillbaka och vi är där flera gånger om året och hälsar på. Då har jag inga problem med att förstå språket och John har även lagt sig till med vissa ord
            Life's a bitch and so am I (2006)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X