Announcement

Collapse
No announcement yet.

En fungerande Big Brother-chatt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• En fungerande Big Brother-chatt?

Förutom att jag just nu har problem med att få cookies att fungera, så finns det en chatt på gång - en oldschoolchatt i ny tappning. Den ser ut ungefär som nedan och man skulle kunna tro att den bygger på den gamla java-chatten jicra, som vi använde oss av i Big Brother 2003-2006. Men det är det inte. Fast den funkar på nästan exakt samma sätt och det går alltså därför att ansluta redan nu mot irc.tornevall.net, på kanal #bigbrother, om man har ett irc-program tillgängligt.

Jag har ett stort besvärligt problem kvar att lösa, så jag återkommer med mer info inom kort.

-

Re: En fungerande Big Brother-chatt?

Nu börjar vi testa chatten! Den gamla är utbytt, mot en ny på samma plats

-

Comment

Sv: Re: En fungerande Big Brother-chatt?

Askul med chatt såklart men gillar inte riktigt dom där enkla Ska se om jag hittar mitt gamla ircprogram
      Life's a bitch and so am I (2006)

Comment

Re: Sv: Re: En fungerande Big Brother-chatt?

Originally posted by suss View Post
        Askul med chatt såklart men gillar inte riktigt dom där enkla Ska se om jag hittar mitt gamla ircprogram
        Nä, IRC är ju klart mycket bättre. Den här webblösningen försökte jag få ihop till de som inte riktigt vet hur man gör. Och de andra gamla typerna av chatter kändes så besvärliga att få igång

Det enda problemet jag har nu är att scrollningen på webchatten inte fungerar som den skall. så där måste vi fortsätta söka efter lämplig lösning.
        -

Comment

Sv: Re: Sv: Re: En fungerande Big Brother-chatt?

Originally posted by Tornevall View Post
          Nä, IRC är ju klart mycket bättre. Den här webblösningen försökte jag få ihop till de som inte riktigt vet hur man gör. Och de andra gamla typerna av chatter kändes så besvärliga att få igång

Det enda problemet jag har nu är att scrollningen på webchatten inte fungerar som den skall. så där måste vi fortsätta söka efter lämplig lösning.
          Det här är såklart jättebra och enkelt så alla kan vara med

Comment

Sv: En fungerande Big Brother-chatt?

irc/ mirc duger bra. Bästa chat-klienten som finns.
            Lenge Leve Kong Carl Fredrik 1.
            Hmm. . ? Trodde Opera var standard, jeg........ Leta på http://www.theinternationals.biz Här e jag jämnt.

Comment

Sv: Re: Sv: Re: En fungerande Big Brother-chatt?

Jag minns första året jag var inne på irc (det måste ha varit 2:a säsongen) då var det kent som skickade mig en färdigconfad mIRC. Jag bara installerade och vips flög jag in i #jonsson haha det var roligt.

Comment

Det kliar fan i fingrarna på mig när jag ser dessa idioter! Men tyvärr får man ju stå ut om man vill ha ett öppet forum.

Comment

Det kliar fan i fingrarna på mig när jag ser dessa idioter! Men tyvärr får man ju stå ut om man vill ha ett öppet forum.
                  Nu kastade jag bort eländet. Forumet blir helt oläsbart om idioterna får härja fritt med all spam.
                  -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by gason View Post
                    Nu kastade jag bort eländet. Forumet blir helt oläsbart om idioterna får härja fritt med all spam.
                    TACK!

Comment

Re: Sv: En fungerande Big Brother-chatt?

Jag fick in captcha nu, så dom kommer inte kunna registrera sig mer. Men eftersom vi låter gäster fortsätta skriva ett tag till kommer dom att dyka upp här (har inte aktiverat captchan i den här forumdelen än). Däremot ska spamfiltret aktiveras igen. Tyvärr tar det lite tid eftersom allt måste förflyttas till ny plats
                      -

Comment

Sv: Re: Sv: En fungerande Big Brother-chatt?

Jag fick in captcha nu, så dom kommer inte kunna registrera sig mer. Men eftersom vi låter gäster fortsätta skriva ett tag till kommer dom att dyka upp här (har inte aktiverat captchan i den här forumdelen än). Däremot ska spamfiltret aktiveras igen. Tyvärr tar det lite tid eftersom allt måste förflyttas till ny plats
                        Det är jag som har för mycket tid nu haha egentligen är det ju inte ett världsproblem

Comment

Re: Sv: Re: Sv: En fungerande Big Brother-chatt?

Det är jag som har för mycket tid nu haha egentligen är det ju inte ett världsproblem
                          Lite jobbigt bara när man får plocka bort 400 nyregistrerade spamrobotar från registret

Men nu har vi löst problemet i flera steg!
                          -

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                          Working...
                          X