****OT-tråden**** del 5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Eremit och gammal grinig gubbe
    • Sep 2005
    • 7006

Hej hopp !!!
    solen skiner och det är varmt och skönt...

nu är det snart midsommar... så då är det dax att berätta om för er som bor i södra svergie om våra mygg !!!

dom är stora och dom kommer i flock, det är därför vi norrlänningar är så hårdhudade, vi har acclimatiserats sedan barnsben

myggen här varierar lite i storlek men en normal mygga här är ungefär som en liten humla

så om ni kommer upp hit, se till att ha med er ett kraftigt myggmedel

djungelolja utsätt med bensin bruka hjälpa.
    [CENTER][B][COLOR=#0000bf][SIZE=2]He je g

Comment

• Lexie

Originally posted by Runedin
      Hej hopp !!!
      solen skiner och det är varmt och skönt...

nu är det snart midsommar... så då är det dax att berätta om för er som bor i södra svergie om våra mygg !!!

dom är stora och dom kommer i flock, det är därför vi norrlänningar är så hårdhudade, vi har acclimatiserats sedan barnsben

myggen här varierar lite i storlek men en normal mygga här är ungefär som en liten humla

så om ni kommer upp hit, se till att ha med er ett kraftigt myggmedel

djungelolja utsätt med bensin bruka hjälpa.
      Hej hopp Rune! Här regnar det men det behövdes, vi har sluppit åskan iaf...
      Har hälsat på myggorna i dina trakter även om det var längsedan
      Hoppas du har det bra och njuter av ledigheten, önskar dig en fin midsommar

Comment

• Rune
        Eremit och gammal grinig gubbe
        • Sep 2005
        • 7006

Originally posted by Lexie
        Hej hopp Rune! Här regnar det men det behövdes, vi har sluppit åskan iaf...
        Har hälsat på myggorna i dina trakter även om det var längsedan
        Hoppas du har det bra och njuter av ledigheten, önskar dig en fin midsommar
        njuter i fulla drag...men har alldeles för mycket inplanerat...som tur så är det mest nöjen...

hoppas din midsommar blir underbar oxå...
        [CENTER][B][COLOR=#0000bf][SIZE=2]He je g

Comment

• marianne
          natteravn
          • Dec 2005
          • 0

Hei alle sammen!!!
          Åhhh, som jeg har savnet dere... Min pc blev pensjonert for leeenge siden, Så her har jeg sittet da, og ventet på at reparatøren kunne fixe min pc, men nei..
          Så var det å få kjøpt en ny, maaange penger å bruke på en gang. Så jeg sparer nå, og har fått låne en "godt brukt" så lenge. Jeg har snille venner..
          Med meg er alt som før, så bra som det kan bli!
          Har fulgt BB så godt det har latt seg gjøre, på tv. Kan vel si at jeg hadde en annen jeg ville skulle vinne... Men, slik ble det da, ikke noe å gråte over nå..
          Håper dere alle har det bra, nå blir jeg her, håper jeg..

Comment

• Skorpan

Originally posted by marianne
            Hei alle sammen!!!
            Åhhh, som jeg har savnet dere... Min pc blev pensjonert for leeenge siden, Så her har jeg sittet da, og ventet på at reparatøren kunne fixe min pc, men nei..
            Så var det å få kjøpt en ny, maaange penger å bruke på en gang. Så jeg sparer nå, og har fått låne en "godt brukt" så lenge. Jeg har snille venner..
            Med meg er alt som før, så bra som det kan bli!
            Har fulgt BB så godt det har latt seg gjøre, på tv. Kan vel si at jeg hadde en annen jeg ville skulle vinne... Men, slik ble det da, ikke noe å gråte over nå..
            Håper dere alle har det bra, nå blir jeg her, håper jeg..
            Stackars dig,,,vara utan dator så länge,,,,,skönt att du kan komma in och prata med oss igen
            Last edited by Guest; 2006-06-21, 16:36.

Comment

• tojja
              Bigbrother fan
              • Dec 2004
              • 23494

Min lillebror fick en dotter igår så jag är nästan lika glad som min bror .
              Eftersom han han har en son på 1 1/2 år så var det perfekt att han fick en dotter också
              [B] K

Comment

• Skorpan

Originally posted by tojja
                Eftersom han han har en son på 1 1/2 år så var det perfekt att han fick en dotter också
                Gratulerar till att du har blivit Farbror ,,,,,Hej Farbror Tojja

Comment

• Lexie

Grattis Farbror tojja!

Comment

• mellis-bellis
                    Pratglad
                    • Apr 2006
                    • 3521

Originally posted by tojja
                    Hm...säger oxå Grattis farbror Tojja!!

Comment

• mellis-bellis
                      Pratglad
                      • Apr 2006
                      • 3521

...måste återgå till lite arbete igen...bara resten kvarso long på en stund

Comment

• tojja
                        Bigbrother fan
                        • Dec 2004
                        • 23494

Jaha då blev det en midsommar unge i alla fall vi sa till dom att denna veckan skulle dom undvika att bli föräldrar på för då kommer hon fylla år på en midsommarafton ibland,men det kunde dom inte lyssna på .
                        Tack för alla gratulationer
                        [B] K

Comment

• Skorpan

jag kan tänka mig att vi är en hel del som tänker åka bort nu till Midsommarhelgen,,,,,själv så skall jag till Karlskrona på fest med mina gamla kompisar,,,,vi hade tänkt ha helstekt gris så den ska börja grillas redan klockan 7 på midsommaraftons morgon,,,,jag hoppas att ni alla får en fin midsommar var än ni är

Comment

• Lexie

Åker till en gammal klasskompis i Småland, blir sill och potatis.
                            Helstekt gris låter inte helt fel, blir nog gott när det blir färdigt...
                            Har faktiskt aldrig testat att göra det.
                            En fin midsommar till dej Skorpan

Comment

• Pålle
                              Trogen
                              • Jan 2006
                              • 4253

Originally posted by Skorpan
                              jag kan tänka mig att vi är en hel del som tänker åka bort nu till Midsommarhelgen,,,,,själv så skall jag till Karlskrona på fest med mina gamla kompisar,,,,vi hade tänkt ha helstekt gris så den ska börja grillas redan klockan 7 på midsommaraftons morgon,,,,jag hoppas att ni alla får en fin midsommar var än ni är
                              Det är nog så att många åker bort, själv har jag aldrig kunnat åka någonstans I så fall skulle säkert alla som kommer hit varje år och firar bli sura. Så här blir fullt hus som vanligt Hoppas alla får en fin midsommar:-)
                              [B][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=royalblue]"Den som alltid vet b

Comment

• tojja
                                Bigbrother fan
                                • Dec 2004
                                • 23494

Originally posted by Skorpan
                                Helstekt gris är ju bland det godaste man kan käka,det låter väldigt trevligt som ni kommer få där.
                                Ha en trevlig midsommar på dej
                                [B] K

Comment

Working...