Announcement

Collapse
No announcement yet.

Osäker framtid för Big Brother!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Osäker framtid för Big Brother!

Artikel i Expressen idag, torsdag.

Det blir inget Big Brother i januari som det brukar, Femman vet inte när det eventuellt blir nåt BB.

Sv: Osäker framtid för Big Brother!

Japp, jag dumpade av en rejäl näve kriktik tidigare idag om det där.. Sen började jag fundera lite och skrev detta..

Lite besviken blir man allt...

Originally posted by TMM View Post
    - Vi gör en rejäl analys och djupdykning i konceptet just nu. Produkten lever i allra högsta grad men den går inte i gång som den har gjort tidigare år, säger Johan Westman.

Anledningen till att Kanal 5 inte vill dra i gång ett nytt program i januari är att man funderar på vad hur programmet kan locka flest tittare.

- Vi vet kraften som Big Brother har ute i världen fortfarande. Det kan vara bra att vänta några månader extra så att programmet blir riktigt efterfrågat.

Läs speciellt texten i blå markering. Jag tror att vi kan tacka alla de mail som strömmat in till kanal 5, för just det. Big Brother kan komma tillbaks alltså. Problemet är bara att det är just i vintermörkret det fungerar bäst...Det har spekulerats om hösten 2007 lite här och var. Kan det vara något att gå efter istället, trots allt?
    -

Comment

Jättebesviken blev jag. Kom av mig alldeles här, man har ju längtat så himla länge.
      Jag tycker helt klart att perioden januari-maj är den absolut bästa tiden att sända BB.
      Det är mörkt, kallt och tråkigt under den perioden för man längtar bara till våren. Och att då ha BB att följa är perfekt.
      Så angående sändningsperioden de är osäkra på tycker inte jag det råder några tvivel om alls.
      Att sända på sommaren går ju bort direkt, då tittar ju knappt nån på tv. Eller i alla fall inte lika mycket, och man har inte lika mycket tid att följa 24/7 för att man inte är inne lika mycket.
      Att sända BB på hösten tycker jag inte alls är något bra. Då kommer ju BB hålla på långt in på vintern och ju närmare julen man kommer ju mindre tid har man till att sitta och titta på BB om dagarna och kvällarna.
      Nej, januari-maj är det absolut bästa. Helt klart.
      Jag hoppas verkligen, verkligen att de inser hur fel ute de är om de ska ändra på ett vinnande koncept.
      Har redan skickat mejl till Kanal5 om detta, hoppas fler gör detsamma och att de tar till sig vad vi som faktiskt tittar och följer BB tycker. Vi vet ju rätt så mycket om programmet liksom.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
        Jag hoppas verkligen, verkligen att de inser hur fel ute de är om de ska ändra på ett vinnande koncept.
        Det är nog det som dom har misslyckats med denna gången. Kanske för att deras andra såpor, liksom alla andra kanalers, varit rent bedrövliga att följa. Inte ett enda av dom har lyckats fånga mitt intresse. Inte ens bönderna...

Originally posted by Sunnyface View Post
        Har redan skickat mejl till Kanal5 om detta, hoppas fler gör detsamma och att de tar till sig vad vi som faktiskt tittar och följer BB tycker. Vi vet ju rätt så mycket om programmet liksom.

Jag har mina tvivel, men det är nog bra att folk väcker Kanal 5. Dom är på väg att begå tidernas största misstag.

Ge dom gärna länkarna till våra trådar här och presentera missnöjet för dom också.. Mitt första kritiska inlägg idag hittar du här tex.. Jag var rätt irriterad när jag skrev det
        -

Comment

Originally posted by TMM View Post
          Det är nog det som dom har misslyckats med denna gången. Kanske för att deras andra såpor, liksom alla andra kanalers, varit rent bedrövliga att följa. Inte ett enda av dom har lyckats fånga mitt intresse. Inte ens bönderna...

Jag har mina tvivel, men det är nog bra att folk väcker Kanal 5. Dom är på väg att begå tidernas största misstag.

Ge dom gärna länkarna till våra trådar här och presentera missnöjet för dom också.. Mitt första kritiska inlägg idag hittar du här tex.. Jag var rätt irriterad när jag skrev det
          Men TMM, det var ju kalasbra skriver!!!
          Det där ska du ju skicka in till Kanal5 så de får läsa, det var klockrent ju.

Jag ska skicka mejl till dem igen, då kanske jag ska lägga länkar till trådarna här där vi diskuterar vårt missnöje med deras helt urbota dumma tankar om BB. Bra idé.

Comment

haha, ojdå
            -

Comment

kommer ihåg att det första BBs final(då angelica vann)(2000)var dagarna innan jul. låt oss hoppas att så är fallet även nästa år.
              Last edited by LeCot; 2006-11-09, 20:34.

Comment

MITTEN AV JANUARI JA MEN INGET SA NÅGOT OM I SLUTET

SEN NÄR BÖRJADE NI LITA PÅ KVÄLLSPRESSEN??

NI FÅR ER BB07 LUGNA ERA NERVER TA EN GROGG

Comment

Originally posted by PV View Post
                  MITTEN AV JANUARI JA MEN INGET SA NÅGOT OM I SLUTET

SEN NÄR BÖRJADE NI LITA PÅ KVÄLLSPRESSEN??

NI FÅR ER BB07 LUGNA ERA NERVER TA EN GROGG
                  Vad vet du mer om BB då? Forum? När lanseras castingen? Det borde varit dags nu, sörrö. Eller ska det bli ett renodlat vi-ringde-upp-istället-deltagar-program? Dvs, med deltagare som är vana vid fotografer och kameror, för att det ska bli riktigt tråkigt? Nej, PV. Långsökt. Riktigt långsökt. Mig kommer du aldrig att kunna övertyga och du vet varför...
                  -

Comment

Jag tycker helt klart perioden januari-maj är den bästa för ett BB.
                    Det är ju så härligt att ha våren att se fram emot medans BB är igång, både för oss tittare och för de i huset.
                    Hur kul är det att komma ut till ett mörkt och kallt vinter-Sverige?

Och om säsongen ska vara 114 dagar (16 veckor) så måste BB starta senast sista veckan i augusti för att då ha som finalvecka veckan då julen är. Och då är det fortfarande lågsäsong för tv-tittande för de flesta, man är ju mestadels ute då. Och hur många har tid att följa sluttampen på BB mitt i julruschen?

Nä, hoppas de inte byter. Det som kan hända är att BB väljer att inte ha något BB under 2007 och så är det tillbaka 2008 och då med Adam vid rodret som programledare igen.
                    Adam är absolut bäst för det, det tror jag både tittare och Kanal5 tycker.
                    Och jag tror att Adam saknar programledarrollen för BB och även Kanal5.
                    Hur har det gått för honom på Fyran liksom??
                    "Hans" program som han skulle få ta över lades ner efter jättekort tid, och därefter har han knappt haft något program alls.

Och han älskar ju livesändningar också, vilken ytterligare plussar på för Big Brother för honom igen.

Hela den här grejen nu ang BB känns lite småskum såhär efter att första besvikelsen och chocken lagt sig.
                    Varför börja strula såhär med sin guldkalv liksom? Kanal5 tror jag inte alls vill lägga ner BB, utan det ligger nåt mer bakom det här.

En sak kan vara att de gör ett uppehåll på ett år, såsom de gjorde 2001 då det inte var nåt BB.
                    En annan sak kan vara det här med att de vill ha Adam igen, och att det inte hinner lösa sig innan januari.
                    Ja, det finns många teorier och de kommer garanterat surra runt x antal gånger innan vi får nån klarhet i det här.
                    BB kommer säkerligen tillbaka. Det är inte en fråga om OM, utan om NÄR.

Comment

Visst brukar castingen för BB vara typ. sista vecka i november fram till typ 15 december ? har för mig att det var så förra året...

Men iofs. så bör de isåfall börja göra lite "reklam" för att castingar kommer att göras...

Comment

Originally posted by Matte View Post
                        Visst brukar castingen för BB vara typ. sista vecka i november fram till typ 15 december ? har för mig att det var så förra året...

Men iofs. så bör de isåfall börja göra lite "reklam" för att castingar kommer att göras...
                        Det här är information från förra årets casting:

https://forum.tornevall.net/node/6419
                        -

Comment

Så klart det blir ett BB, frågan är bara NÄR ( som sunny skrev)
                          Jag är optimist.. De kan inte kasta ett program som BB i sjön. No way.. att de kan.

Comment

Originally posted by Fjällis View Post
                            Så klart det blir ett BB, frågan är bara NÄR ( som sunny skrev)
                            Jag är optimist.. De kan inte kasta ett program som BB i sjön. No way.. att de kan.
                            Ingenting är omöjligt, men som du säger, det vore riktigt extremt korkat om man lade ner projektet. Fast jag tror ändå inte att risken är så stor att det blir så - fansen håller nog igång konceptet enbart genom att ständigt maila till kanal 5 och fråga när det blir något igen och varför det inte blir det. Expressen skrev ju trots allt att "konceptet är i allra högsta grad levande".

Däremot tycker jag inte det rådet några tvivel kring hur man lockar tittare. Bra sändningstider, unga deltagare och lite feta spindelattacker så.

Helt ärligt alltså - Big Brother är den enda såpan där tittarna mha forum skapar sina egna rubriker till tidningarna. Varför ens tveka på att dra igång något? Eller var det så att Jessicas bravader blir svåra att slå och därmed kräver längre betänketid?
                            -

Comment

Här är en artikel från Dagens media, där det står om Big Brother.
                              Kanal5 kommer inte bestämma sig om BB förrän i januari står det där.

Comment

Working...
                              X