Announcement

Collapse
No announcement yet.

BigBrother 2007? vad vill du?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: BigBrother 2007? vad vill du?

Originally posted by Villeparisis View Post
    Tror det vore betydligt bättre att starta en insamling mera generellt för ett BB-07 (som då kanske mera realistiskt kommer till hösten).
    Du menar, namninsamling och skicka den per mail till kanal 5?
    -

Comment

Originally posted by TMM View Post
      Det var precis vad jag försökte tala om för PV, men han envisades med att det skulle börja i Januari och tusan vore om han inte fortfarande tror det. Men skam den som ger sig.

Ska man gå på PVs teori så har kanal 5 ljugit under minst en månad om att det inte blir något i Januari för att det sedan ändå lanseras. Hur skulle det påverka tittarna gentemot Kanal 5? Och framför allt, iom att det troligtvis inte annonserats om casting, så blir det nog mer inriktining på Sturesilikon och hur roligt blir det?
      Tror du har helt rätt, TMM. Skulle ett väldigt hastigt BB komma igång skulle nog spekulationerna omedelbart komma igång om att det var uppgjort (det har ju inte varit helt fritt från dylika spekulationer tidigare). Så väldigt mycket acv det som gjort BB speciellt är ju att vem som helst kunnat söka dit och kanske komma med.
      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Du menar, namninsamling och skicka den per mail till kanal 5?
        Ja precis (inte menat att vi skulle skänka ett par tior var för en ny säsong).

Comment

Ja precis (inte menat att vi skulle skänka ett par tior var för en ny säsong).

Jag misstänkte att det var precis namninsamling du syftade på. Därför tror jag inte att det skulle hjälpa - på grund av tidsbrist.

Big Brother borde som vilket annat program som helst kräva en hel del planeringstid (speciellt när så många är inblandade som sponsorer, leverantörer, möbelföretag, osv), så även om man skulle skicka något till Kanal 5 så är risken ganska stor att man faktiskt inte hinner att göra i ordning allt till Januari. Ta castingen exempelvis, den borde redan ha presenterats på hemsidan. Hemsidan borde i helhet redan börjat förändra sitt utseende och tidningar, i allmänhet, ska redan ha börjat prata om vem, varför och vilka ideer man har inför nya säsongen, vilka programledare som skrivit på kontrakt osv. Ingenting av detta har hänt än.

Sen är ju frågan också. Vem äger egentligen sändningsrättigheterna? Finns det kontrakt påskrivna om att bara Kanal 5 får sända BB? Är det dom som bestämt att BB ska ta en paus? Det är ju inte Kanal 5 som producerar BB. Hur ser intresset ut på produktionsidan? Kanal 5 har ju uppenbarligen inte plats i sina tablåer eller några intressanta ideer för tillfället - är det dom som tagit beslutet eller är det produktionen? Jag menar, Big Brother lär väl - om man vill att det skall fortsätta - göra det, men i en annan kanal om det nu är hos femman det slagit slint. Tittarna kanske helt enkelt har mailat fel företag om att man vill ha ett fortsatt Big Brother?
          -

Comment

Jag har för mig att Kanal5 har rättigheterna till Bigbrother till 2008,är det någon som vet något om det eller har jag har drömt om det
            Kör hårt,det kan gå
            I morgon kan det vara försent.
            Elita4ever Milica IJpelaar

Comment

Originally posted by tojja View Post
              Jag har för mig att Kanal5 har rättigheterna till Bigbrother till 2008,är det någon som vet något om det eller har jag har drömt om det
              Det är det jag sitter och undrar lite över också.. Det bör iallafall röra sig om tre instanser. BBKB -> Meter -> Kanal 5. Frågan är vem som har inflytande på vad.
              -

Comment

Det är det jag sitter och undrar lite över också.. Det bör iallafall röra sig om tre instanser. BBKB -> Meter -> Kanal 5. Frågan är vem som har inflytande på vad.
                Hoppas Kanal5 fortsätter med rättigheterna till BB även efter 2008. Kan inte tänka mig någon annan tv-kanal för det programmet.

Comment

Jag misstänkte att det var precis namninsamling du syftade på. Därför tror jag inte att det skulle hjälpa - på grund av tidsbrist.

Big Brother borde som vilket annat program som helst kräva en hel del planeringstid (speciellt när så många är inblandade som sponsorer, leverantörer, möbelföretag, osv), så även om man skulle skicka något till Kanal 5 så är risken ganska stor att man faktiskt inte hinner att göra i ordning allt till Januari. Ta castingen exempelvis, den borde redan ha presenterats på hemsidan. Hemsidan borde i helhet redan börjat förändra sitt utseende och tidningar, i allmänhet, ska redan ha börjat prata om vem, varför och vilka ideer man har inför nya säsongen, vilka programledare som skrivit på kontrakt osv. Ingenting av detta har hänt än.

Sen är ju frågan också. Vem äger egentligen sändningsrättigheterna? Finns det kontrakt påskrivna om att bara Kanal 5 får sända BB? Är det dom som bestämt att BB ska ta en paus? Det är ju inte Kanal 5 som producerar BB. Hur ser intresset ut på produktionsidan? Kanal 5 har ju uppenbarligen inte plats i sina tablåer eller några intressanta ideer för tillfället - är det dom som tagit beslutet eller är det produktionen? Jag menar, Big Brother lär väl - om man vill att det skall fortsätta - göra det, men i en annan kanal om det nu är hos femman det slagit slint. Tittarna kanske helt enkelt har mailat fel företag om att man vill ha ett fortsatt Big Brother?
                  För det första angående det här med namninsamling verkar du missförstått vad jag menade TMM. Vad det gäller för våren -07 är loppet uppenbarligen kört men genom en namninsamling kan man iallafall visa att det fortfarande finns ett stort stöd för programet så det kanske kommer tillbaks typ till hösten.
                  Sedan visst kan man tänka sig att BB skulle kunna gå i en annan kanal. Tv 3 tog ju direkt över "Robinson" efter det att SVT tappat intresse. Dessutom - och egentligen ännu intressantare - stod det i tidningar redan inför SVT:s andra Robinsonomgång att skulle SVT lägga ned programet för att blidka den proteststorm det gett upphov till tänkte Tv 3 omedlebart ta över det. Fast vad det gäller BB har jag svårt att tänka vilken kanal som skulle kunna vara intresserad.

Comment

Det är mycket möjligt men det finns säkert klausuler i det kontraktet som göär att det kan ändras om kanalen tappar intresset. Återigen så måste ju något sådant hänt med "Robinson"

Comment

BBKB har väl - så vitt jag fattat det - varit olika bolag för varje säsong.

Comment

Det är mycket möjligt men det finns säkert klausuler i det kontraktet som göär att det kan ändras om kanalen tappar intresset. Återigen så måste ju något sådant hänt med "Robinson"
                        Svts kontrakt hade gått ut när tv3 tog över
                        Så det var inga konstigheter med det
                        Kör hårt,det kan gå
                        I morgon kan det vara försent.
                        Elita4ever Milica IJpelaar

Comment

Svts kontrakt hade gått ut när tv3 tog över
                          Så det var inga konstigheter med det
                          Jo när det väl hade gått ut var det ju inte så märkligt. Det som var mera speciellt var att de redan efter första säsongen sade de skulle ta över programet om SVT backade ur.

Comment

Working...
                          X