Announcement

Collapse
No announcement yet.

Om BB kommer tillbaka - vad bör då ändras ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Om BB kommer tillbaka - vad bör då ändras ?

Eftersom det ju inte efter fem raka säsonger blir något nytt BB till våren är det ju rimligt att om programet kommer tillbaka vid något senare tillfälle - typ till hösten - blir det ganska så omändrat. Vilka förändringar är det iså fall ni vill se ?
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Sv: Om BB kommer tillbaka - vad bör då ändras ?

Ja vad skulle det vara då, hm.
    Det jag skulle vilja är bl a
    - mer blandade åldrar, snittåldern ska inte ligga på typ 20 år för att vara drastisk.
    - jag skulle vilja att det blev mer som i första säsongen, att deltagarna hade sökt själva och inte blivit headhuntade. Det blir då lite mer variation på personligheter
    - deltagarna skall satsa pengar av sin veckobudget igen inför veckouppdragen tycker jag.
    - fler tidskrävande uppdrag. Uppdragen skall inte vara över på en halvtimme bara. Varje dag ska de få ett uppdrag som måste klaras av, för att på direktsändningsdagen göra själva slutprovet eller visa upp slutresultatet. Tja nåt sånt i alla fall.
    - hårdare tag mot regelbrott. De senaste säsongerna har deltagarna kommit undan för lätt tycker jag.
    - återgå till veckohandling, att de handlar för pengarna de satsat inför uppdragen

Det är vad jag kan komma på nu på rak arm. Kanske inte var såna ändringar du eftersökte, men...
    Skriver mera när jag kommit på fler saker.

Comment

Mindre porr..
      faktiskt..
      ________
      ____

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
        Ja vad skulle det vara då, hm.
        Det jag skulle vilja är bl a
        - mer blandade åldrar, snittåldern ska inte ligga på typ 20 år för att vara drastisk.
        - jag skulle vilja att det blev mer som i första säsongen, att deltagarna hade sökt själva och inte blivit headhuntade. Det blir då lite mer variation på personligheter
        - deltagarna skall satsa pengar av sin veckobudget igen inför veckouppdragen tycker jag.
        - fler tidskrävande uppdrag. Uppdragen skall inte vara över på en halvtimme bara. Varje dag ska de få ett uppdrag som måste klaras av, för att på direktsändningsdagen göra själva slutprovet eller visa upp slutresultatet. Tja nåt sånt i alla fall.
        - hårdare tag mot regelbrott. De senaste säsongerna har deltagarna kommit undan för lätt tycker jag.
        - återgå till veckohandling, att de handlar för pengarna de satsat inför uppdragen

Det är vad jag kan komma på nu på rak arm. Kanske inte var såna ändringar du eftersökte, men...
        Skriver mera när jag kommit på fler saker.
        Tycker visst det att det var en räcka utmäkta förslag, Sunny.

Comment

Några av de mest övergripande förändringarna jag skulle vilja se:

1 Fullständigt öppen casting. Inga skall komma in på fribiljetter utan alla får söka på samma sätt och genomgå samma grankning.

2. Efter varje utröstning öppet redovisa hur många röster var och en av de nominerade fick. Vill man inte uttrycka det i faktiska tal kan man köra någon modell med procenttal.

3. Mera blandade åldrar på deltagarna.

4 Mera krävande uppdrag som ger sysselsättning hela veckan och som faktiskt kan få utslag på deltagarnas veckobudget.

Comment

Vi tycker lika Ville, och jag håller med att de ska visa procentantal för de nominerade och utröstade. Antal röster kan de säkerligen inte visa, men procent borde inte vara nåt omöjligt. De har ju visat det några gånger så det går ju.

Det jag skulle vilja att de återgick till, är dagboksskrivande för de i huset. Det var kul att läsa, samtidigt som det säkert är roligt för de i huset att få skriva av sig lite också.

Comment

Vi tycker lika Ville, och jag håller med att de ska visa procentantal för de nominerade och utröstade. Antal röster kan de säkerligen inte visa, men procent borde inte vara nåt omöjligt. De har ju visat det några gånger så det går ju.

Det jag skulle vilja att de återgick till, är dagboksskrivande för de i huset. Det var kul att läsa, samtidigt som det säkert är roligt för de i huset att få skriva av sig lite också.

Håller helt med dig ifråga om det där med dagböckerna, Sunny.
              En annan sak som jag glömde skriva igår är att de som väl en gång åkt ut ur huset också har gjort det för alltid. Det har under årens lopp varit en del konstigheter där vissa säsonger.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                Håller helt med dig ifråga om det där med dagböckerna, Sunny.
                En annan sak som jag glömde skriva igår är att de som väl en gång åkt ut ur huset också har gjort det för alltid. Det har under årens lopp varit en del konstigheter där vissa säsonger.
                Ja det känns inte helt sjysst mot oss tittare som röstat, att någon får komma in igen efter att ha röstats ut. Så det håller jag med om, en gång utröstad = får inte komma tillbaka till huset.

Comment

Jag hoppas att de tar in deltagare som sökt för att komma med. De som är motiverade gör bättre tv än de som låtsas att de bara ställt upp för att de måste i och med att de är så intressant och fina och fräna och inne.

Och utröstad är borta!

Blandade åldrar är bra.

Tycker att det ska finnas en syateljé och en träslöjdsavdelning där de får göra vad de vill. Inga tävlingar utan ställen där de deltagande kan visa sina egna lustar att göra. Trist när det bara ska initieras av 'ledningen' vad som ska göras. Tycker att de ska kunna ta egna initiativ och roligast vinner.

Comment

Originally posted by Bria View Post
                    Jag hoppas att de tar in deltagare som sökt för att komma med. De som är motiverade gör bättre tv än de som låtsas att de bara ställt upp för att de måste i och med att de är så intressant och fina och fräna och inne.

Och utröstad är borta!

Blandade åldrar är bra.

Tycker att det ska finnas en syateljé och en träslöjdsavdelning där de får göra vad de vill. Inga tävlingar utan ställen där de deltagande kan visa sina egna lustar att göra. Trist när det bara ska initieras av 'ledningen' vad som ska göras. Tycker att de ska kunna ta egna initiativ och roligast vinner.

De det med att sy och snickra är ju en intressant idé men jag tror inte det helt kan ersätta uppdragen. Däremot utmäkt som komplement vilket eventuellt kan leda till bonuspoäng.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                      De det med att sy och snickra är ju en intressant idé men jag tror inte det helt kan ersätta uppdragen. Däremot utmäkt som komplement vilket eventuellt kan leda till bonuspoäng.
                      Jaja självklart måste det vara som komplement. Men håll med om att det blir robotiserat när det är för mycket bestämt vad som ska göras.

Fast det krävs ju att de tar in folk som kan ta egna initiativ och inte sitter låsta när inte nån säger åt dem vad de ska göra. Alltså inga som varit på Dagis ska med!

Comment

Och utröstad är borta!

Blandade åldrar är bra.

Jag tror att det måste finnas uppdrag för dem att göra i huset, annars är risken stor att det blir alldeles för slappt där inne. Energinivån brukar gå ner rätt så fort där inne även för de mest påhittiga.
                        Däremot så var det ett väldigt bra förslag Bria, att det ska finnas typ syateljé och träslöjdsavdelning som de kan utnyttja när de vill. Men att helt ta bort uppdragen tror jag inte på.

Comment

Jag tror att det måste finnas uppdrag för dem att göra i huset, annars är risken stor att det blir alldeles för slappt där inne. Energinivån brukar gå ner rätt så fort där inne även för de mest påhittiga.
                          Däremot så var det ett väldigt bra förslag Bria, att det ska finnas typ syateljé och träslöjdsavdelning som de kan utnyttja när de vill. Men att helt ta bort uppdragen tror jag inte på.
                          Nix, det tror inte jag heller på. Bestämda uppgifter måste de ha annars blir det ju för fritt. Vissa saker skulle de ju inte göra om det inte ingick i något uppdrag och hur de hanterar sånt är ju intressant att se. Hur vissa inte offrar sig för laget och vissa gör det. Det är ju sånt som avgör vem man vill ska röstas ut och vem som är en värdig vinnare.

Comment

Hade de varit smarta så hade filmat castingen som en idol-utväljning.. Hade kunnat bli skitkul ju, så kunde de ha filmat den innan och sedan börjat visa en vecka innan de kör igång själva BB så får man se hur urvalet slimmas ned i ett avsnitt per dag veckan innan... Då hade man ju fått lite koll på deltagarna innan det dras igång också..

Sedan inser jag att skillnaden mot idol och liknande är ju att de har en jury som bedömer utifrån "talang" inom ett område... Men här skulle de ju bara kunna köra med en rolig jury som försöker komma överens om intressanta personer...
                            ________
                            ____

Comment

Nu har snart alla som varit här skrivit just detta önskemål. Kan vi inte hoppas på att dom faktiskt uppfyller det någon gång då? Jag håller faktiskt helt med dig här Bria. Stureplans-skiten ska bort från programmet!
                              -

Comment

Working...
                              X