Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inget "Big brother" i vår

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Inget "Big brother" i vår

Inget "Big brother" i vår

Kanal 5 satsar på säkra kort i vår. Bland annat återkommer "Fråga Olle" och "Mullvaden". Men flaggskeppet "Big brother" skjuts på framtiden.
    - Vi fortsätter gärna med "Big brother". Men inte på det sätt vi gjort tidigare, säger Johan Westman på Kanal 5.
    Det blir inget "Big brother" i vår. Men de som fortfarande törstar efter intriger, skandaler och spritfester på liten yta kan vara lugna. Förmodligen sänder man ännu en säsong i höst.
    - Det vore lite korkat av oss att lägga ned den, eftersom det är den enda dagliga realityn som fortfarande fungerar runt om i världen. Men man måste göra någonting med den, säger Johan Westman, programchef på Kanal 5.
    Exakt vad man kommer att göra med "Big brother" vill han inte säga, men förmodligen kommer Kanal 5 förändra både omfånget och innehållet.
    - Hur lång ska en serie vara? Nu har den gått i femton veckor, vilket kanske är för länge. Hur många gånger i veckan ska det gå? Ska det ligga på en annan tid? Det kommer nya besked under våren, säger Johan Westman.
    Även själva Big brother-huset kan förändras, liksom de teman som deltagarna utsätts för. Fast det blir inga radikala grepp, menar Johan Westman.
    - Men man ska vara klar över att det är ett starkt formaterat koncept - de kommer inte att bo i en ubåt under vattnet.

Läs mer här!

Sv: Inget "Big brother" i vår

som sagt..saker ska ändras...

och det blir ett BB07 som jag har sagt LÄNGE..

men allt kan inte va samma sak år ut och år in.. kan väl vara skönt att se på bb från September..... tråkiga hösten..

Comment

Originally posted by PV View Post
      de kommer inte att bo i en ubåt under vattnet.

Ja, det lät ju oroande

Nåväl, bara dom inte börjar att köra något nytt koncept som innebär kontakt med yttervärlden. Det är ju det som alltid varit grejen med Big Brother, att kontakten är nästan helt skuren på det viset och därför det alltid gått hem hos mig så att säga.
      -

Comment

Comment

men allt kan inte va samma sak år ut och år in.. kan väl vara skönt att se på bb från September..... tråkiga hösten..
          Den här artikeln gör nog faktiskt att vi kan vara tämligen säkra på att det blri ett BB i höst.. Ändå skall vi inte ta ut någon seger i förskott för det kan nog bli en del dribblingar mera som gör att de satsar på något annat. Därför bör vi starta ett upprop men det tar vi i en annan tråfd.
          Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by TMM View Post
            Ja, det lät ju oroande

Nåväl, bara dom inte börjar att köra något nytt koncept som innebär kontakt med yttervärlden. Det är ju det som alltid varit grejen med Big Brother, att kontakten är nästan helt skuren på det viset och därför det alltid gått hem hos mig så att säga.
            Håller helt med att BB-konceptet bygger på isolering. Det går även att köra dokusåpor där det finns ständig interaktion mellan de tävlande och yttervärlden som "Baren" var ett lysande exempel på. Däremot skall man inte försöka trixa med sådant i relation till BB för då blir det ett helt annat program.

Comment

Har jag inte fel för mig så sa du att det skulle börja i slutet av Januari också
              Kör hårt,det kan gå
              I morgon kan det vara försent.
              Elita4ever Milica IJpelaar

Comment

Originally posted by tojja View Post
                Har jag inte fel för mig så sa du att det skulle börja i slutet av Januari också
                Jo viasst gjorde han det. Och förra hösten var han tvärsäker på att Martin Björk skulle bli ny programledare.

Comment

Såg att det ryktats om ett 60-dagars BB med start i augusti, och om det stämmer tycker jag att de är helt fel ute.
                  60 dagar är alldeles för kort tid! Vad är det för utmaning i att vara inne där i bara 60 dagar??? Det klarar ju i stort sett vem som helst.

Och att köra igång en säsong i augusti??? Hur många tittar på tv i augusti?? Då är det ju fortfarande sommar, och de flesta tillbringar mesta tiden utomhus.
                  Nej, jag hoppas att de kommer på bättre tankar. De kan ju göra som ett test med höstens omgång, och så återgå till det vanliga BB-formatet till nästföljande säsong i såna fall. För en höstomgång tror jag inte mycket på.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
                    Såg att det ryktats om ett 60-dagars BB med start i augusti, och om det stämmer tycker jag att de är helt fel ute.
                    60 dagar är alldeles för kort tid! Vad är det för utmaning i att vara inne där i bara 60 dagar??? Det klarar ju i stort sett vem som helst.

Och att köra igång en säsong i augusti??? Hur många tittar på tv i augusti?? Då är det ju fortfarande sommar, och de flesta tillbringar mesta tiden utomhus.
                    Nej, jag hoppas att de kommer på bättre tankar. De kan ju göra som ett test med höstens omgång, och så återgå till det vanliga BB-formatet till nästföljande säsong i såna fall. För en höstomgång tror jag inte mycket på.
                    Började inte dom första BB'arna först i september? Jag menar, semestern slutar ju inte för folk förrän någon gång först då.. Ja, jag håller med dig Sunny. Det låter helkorkat..

Sen undrar jag hur PV kunde ha så fel
                    -

Comment

Även Nostradamus synade flaskan för djupt i bland..
                      ________
                      ____

Comment

Originally posted by Duke View Post
                        Även Nostradamus synade flaskan för djupt i bland..
                        Hur kommer det sig att du nästan alltid hittar så självklara och logiska svar på alla frågor?
                        -

Comment

Började inte dom första BB'arna först i september? Jag menar, semestern slutar ju inte för folk förrän någon gång först då.. Ja, jag håller med dig Sunny. Det låter helkorkat..

Ja i år har det inte varit många rätt han har haft
                          Kör hårt,det kan gå
                          I morgon kan det vara försent.
                          Elita4ever Milica IJpelaar

Comment

Originally posted by tojja View Post
                            Ja i år har det inte varit många rätt han har haft
                            Men om PV hört detta som insiderinfo så kan han ju avslöja sin källa, så att vi kan skälla på nån annan
                            -

Comment

Jag kommer inte ihåg när första BB startade eller hur länge det var, jag tror det var 100 dagar och det var innan jul Angelica gick ut som vinnare.
                              Såhär har det sett ut de andra säsongerna:
                              BB02 - 107 dagar - 26/1--13/5
                              BB03 - 106 dagar - 25/1--12/5
                              BB04 - 108 dagar - 23/1--10/5
                              BB05 - 114 dagar - ??/1--22/5
                              BB06 - 115 dagar - 27/1--22/5

Hoppas att det bara blir BB07 som läggs på hösten och att de sedan återgår till vårsändningarna. Helt klart bäst ju.

Comment

Working...
                              X