Sv: "förändringar på omfäng och innehåll" - vad innebär det ?
Hade vi haft tillgång till alla forum på BB sedan starten tror jag att man lätt skulle kunna ta reda på exakt vad som lockar tittare.
Men som några exempel då, på saker som det kanske funderas på.
Fler förslag?
Hade vi haft tillgång till alla forum på BB sedan starten tror jag att man lätt skulle kunna ta reda på exakt vad som lockar tittare.
Men som några exempel då, på saker som det kanske funderas på.
- Händelselösa deltagare
Händer inget i huset så skriker alla om att det är tråkigt, därefter ger sig alla på varandra i forumet. Händer det mycket i huset, hjälps alla åt att informera och det blir mindre konflikter där. Så vad är intressant?
- - Sex
Guppande täcken och sexskandaler lockar alltid. Ja, det är ju gratis porrfilm dygnet runt. Nästan. Jag minns förresten säsongen då en massa organisationer intresserade sig för programmet (Bland annat "flicka"), samtidigt som man på olika håll påstod att programmet var totalt ointressant. Ingen tittate på programmet det året. Påstods det. Ändå satt alla och granskade allt som hände. Det förvånar mig inte alls om samma gäng köpte streamingkoder för att kunna klaga vidare på att dom inte tittade, för att sedan i detalj kunna beskriva allt som hände i huset. Dock kan konceptet vara på väg att bli uttjatat. Det enda sättet att få in mer guppis i huset är ju att leta på stureplan eller i nån porrfilmstudio.
- - Prat = Tristess
Hittar man deltagare som snackar för mycket är tristessen ett faktum bland tittarna. Big Brother är det enda fiskakvarium där folk kräver att det ska hända något hela tiden. Helst skall deltagarna vara robotar som aldrig slutar röra på sig. Därför var 2006 så bra eftersom deltagarna hela tiden hittade på än mer vansinniga saker. Det var sällan något stod helt stilla för länge och Jessicas upptåg bör vid det här laget ha skrivit historia. Hon kanske är en av anledningarna till att man nu försöker hitta på något nytt.
- - Blandade åldrar
Kan leda till grupperingar eller att de äldre tröttnar först. Kvar blir då de yngre och vi har samma slags BB som vi alltid tittat på. Kan vara ännu en anledning till att man valt att fundera extra länge...
Fler förslag?

Comment