Announcement

Collapse
No announcement yet.

"förändringar på omfäng och innehåll" - vad innebär det ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: "förändringar på omfäng och innehåll" - vad innebär det ?

Originally posted by TMM View Post
    Där har du ju iofs en intressant tanke att jämföra trälen med. I trälen var det väl så att alla nominerades inför alla (åtminstone var det så i första avsnitten jag såg). Vill man ha konfliker så ska man definitivt vara öppnare med nomineringarna. Men å andra sidan så hade Big Brother regler kring det. Förbjudet att tala öppet om nomineringar. Men absolut, jag har alltid sett ett visst nöje med att låta deltagarna se sig själva nominera andra. Att det inte alltid skett kanske beror på att överraskningseffekten blir så mycket större när dom väl avslöjas. Tanken att inte visa öppna nomineringar är god den också eftersom det mycket väl kan vara en grej dom kör för att hålla tittarna kvar. "Ni vet aldrig när vi plötsligt ändrar planerna, så sitt kvar".

Jag instämmer faktiskt. Dessutom verkar det vara lättare att hitta motargument till varför dom inte ska ändra något som redan fungerar så bra. Jag är väldigt nyfiken på hur tankegångarna går eftersom man valt just att vänta - för att tänka.

Däremot är det otroligt kul att prata så här. Jag har precis märkt på mig själv att jag fortfarande "tänker Big Brother" nämligen. Yrkesskada?

Men fortsätt gärna. Kommer jag på något så lovar jag att också skriva om det direkt. Diskussionerna som tilltagit här allt mer är underbara
    När jag läser det första som kommer jag plötsligt att tänka på de här plus och minus mötena de hade i Baren för att ta ut nominerade. Skulle det kanske vara en modell att prova även i BB ?
    Det här att man "väntar för att tänka" tror jag sedan inte man skall lägga för mycket i. Helt enkelt - tror jag - var det så att man var tveksamma till att göra en sjääte vårsäsong med BB på raken. Nu istället lägger man det bara på is till hösten men väl där tror jag intre det blir några större förändringar (utom möjligen det med typ flera kändisar som jag skrivit på annat håll).
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Flyttar det här inlägget till tråden om förändringar istället.

Last edited by Sunnyface; 2006-12-20, 12:26.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
        Hej vännen.
        Ja visst är det kul med diskussionerna som kommit igång här, jag njuter för fullt. Buskul är det.
        Jag tycker också såsom du, att det är lättare att hitta motargument till varför de ska ändra något. Varje gång jag försökt komma på nån ny vinkling på nåt, så tycker jag att det är bättre som det var liksom.
        Skulle vilja vara med på brainstormingen som de säkert har på produktionen, vore kul att få veta om de har liknande problem. BB känns så perfekt på alla vis redan ju.
        Ser fram emot vad vi mer kan komma fram till här.
        Som antytts redan så tror jag inte den här "brainstormingen" är så dramatisk som man kan tro.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
          Som antytts redan så tror jag inte den här "brainstormingen" är så dramatisk som man kan tro.
          Nä, det är säkert så Ville. Bara jag som förstorar den grejen, vill tro att det är så mycket större liksom.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
            Nä, det är säkert så Ville. Bara jag som förstorar den grejen, vill tro att det är så mycket större liksom.
            Om inte annat kan det vara intressant att på det här viset nå fram till en produktion, bara genom förhoppningarna att dom själva har möjligheten att läsa. Det är ju vi tittare som trots allt egentligen vet hur nästa säsong borde vara och här på forumet har vi många skribenter med möjligheter och potential att påverka med riktigt bra åsikter.
            -

Comment

Om inte annat kan det vara intressant att på det här viset nå fram till en produktion, bara genom förhoppningarna att dom själva har möjligheten att läsa. Det är ju vi tittare som trots allt egentligen vet hur nästa säsong borde vara och här på forumet har vi många skribenter med möjligheter och potential att påverka med riktigt bra åsikter.
              Precis det jag alltid har hävdat när jag fått kastade en massa otidigheter emot mig när jag velat diskutera BB långt innan den kommande säsongen. det är nog inte otänkbart att det vi tycker och tänker läses av de ansvariga. Dumt vore det ju annars för där finns ju åsikter från folk som följt programet sedan start.

Comment

Det at BB kommer til høsten ser jeg på som et interessant "eksperiment" , tenker da på at det blir mørkere og mørkere ute, tror det kan bli "tøffere" for våre kjære BB-deltakere da.

Comment

Originally posted by amster® View Post
                  Det at BB kommer til høsten ser jeg på som et interessant "eksperiment" , tenker da på at det blir mørkere og mørkere ute, tror det kan bli "tøffere" for våre kjære BB-deltakere da.
                  Tack för en helt ny vinkling som jag missat. Det gillar även jag
                  -

Comment

Originally posted by amster® View Post
                    Det var en helt korrekt syn på saken amster.
                    Blir lättare att känna att höstomgång är ok när man ser det så. Och huvudsaken är ju att det blir ett BB, sen när det är får man strunta i.
                    Kan bli kul att återgå till hösten som i första BB, som man inte minns så mycket ifrån hur det var. Fast det klart då hade man ju inget att jämföra med.

Comment

Tack för en helt ny vinkling som jag missat. Det gillar även jag
                      Ja ndet ligger mycket i det.

Comment

Working...
                      X