Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stora BB-uppropet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Stora BB-uppropet

Originally posted by Villeparisis View Post
    Tina var det väl som drog igång en namninsamling för ett BB till våren om jag inte minns fel. Det där var precis i samband med min senaste comeback här så det är möjligt att jag har fel.
    Inlägget ska finnas i nån tråd här inne.. Minns inte vem det var - du kan ha rätt i att det var Tina.

Comment

Originally posted by Sunnyface View Post
      Hej vännen.
      Mjae, jag hade spånat på nån slags namninsamling bara. Men hade ingen färdig tanke eller idé om det hela.
      Heeej vännen Jag minns det var nån som skrev att hon kunde författa nåt litet brev.. men vem det var är en annan femma

Comment

Hihi, jaså hann du svara på mitt inlägg Bria?

I och för sig så spelar det ju ingen roll när BB sänds när man är ett BB-fan, vi tittar ju oavsett vilken tid på året. Det har du helt rätt i. Men det är synd att lägga ett sånt stort program som BB är, under en tid på året då tv-tittandet är lägre än vanligt. Då tappar man ju de tittare som annars kanske skulle tittat då de ändå satt i tv-soffan men som då istället sitter utomhus och njuter av sommaren.
        Sen är det ju inte bara tv-sändningen man tittar på. Man har ju BB 24/7 att följa, och det kommer nog inte kännas lika roligt att sitta inomhus och titta på det istället för att vara ute i det fina vädret. Inte alla har ju bärbar dator eller trådlöst bredband.
        Det är det som är så perfekt med att ha BB i slutet av jan-maj, då är det så mörkt, kallt och trist så då myser man mer än gärna inne framför datorn eller tv:n och ett BB då lyser upp tillvaron väldigt mycket.
        Kanske just den lägre tittarskaran de är ute efter. Då slipper dom fundera på ett ev. BB08 o kan skylla på låga tittarsiffror.

Comment

Jag hoppas att det blir mer BB-diskussioner här framöver, det är skoj att prata BB och allra helst när det nu inte blir något till våren. Då måste man ju få stilla sin abstinens något och prata av sig lite. Och det finns ju mycket att diskutera inför höstens omgång, som jag hoppas på. Även fast att jag fortfarande starkt hävdar att jan-maj är den bästa tiden att sända BB.
          Jag hoppas också att Tornis ställning stärks och utmärks som det "riktiga" BB-forumet (utöver då själva BB-forumet under säsongerna).
          Jag skriver gärna under en lista att skicka till BB/Kanal 5 så att de får reda på vad vi tittare tycker och tänker. Sånt kan ju aldrig skada liksom.
          Det här var ett mycket intressant inlägg, Sunnyface. Mina egna erfarenheter är ju dessvärre det rakt motsatta för jag minns fortfarande när jag tidgt på hösten -04 kom hit och försökte för allt vad tygen höll diskutera BB i allmänhet och BBHG i synnerhet. Resultatet då var dock milt sagt magert och det blev väldigt få kommentrare kring det. Lite bättre tyckte jag faktiskt det var förra hösten då det ju fanns en del nya vinklar att diskutera utifrån typ vem som skulle bli ny programledare och fördelarna med ett svenskt-norskt BB gentemot ett rent svenskt.
          Fast kanske det därför blir som du säger, Sunnyface, att nu när det inte blir något BB till våren vill folk ändå prata om gamla omgångar. Nåon större diskussion kring kommande omgång blir det dock knappast däremot förrän framåt sommaren (fast ni som vill iskutera det redan nu finns en fin tråd någon driftig startade bara för ett par dagar sedan).
          Sedan så självklart så skall ju Tornevalls vara det starkaste och livligaste BB-forumet när säsongen väl startar,.

Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Hihi, jaså hann du svara på mitt inlägg Bria?

I och för sig så spelar det ju ingen roll när BB sänds när man är ett BB-fan, vi tittar ju oavsett vilken tid på året. Det har du helt rätt i. Men det är synd att lägga ett sånt stort program som BB är, under en tid på året då tv-tittandet är lägre än vanligt. Då tappar man ju de tittare som annars kanske skulle tittat då de ändå satt i tv-soffan men som då istället sitter utomhus och njuter av sommaren.
            Sen är det ju inte bara tv-sändningen man tittar på. Man har ju BB 24/7 att följa, och det kommer nog inte kännas lika roligt att sitta inomhus och titta på det istället för att vara ute i det fina vädret. Inte alla har ju bärbar dator eller trådlöst bredband.
            Det är det som är så perfekt med att ha BB i slutet av jan-maj, då är det så mörkt, kallt och trist så då myser man mer än gärna inne framför datorn eller tv:n och ett BB då lyser upp tillvaron väldigt mycket.
            Håller med här att 60 dagar är för kort tid. Möjligen kan man tänka sig något special BB - typ med inbjudna kändisar - som går i 60 dagar, men det riktiga BB med idel nya förmågor skall gå i minst 100 dagar.

Comment

*fniss* Ja du är värsta speedyn du. Men det är bra det.
              Ja, augusti behöver ju inte vara en fin vädermånad. Vi får väl för en gångs skull hoppas på en regnig och trist augusti. Hm, får planera in semestern bra så man får fint väder.
              Om det nu väl blir ett BB till hösten - vissa tveksamheter finns ju trots allt ännu - så kommer det ju rimligen inte starta i august. Mitten av nseptember skulle jag tro vara rimligare.

Comment

Originally posted by Fjällis View Post
                Kanske just den lägre tittarskaran de är ute efter. Då slipper dom fundera på ett ev. BB08 o kan skylla på låga tittarsiffror.
                Hörs ju trots allt lite sökt.

Comment

Originally posted by Fjällis View Post
                  Heeej vännen Jag minns det var nån som skrev att hon kunde författa nåt litet brev.. men vem det var är en annan femma
                  Ja vi borde absolut haka på det.

Comment

Det här var ett mycket intressant inlägg, Sunnyface. Mina egna erfarenheter är ju dessvärre det rakt motsatta för jag minns fortfarande när jag tidgt på hösten -04 kom hit och försökte för allt vad tygen höll diskutera BB i allmänhet och BBHG i synnerhet. Resultatet då var dock milt sagt magert och det blev väldigt få kommentrare kring det. Lite bättre tyckte jag faktiskt det var förra hösten då det ju fanns en del nya vinklar att diskutera utifrån typ vem som skulle bli ny programledare och fördelarna med ett svenskt-norskt BB gentemot ett rent svenskt.
                    Fast kanske det därför blir som du säger, Sunnyface, att nu när det inte blir något BB till våren vill folk ändå prata om gamla omgångar. Nåon större diskussion kring kommande omgång blir det dock knappast däremot förrän framåt sommaren (fast ni som vill iskutera det redan nu finns en fin tråd någon driftig startade bara för ett par dagar sedan).
                    Sedan så självklart så skall ju Tornevalls vara det starkaste och livligaste BB-forumet när säsongen väl startar,.

Det kommer säkert igång mer BB-prat längre fram, det hoppas jag i alla fall. Jag måste få prata av mig min abstinens.
                    Det går väl lite i vågor på forumen överlag? Vissa perioder är det låg trafik och sen så kommer det igång igen. Man måste ju låta fingrarna vila lite mellan varven.

Comment

Håller med här att 60 dagar är för kort tid. Möjligen kan man tänka sig något special BB - typ med inbjudna kändisar - som går i 60 dagar, men det riktiga BB med idel nya förmågor skall gå i minst 100 dagar.
                      Ja precis, special-BB kan de ha i 60 dagar bara. Men det "riktiga" BB ska helt klart vara i minst 100 dagar. 110-114 är perfekt.
                      Hm, det är kanske ett kändis-BB eller special-BB de planerar till hösten förresten???

Comment

Nämen inga forumtävlingar. Det skrivs där det skrivs och sen är det bra med det.

Comment

Vad det gäller tystnaden kan jag visst hålla med dig att det är lite dumt kanske att starta en tråd en tåd så här mitt i julstöket. Samtidigt så har det förföljt mig ständigt under de dryga 2 1/2 år jag ägnat mig åt forumskriverier att ju större ambitioner jag själv visar i trådar att locka andra medlemmar till debatt desto större har tystnaden från omgivningen varit. Och oaavsett tid på året har det känts lika helvetiskt nedslående varje gång.

Du tror inte att det kan vara av lathet då? "Ville fixar det här" kanske folk tänker och sedan händer ingenting förrän det finns ett färdigt resultat. Stödet kommer nog finnas där ändå om/när man når den punkten. Dessutom ligger det mycket tekniskt pillande bakom såna här saker gissar jag - det har jag iallafall ett ganska starkt minne av från höst/vinter 2005 innan BBHGs kommande websida gick i graven så att säga... Det är inte riktigt någon som vet vart dom ska börja eller utforma det som du oftast har önskemål om och det kanske är skrämmande nog att man istället tycker att villeparisis fixar biffen. Du har trots allt varit en drivande kraft rätt länge och folk kanske anser att du har vad som krävs?

Men det här är bara en gissning på den tystnad du beskriver här.

Du uttrycker dig lite kryptiskt i inledningen, TMM, men faktiskt tror jag att jag förstår vad du syftar på. I så fall förstår jag också att det är lite fel fatt dra igång ett sådant här upprop just på Tornevalls. Dock tycker jag idén med ett upprop är fortsatt lysande så den borde kanske istället dras igång inne på AOTv eller Galaxenoch sedan kan alla skribenterna som vill stödja det skriva under på det där.
                          Det är egentligen inget fel i sig med en namninsamling. Det är klart att man kan köra en sån även här. Däremot har Tornevalls redan fått så pass mycket muppmärksamhet på sina håll att det inte skulle kännas bra att vara en profil för eventuell namninsamling (och det skulle det nog inte vara annars heller). För mig skulle det dessutom kännas som att man tar strid mot någon man haft en bra arbetsrelation med och det vill jag inte. Observera även det klossan skrev:

Originally posted by Klossan View Post
                          TITTARNA RASAR! Ingen dum idé att skicka iväg en klagan till kanalen.
                          Skulle det inte kännas lite fel och vi blandas in i vad tittarna tycker?

Vad var det du tyckte var kryptiskt, Ville?
                          -

Comment

Ja precis, special-BB kan de ha i 60 dagar bara. Men det "riktiga" BB ska helt klart vara i minst 100 dagar. 110-114 är perfekt.
                            Hm, det är kanske ett kändis-BB eller special-BB de planerar till hösten förresten???
                            Mistänker också att det blir något slags kändis-BB alternativt ett "BB greatest hits" som vi haft en tråd om tidigare.

Comment

Originally posted by Bria View Post
                              Nämen inga forumtävlingar. Det skrivs där det skrivs och sen är det bra med det.
                              På ett sätt kommer vi aldrig i från att flera forum konkurrerar och tävlasr med varandra. Fast det är ju inget att diskutera jut i denna tråden.

Comment

Originally posted by TMM View Post
                                Du tror inte att det kan vara av lathet då? "Ville fixar det här" kanske folk tänker och sedan händer ingenting förrän det finns ett färdigt resultat. Stödet kommer nog finnas där ändå om/när man når den punkten. Dessutom ligger det mycket tekniskt pillande bakom såna här saker gissar jag - det har jag iallafall ett ganska starkt minne av från höst/vinter 2005 innan BBHGs kommande websida gick i graven så att säga... Det är inte riktigt någon som vet vart dom ska börja eller utforma det som du oftast har önskemål om och det kanske är skrämmande nog att man istället tycker att villeparisis fixar biffen. Du har trots allt varit en drivande kraft rätt länge och folk kanske anser att du har vad som krävs?

Men det här är bara en gissning på den tystnad du beskriver här.

Det är egentligen inget fel i sig med en namninsamling. Det är klart att man kan köra en sån även här. Däremot har Tornevalls redan fått så pass mycket muppmärksamhet på sina håll att det inte skulle kännas bra att vara en profil för eventuell namninsamling (och det skulle det nog inte vara annars heller). För mig skulle det dessutom kännas som att man tar strid mot någon man haft en bra arbetsrelation med och det vill jag inte. Observera även det klossan skrev:

Skulle det inte kännas lite fel och vi blandas in i vad tittarna tycker?

Vad var det du tyckte var kryptiskt, Ville?
                                Detbförsta var ju väldigt snällt sagt och man hoppas ju det ligger något i det. En annan sak jag misstänker jag ofta gör fel är att jag oftar startar trådar med väldigt långa krångliga inledningar - även om de grundläggande frågeställningarna är ganska enkla - och att folk inte orkar svara därför.
                                Vad det gäller det andra har du nog helt rätt. För det skulle se lite konstigt ut om just Tornevalls vars ägare arbetat med det officiella BB-forumet (det var det jag menade du uttryckte lite kryptiskt) skulle på sitt eget forum dra igång en namninsamling. En sådan bör om den kommer till stånd skötas mera självständigt på annat håll.
                                Att jag trots allt väckte frågan var beroende på omsorg om forumet här. Under de tre senaste vårarna - och till visss del även höstarna- har BB varit det centarla diskussionsämnet och vad händer då när det blir en vår helt utan BB ? Risken jag ser är att diskussionen blir mera trögflytande och framförallt sporadisk och i en sådan är det svårt att locka nya medlemmar till samtidigt som de gamla börjar tröttna och söker sig till anant håll. För som jag precis skrev till Bria så finns det alltid en tävlan fora emellan.

Comment

Working...
                                X