Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brittiska Big Brother

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Brittiska Big Brother

Originally posted by Xx24-7 View Post
    Så det på nyhetene på TV i går-kveld,og det er jo virkelig ikke måte på til opphausing av reaksjoner i somme land da.

Nei,helt sykt synes jeg,og samtidig skremmende at verden utvikler seg mer og mer i den retning hvor man snart ikke kan si og gjøre noen ting uten at det skal bli slike opptøyer og (nærmest) krigføring.

Mulig denne Indiske damen har blitt utsatt for trakassering p.g.a hudfarge osv..og dèt er selvsagt ikke bra.
    MEN: at det ikke er mye som skal til for å opphisse visse folkeslag,hva Vesten angår,er heller ikke akkurat noen stor hemmelighet.

Skjønt: Bollywood-stjerner i India,er vel dyrket som noe Guddommelig,så det var vel ikke akkurat av det likeste å begynne å herse med nettopp av den grunn også,sikkert.
    Intressant slutkläm du har där XX för det är nog så att fimstjärnor i Indien har en helt annan och högre status i i ett land om Indien än i väst. Och det är ju i så fall kortkat av producenterna för BB att ta ut sådan människor dit för de borde ju förstått att de kunde bli starka reaktioner. Sedan så klart inte SÅ starka att till och med premiärministern skulle uttala sig.
    Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Duke View Post
      Jo, det gör du ju som bekant.
      Menar du att du inte gör det medvetet?
      Jo men det går tillbaka på den här uppfattningen att allt är politik. På ett sätt kan jag tycka det är rätt mossigt men visst finns det också korn av sanning i det. Därför är det också så klart att jag lika väl som någon annan nog skriver inlägg här som kan tolkas som politiska ställningstagande.

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
        Intressant slutkläm du har där XX för det är nog så att fimstjärnor i Indien har en helt annan och högre status i i ett land om Indien än i väst. Och det är ju i så fall kortkat av producenterna för BB att ta ut sådan människor dit för de borde ju förstått att de kunde bli starka reaktioner. Sedan så klart inte SÅ starka att till och med premiärministern skulle uttala sig.
        På vilket sätt är det korkat? Du tror inte producenterna vill ha för många tittare?
        ________
        ____

Comment

Jo men det går tillbaka på den här uppfattningen att allt är politik. På ett sätt kan jag tycka det är rätt mossigt men visst finns det också korn av sanning i det. Därför är det också så klart att jag lika väl som någon annan nog skriver inlägg här som kan tolkas som politiska ställningstagande.
          Själv håller jag inte med om att allting är politik. Däremot så tycker jag man diskuterar politik om man t ex diskuterar politiska frågor. Eller om man för fram politiska ställningstaganden. Hur man tolkar det är väl snarare en fråga om att man tolkar det rätt eller fel. För om jag diskuterar vilken som är min favoritglass har ju givetvis ingenting om politik att göra men om jag t ex diskuterar a-kassaändringarna som alliansen håller på med så diskuterar man ju politik.
          ________
          ____

Comment

JA! Hoppas nu att svenska BB tar efter och plockar in lite kändisar i varierande åldrar!

Prins Philip
            Ingela Agardh
            Kristina Lugn
            Meral
            Fadde (ho ho vad det skulle reta livet ur Linda!)
            Den där Yesim
            Kristin Kaspersen
            ..och han norrlänningen som brukar sitta med i tv 4:soffan och prata politik
            Philip och Fredrik

Och massor av sprit och rocknrolltobak!

Nåt sånt..
            Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Originally posted by Klossan View Post
              JA! Hoppas nu att svenska BB tar efter och plockar in lite kändisar i varierande åldrar!

Prins Philip
              Ingela Agardh
              Kristina Lugn
              Meral
              Den där Yesim
              Kristin Kaspersen
              Philip och Fredrik

Nåt sånt..

Näääh, bara Kristina Lugn och Micke Persbrandt i 100 dagar.
              Och massa sprit.

och Anitra Steen.
              ________
              ____

Comment

Näääh, bara Kristina Lugn och Micke Persbrandt i 100 dagar.
                Och massa sprit.

och Anitra Steen.
                Nä bara Kristina Lugn räcker nog..
                Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Nä bara Kristina Lugn räcker nog..
                  Ja, jag tänkte det först men det blir ju för lite festande då.
                  Skulle iofs kunna ha en påskfest varje fredag eller nåt.
                  ________
                  ____

Comment

Och det är ju i så fall kortkat av producenterna för BB att ta ut sådan människor dit för de borde ju förstått att de kunde bli starka reaktioner.
                    Ja,ikke minst burde motparten ha tenkt seg litt bedre om før de sendte avgårde sin "hellige ku".

Comment

Själv håller jag inte med om att allting är politik. Däremot så tycker jag man diskuterar politik om man t ex diskuterar politiska frågor. Eller om man för fram politiska ställningstaganden. Hur man tolkar det är väl snarare en fråga om att man tolkar det rätt eller fel. För om jag diskuterar vilken som är min favoritglass har ju givetvis ingenting om politik att göra men om jag t ex diskuterar a-kassaändringarna som alliansen håller på med så diskuterar man ju politik.
                      Bara att konstatera att detta är en fråga i den högre filosofiska skolan. Man får nog lita till sitt eget omdömme vad som är politik och inte men oundvikligen så slinker väl för alla något politiskt inlägg med ibland.

Comment

Prins Philip
                        Ingela Agardh
                        Kristina Lugn
                        Meral
                        Den där Yesim
                        Kristin Kaspersen
                        Philip och Fredrik

Nåt sånt..
                        Får i det sambandet ju dra fram den här gamla tråden igen:
                        Masterplan, Big Brother 2003, Big Brother 2004, Big Brother 2006 and so on. Inklusive restaurerade forumarkiv från förr.

Och sedan, Klossan, tycker jag du har en del tveksamma namn på din lista.

Comment

Bara att konstatera att detta är en fråga i den högre filosofiska skolan. Man får nog lita till sitt eget omdömme vad som är politik och inte men oundvikligen så slinker väl för alla något politiskt inlägg med ibland.
                          Nja, tycker själv det är ganska enkelt..
                          Annars kan man ju alltid höra med våra vänner i Svenska Akademien..:

Politik

BETYDELSE: kunskap l. insikt i vad som angår statens styrelse l. offentliga angelägenheter o. dyl.
                          l. i hur en stat bör styras (enligt olika filosofiska grundsatser o. d.), statskonst; särsk. om klokhet l. skicklighet (i handläggandet l. planerandet av statens inre l. yttre angelägenheter) som utmärker en (god l. stor) statsman, statsmannakonst. Statsmannaklok. het; i sht Lörr äv.: vetenskap(en) l. lära(n) om statslivet, statskunskap. statsvetenskap. BRASK Pufendorf Hist. 388 (1680). Professors-beställning . . uti historien, politiquen physiquen eller matematiquen. 2RARP 16: 452 samanfattande beteckning för synpunkter l. åsikter l. diskussisner l. ärenden 1. åtgärder o. d. som angå det offentliga livel (i stat l. koraraun) l. som röra förhållandel mellan olika partier l. intressegrupper i en stal l. en kommun l. mellan olika stater l. gruppe1 av stater o. d.; ofta allmännare: offentliga angelägenheter. statsangelägenheter;

________
                          ____

Comment

Nja, tycker själv det är ganska enkelt..
                            Annars kan man ju alltid höra med våra vänner i Svenska Akademien..:

Politik

BETYDELSE: kunskap l. insikt i vad som angår statens styrelse l. offentliga angelägenheter o. dyl.
                            l. i hur en stat bör styras (enligt olika filosofiska grundsatser o. d.), statskonst; särsk. om klokhet l. skicklighet (i handläggandet l. planerandet av statens inre l. yttre angelägenheter) som utmärker en (god l. stor) statsman, statsmannakonst. Statsmannaklok. het; i sht Lörr äv.: vetenskap(en) l. lära(n) om statslivet, statskunskap. statsvetenskap. BRASK Pufendorf Hist. 388 (1680). Professors-beställning . . uti historien, politiquen physiquen eller matematiquen. 2RARP 16: 452 samanfattande beteckning för synpunkter l. åsikter l. diskussisner l. ärenden 1. åtgärder o. d. som angå det offentliga livel (i stat l. koraraun) l. som röra förhållandel mellan olika partier l. intressegrupper i en stal l. en kommun l. mellan olika stater l. gruppe1 av stater o. d.; ofta allmännare: offentliga angelägenheter. statsangelägenheter;

Det klubbar vi !

Comment

Et bråk från britiska BB:

fortsetter här:

:kastkyss:

Comment

Jade leaves the house:

:kastkyss:

Comment

Working...
                                X