Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kanal 5 kan tappa Big Brother

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Kanal 5 kan tappa Big Brother

Originally posted by Klossan View Post
    Jamen så har det ju varit förut och även i andra kanaler. BB hade väl inga höga tittarsiffror frå början? Dom har sänt mycket skit klart som knappt haft tittare. Miljonärerna var ett program som tog sig mer och mer och hade en härlig blandning av människor som faktiskt verkade ha levt ett liv. Jättesynd att det la ner. Tycker jag.
    Jag borde nog inte säga så mycket eftersom jag inte har sett en enda minut av programmet.
    Så antagligen är det mitt fel att den lades ner.

Det kanske var så att det inte visades några tecken alls på ökat intresse bland tittarna och tålamod är knappast något större kännetecken för programchefer på TV-kanaler.
    -"Jag har aldrig förstått vitsen med att citera andra människor"

Comment

Originally posted by TMM View Post
      Det var ungefär det jag menade. Det måste alltså finnas en orsak till rivningen vilket då gör att funderingen kring att sälja konceptet till en annan kanal verkar ganska avlägset...
      Jo men det behöver ju inte spela in just där. Det nyligen rivna BB-huset måste ju ägts av Big brother KB vilket i sin tur - så vitt jag fattat - det var ett samägt bolag mellan Kanal 5 och Meter. Blir det en ny kanal bör det ju därför rimligen vli ett helt nytt hus någon annastans.
      En tanke slog mig förresten just finns det något sätt man kan ta reda på om Big brother KB ännu finns kvar eller om inte n'är det i så fall upphörde. Visste man det skulle man nog kunna göra bättre förutsägelser om framtiden.
      Tornevalls skribent med nio liv (inne på det fjärde)

Comment

Originally posted by Pacifier View Post
        kanal 5 har ju mördat hela konceptet med big brother iofs. efter säsong 2 har det bara rasat utför med hela alltet.

blev ju bara mer och mer en beauty pagent av det hela tyvärr. skituppdrag, inga kännbara bestraffningar och inget egentligt mål mer än att synas i rutan för deltagarna.

kanske skulle vara en fördel om någon annan kanal tog över och återgick till det ursprungliga konceptet med "big brother" istället.

tycker jag då.

sen undrar jag också vart faen miljonärerna tog vägen.. vill ju se hela alltet av det.
        Miljonärerna kanske gått samma öde till möte som Masterplan på sin tid: tävlingern avslutades betydligt tidigare än plöanerat beroende på usla tittarsiffrot.

Comment

Originally posted by gason View Post
          Jag misstänker starkt att Kanal 5 inte blev miljonärer på att sända miljonärerna.
          Precis samt att "Masterplan" spökade i bakgrunden.

Comment

Originally posted by Klossan View Post
            Jamen så har det ju varit förut och även i andra kanaler. BB hade väl inga höga tittarsiffror frå början? Dom har sänt mycket skit klart som knappt haft tittare. Miljonärerna var ett program som tog sig mer och mer och hade en härlig blandning av människor som faktiskt verkade ha levt ett liv. Jättesynd att det la ner. Tycker jag.
            Du har en poäng i det.

Comment

Originally posted by Duke View Post
              Det är skumt som fasen med miljonärerna oavsett.. För visst lär det ha varit ganska höga produktionskostnader om man jämför med vissa inköpta program de kör. Och om programmet mot förmodan hade så dåliga tittarsiffror att de inte ens slår gamla säsonger av "Sabrina - tonårshäxan" så kan de väl sända det på natten eller lägga ut det på webben.. För några tittare hade de iaf.. och kostnaden för produktionen är ju redan tagen så varför inte låta de få stackarna som såg skiten se klart det?????
              Visst har du rätt i det fast vissa minnesgoda kanske minns den svenska mini-serien "Uppfinnaren" som gick på Tv 3 så tidigt som 1991. Den fick usel kritik redan efter första avsnittet så efter ytterligare ett par avsnitt så beslöt kanlalen att anordna en tittaromröstning om serien skulle få visas till slut. De röstande gjorde dock tummen ned så de två sista avsnitten ligger ännu i denna dag ovisade i Tv 3:s arkiv.

Comment

Mera om "Uppfinnaren" här:

Comment

Originally posted by Villeparisis View Post
                  Visst har du rätt i det fast vissa minnesgoda kanske minns den svenska mini-serien "Uppfinnaren" som gick på Tv 3 så tidigt som 1991. Den fick usel kritik redan efter första avsnittet så efter ytterligare ett par avsnitt så beslöt kanlalen att anordna en tittaromröstning om serien skulle få visas till slut. De röstande gjorde dock tummen ned så de två sista avsnitten ligger ännu i denna dag ovisade i Tv 3:s arkiv.
                  Fast det finns en stor skillnad. 1991 hade de inte "webcasting" vilket de har idag... Jag tycker det är jättemärkligt att de inte lägger ut det där eftersom de redan tagit de stora produktionskostnaderna. Enda andledningen jag kan tänka mig är att de försöker komma på bästa sätt att tjäna tillbaks så stora pengar som möjligt på serien vilket dock borde bli svårare ju längre de väntar...
                  ________
                  ____

Comment

Fast det finns en stor skillnad. 1991 hade de inte "webcasting" vilket de har idag... Jag tycker det är jättemärkligt att de inte lägger ut det där eftersom de redan tagit de stora produktionskostnaderna. Enda andledningen jag kan tänka mig är att de försöker komma på bästa sätt att tjäna tillbaks så stora pengar som möjligt på serien vilket dock borde bli svårare ju längre de väntar...
                    Vad menar du med "web casting" (teknisk idiot som jag är)?

Comment

Jo men det behöver ju inte spela in just där. Det nyligen rivna BB-huset måste ju ägts av Big brother KB vilket i sin tur - så vitt jag fattat - det var ett samägt bolag mellan Kanal 5 och Meter.
                      BBKB är så vitt jag förstått det ägare till konceptet Big Brother, Meter produktionsbolaget och Kanal 5 innehavarna av sändningsrättigheterna. Fast det kanske är samma sak?
                      -

Comment

Vad menar du med "web casting" (teknisk idiot som jag är)?
                        De har på kanal5 så att man kan kolla "via internet" på vissa av deras program. http://mpsmppgw01.mpsnordic.se/MPSNo...ients/webcast/
                        Tror de valt att ta en mindre summa i betalning per titt (9kr) men det finns andra lösningar som är helt reklamsponsrade etc.. Detta konkurrerar ju inte om någon tv-tid där de kunde sänt något annat..
                        ________
                        ____

Comment

Originally posted by TMM View Post
                          BBKB är så vitt jag förstått det ägare till konceptet Big Brother, Meter produktionsbolaget och Kanal 5 innehavarna av sändningsrättigheterna. Fast det kanske är samma sak?
                          BBKB har ju varit ägare till de svenska rättigheterna men om det blir en ny kanal måste ju de rimligen skriva avtal med Endemol som äger själva formatet i sig.

Comment

De har på kanal5 så att man kan kolla "via internet" på vissa av deras program. http://mpsmppgw01.mpsnordic.se/MPSNo...ients/webcast/
                            Tror de valt att ta en mindre summa i betalning per titt (9kr) men det finns andra lösningar som är helt reklamsponsrade etc.. Detta konkurrerar ju inte om någon tv-tid där de kunde sänt något annat..
                            Ja då hänger jag med, och visst skulle väl Tv 3 kunnat ha "Uppfinnaren" där. Fast kanske det vill lägga det bakom sig eftersom det blev så mycket bråk när det begav sig. Ointressant borde det ju trots allt inte vara för om inte annat så var ju många kända skådespelare med och romanen serien byggde på sålde ju bra då det begav sig.

Comment

Ja då hänger jag med, och visst skulle väl Tv 3 kunnat ha "Uppfinnaren" där. Fast kanske det vill lägga det bakom sig eftersom det blev så mycket bråk när det begav sig. Ointressant borde det ju trots allt inte vara för om inte annat så var ju många kända skådespelare med och romanen serien byggde på sålde ju bra då det begav sig.
                              Nja, nu tror jag väl inte tv3 skulle vilja lägga något program som lades ned 1991 på kanal5's hemsida.. Eller sin egen. Utan jag pratade vidare om "Miljonärerna".. Varför inte lägga ut det där istället för att bara slänga en sådan satsning som faktiskt kostat en del att producera och när de redan tagit den kostnaden.. Och att lägga ut den på hemsidan kostar ingenting förutom eventuella förlorade intäkter från en tv-sändning.. Men om de nu inte tänker sända det på tv varför verkar det ha fastnat i "limbo"?? Verkar ju bara jätteskumt och onödigt dumt, t o m för kanal5..
                              ________
                              ____

Comment

Nja, nu tror jag väl inte tv3 skulle vilja lägga något program som lades ned 1991 på kanal5's hemsida.. Eller sin egen. Utan jag pratade vidare om "Miljonärerna".. Varför inte lägga ut det där istället för att bara slänga en sådan satsning som faktiskt kostat en del att producera och när de redan tagit den kostnaden.. Och att lägga ut den på hemsidan kostar ingenting förutom eventuella förlorade intäkter från en tv-sändning.. Men om de nu inte tänker sända det på tv varför verkar det ha fastnat i "limbo"?? Verkar ju bara jätteskumt och onödigt dumt, t o m för kanal5..
                                Ja detta vad som hänt med "Miljonärerna" är ett stort mysterium.

Comment

Working...
                                X