Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kitty FanClub och BB-Nostalgi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Så minns vi Big Brother 2002

// Måndag 13 maj

107 dagar är till ända och minnena och höjdpunkterna är många. Låt oss dyka ner i Big Brother´s minneslund för ett ögonblick.

Jokern Annette gick med bestämda steg in i huset och gjorde klart för alla att hon kommit för att stanna, men tv-tittarna tyckte annorlunda. "Den nakna kocken" Kalle bakade både bröd, masserade fötter och droppade handduken för att charma sin omgivning, men brände sina bullar efter bara två veckor.

Dramadrottningen Emma-Maria lämnade huset av fri vilja, men hann under sin korta tid med att både prata och praktisera sex, samt slå ett slag för feminismen tills killarnas ögon blev fyrkantiga.

Andriana smög hemlighetsfullt runt i domänerna iförd Göteborgs- t-shirt och mössa för att visa hur mycket hon saknade sin pojkvän. Dominique gav svensk-franskan ett helt nytt ansikte - "ungla" och "allvörligt" ligger numera i var mans mun. Han hann också bli Arlas genom tidernas bäste reklampelare. Ett tips är dock att kolla kastrullerna efter han varit på besök!

Jokern Amelie lyckades inte övertyga alla om att hon verkligen kunde dansa och Lisas problem med att hålla tuttarna innanför blusen hjälpte inte.. Det blev istället Marie som sjöng högst av jokertrion. Under sitt första dygn hann hon både hälsa ingående på Peter och Benjamin, och detta innan hon hunnit pröva att snorta samarin. Med den sistnämnde herren blev det allvar och hon slutade sina dagar i huset med att förlova sig i bubbelpoolen. Kompisarna grät ikapp, om än med hjälp av lite lök..

Benjamin kom och gick och kom och gick. På sin whailande väg hann han förverkliga drömmarna att både att få spela in hitten "Big Brother´s Watching You" samt sätta en guldring på sin älskade Maries finger.

Den stora Kycklingfesten höll dock på att bli hans fall. En dag stod plötsligt alla utröstade deltagare på tröskeln och det som började så bra med återföreningar, DJ Mendez, gycklare, Hanna Graaf i baren och Rob`n´Raz, slutade med lite för många drinkar och minnesförlust inför vem av det täcka könets representanter som egentligen var Marie..

Kitty, som numera går under namnet "Big Braaader-Kitty", förgyllde huset med sin utpräglade göteborgska. Hon var en av dom som gav den kvinnliga tillfredställelsen ett ogenerat ansikte och införde ordet onanibås. Kitty svepte fram som husets mest kreativa och tjänade som frisör åt dom flesta. Hon lät också tatuera in Big Brother-loggan på vaden. Hon blev en av husets riktigt starka profiler – på gott och ont.

Elin gled in och sade "Nej du, nej du" till alla utom Jacob. Honom tog hon till sjunde himlen, men tröttnade och drog själv därifrån….Elin är skoterbruden som lärde oss att motorer är roligt och att lurpa sig kan vara kul. Hon fick dock lämna huset och slira hem till Överkalix.

Peter höll ordning i köket, brottades med boxsäcken och blottade stolt sitt rakade paket i duschen. Hans största problem visade sig vara att komma ihåg hur en toalett egentligen såg ut och var den låg. Han prövade både badkaret, vardagsrumsmattan och sin väska i sin jakt på sanningen…

Jacob verkade under sin första tid leva i tron att mjukisdjuren i huset var ett nytt slags färgglatt toalettpapper, som var speciellt avsett för just hans vätskor …Veckorna gick och till slut hade han bara ögon för Elin. Hon ville inte lika mycket och Jacob fick på allvar känna av hjärtesorg. Jacob pratar gärna DJ-språk och fick äntligen möjlighet att visa sina färdigheter i radiosändningen från huset.

Han kan också stoltera med att vara en av dom tre som klarade sig alla 107 dagar i huset och har numera ett bronsdiplom att pryda väggen med.

Alex, själva myntaren av uttrycket "I´m a gubbe", införde inte bara spankingen i huset, han visade att även killar har mycket att vinna av att lägga upp håret på papiljotter. Han har sann talang för att rimma, något han visade prov på, tillsammans med bästa kompisen Peter, i den specialskrivna bajslåten till Kittys ära, och den oförglömliga hyllningen till Barbro Fridh. Alex talanger gjorde honom inte bara populär i huset, han vann även tv-tittarnas hjärtan.. Så till den milda grad att det räckte till en silverplats!

Slutligen Ulrica med C, Ulle, Ulla, Jungman.

Jungman är inte som alla andra. Jungman spelar gitarr tills fingrarna blöder, hon rimmar i timmar på Karlstads-engelska, sjunger dansbandslåtar så mikrofonerna spricker, älskar godis, gristrynen och brieost. Men mest av allt sin prickiga dalmatation.

Jungman har numera 500 000 kronor på banken och är den värdiga vinnaren av Big Brother år 2002!

I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

• Så minns vi Big Brother 2003

//Måndag 12 maj

Från början var de tio, men ganska snart droppade deltagare av och nya hoppade på tåget under resans gång.

Efter en rejäl skumbadfest första kvällen i huset ångrade Patrik att han somnat i samma säng som Linda och hans ångest och längtan efter flickvännen drev honom till att lämna huset.

Peter blev förste man att röstas ut och fick sedan följa deltagarnas i rask takt avtagande engagemang i kroppsträning från TV-soffan. Mest saknade han väl Malin som han skrev en hemlig lapp till, vilket resulterade i att allas sminkpennor beslagtogs av Big Brother.

Kontaktannonskillen Danne kom i Patriks ställe och smälte snabbt in i gänget, även om tjejerna inte tyckte att han var den store man de hoppats på. Det blev istället Micke som fick ta på sig den rollen.

Innan Micke kom blev dock Malin utröstad. Det ryktades om att Panos hade lagt röster på henne för att få ut henne eftersom hon var hans badräktsmodell.

Sedan kom Micke inglidandes i en Corvette anlände han till Big Brother-huset och kärleken började snart att spira mellan honom och Linda. På den berömda Hawaiifesten gjorde de slag i saken och bilderna från detta händelserika party kommer vi sent att glömma.

Nästa kvinna att lämna huset var Marika. En färgstark person som visste hur man ryter till. Bråket mellan henne och Danne är legendariskt. Dessutom minns vi hennes många otroliga historier. Efter sin utgång bjöd hon deltagarna på en finsk bastufest som var en minst sagt vild tillställning.

Det uppskattade veckouppdraget Lillebror fyllde huset med aktiviteter och barn. Kajsa bevisade för världen att hon är en hejare på att sy men även Micke och Mattias fick visa vad de gick för. Caroline flyttade in och henne minns vi nog allra mest från den finska bastufesten. Christian etablerade då även sin otroliga talang bestående i att tala med kameror. Så blev det Christians tur att längta hem så han packade sin väska och drog för att bara fyra dagar senare kliva tillbaka in i huset. Där passade han på att förlova sig med sin älskade Jenny och hon fick snart återse honom eftersom han blev utröstad vid första bästa tillfälle.

Väggen gjorde entré i huset och den visade sig vara upphov till många konflikter och moraliska dilemman. Total misär med bönor och lastpallar på den fattiga sidan och champagne och mat i överflöd på den fattiga.

Mattias fick nog och lämnade efter mycket om och men sina vänner för ett liv på utsidan. Lina och Danne lyckades efter lång tid av flirtande äntligen få till det. Dagen därpå nominerade Danne henne med motiveringen "Jag har börjat tröttna på henne." och hon blev nästa deltagare att röstas ut.

Så dök skådespelaren Johan upp som Jonas i huset med sina filttofflor och psalmböcker och gjorde så gott han kunde för att lära deltagarna att inte leva i synd. Hans präktiga sätt och pekpinnar började snart reta gallfeber på de andra och efter en fest då han både provade alkohol och erkände att han tyckte att Linda var snygg tvingade hans ångest honom att lämna huset.

Därefter åkte Linda ut och stämningen i huset sjönk för en sekund för att sedan dra på i 180 då väggen åkte upp igen och deltagare från förra säsongens Big Brother flyttade in på den rika sidan. Det blev en ordentlig fest som slutade med att Micke gjorde en Peter och missade toaletten för att istället pricka biktdörren. Något som han i efterhand inte ville kännas vid.

Nästa dag revs väggen och de gamla deltagarna flyttade ut och in kom istället en rejäl kändisfest. Larssa bubblade med Meral och Micke hade svårt att hålla ögonen borta från Tilde Fröling. Tre dagar senare blev Micke utröstad och fick återförenas med sin Linda.

Kvar i huset var Kajsa, en tjej som varit en stark favorit redan från början. Larssa med sin norrländska charm satt många tjejers hjärtan i brand och jokern och kontaktannonskillen Danne som genom att bjuda på sig själv och sin humor charmade många. Larssa knep en bronsmedalj och Kajsa blev Big Brother-drottning med ett silver.

Kungen av Big Brother 2003 heter Danne Sörensen och han lovar att vi inte har sett honom för sista gången.
      Det tackar vi för och önskar honom all lycka i livet!

Last edited by piopio; 2005-06-06, 00:02.

Comment

• Så minns vi Big Brother 2004

//Söndag 9 maj

Ankomsten
        Den 23:e januari 2004 var det dags. Deltagarna flyttade in i huset och träffade varandra för första gången.

Alla hälsade glatt på varandra men började snart undra. Skulle dom inte vara fler?

Det dröjde inte länge innan dom förstod att det fanns en vägg för mycket i huset.

Väggen kom och gick
        Väggen blev så småningom för mycket och efter bara nio dagars isolering hoppar Stefan, Jean, Foffo och Olivier över för att möta dom andra deltagarna. Revolutionen fick ödesdigra konsekvenser för en av deltagarna. Foffo fick lämna huset omgående.

Den 5:e februari blev väggen äntligen ett minne blott! Det firades med en brakfest där alla deltagare fick mötas och lära känna varandra. Väggen försvann men någon dök upp. Plötsligt stod Foffo i dörren och välkomnades av alla med varma kramar och glada tillrop.

Kärleken spirade!
        Det gick inte många dagar förrän Carolina och Olivier fattade tycke för varandra och blev ett par. Snart guppade det första täcket i huset. Känslorna har svängt både upp och ner. Många vackra ord har blandats med mer osympatiska kärleksförklaringar, separationerna har varit lika många som återföreningarna. Olivier lämnade huset för att försöka rädda sitt förhållande med Carolina. Den 24:e april lät Big Brother honom återvända till huset med en fråga och en vacker ring. Han friade till sin älskade - och hon sa ja!

Henrik klev in i huset efter deltagarnas castinguppdrag och han kallades kramkillen. Han fick Rebekah på fall. Även Henrik och Rebekahs täcken guppade. I badrummet behövdes dock inga täcken alls och dom unga tu hade plötsligt visat upp sin älskog inför hela svenska folket…

Rebekah lämnande huset och Henrik blev kvar. När Heidi, sent under säsongen, kom in som joker kunde han inte hålla händer och mun i styr. Vips så hade ett otrohetsdrama utspelat sig i Big Brother-huset. Rebekah fick beskåda det smärtsamma från utsidan.

Lämnade huset
        Jocke ansågs vara en potentiell vinnare men saknaden efter flickvännen utanför blev för stor och han lämnade huset frivilligt. Så gjorde även Foffo och Angela. Foffo längtade bara ut i största allmänhet och Angela hade ett bröllop som väntade.

Olga lämnade också huset. Historien med Jean och den omtalade pfefferonin i troskanten blev större än någon kunde ana. Oförstående fick Olga gå ut genom dörren och förklara för pressen att leken inte var på allvar. Men det var för sent för henne att gå in igen och hon följde resten av säsongen som krönikör på utsidan.

Uppdragen
        Deltagarna har under säsongen tampats med både vecko- och bonusuppdrag. Det har handlat om både mode och casting, fängelseliv och internatskola. Det har gått både upp och ner. Att vika servetter var till exempel ingen hit. Men att måla och skapa i galleriuppdraget gick bättre. Deltagarnas tavlor som sen gick på aktion sålde för tiotusentals kronor!

Under musikveckan skapades stor musik och en galen musikvideo, alternativsportveckan gjorde att Henrik gick miste om sin raggarsträng och under Sverigeveckan fick vi se deltagarnas alldeles speciella version av nationalsången.

Det största och mest minnesvärda uppdraget blev nog ändå Bröllopsveckan...

Bröllop i Big Brother!
        Den 24:e april skrevs Big Brother-historia! Kosta och Charlotta blev man och hustru inför kamerorna i direktsändning. Deltagarna hade kämpat i en hel vecka för att göra deras dag oförglömlig. Och hur kunde den bli annat? Dom spenderade bröllopsnatten i Hemliga rummet och lämnade huset tidigt morgonen efter – som nygifta!

Carolina vinnare av Big Brother 2004!
        Så var det äntligen dags att kora vinnaren av Big Brother 2004...

Dom tre finalisterna satt nervösa i sofforna och inväntade Adam och tittarnas dom. Carro var den första att lämna huset som värdig trea. Utanför återförenades hon med sin syster och pojkvännen Pierre.
        Som andre man ut i friheten klev sen Stefan. Han möttes upp av familj och vänner på scenen.

Sist kvar i huset blev så Carolina Gynning, vinnare av Big Brother 2004. Efter 108 dygn och 109 dagars isolering får hon äntligen komma ut i friheten och möta sin älskade Olivier, 500.000 kronor rikare!

Comment

• Piopio regerar.....

Comment

• Originally posted by LeCot
            Piopio regerar.....
            Jöss, nu blir jag
            Tänkte att det kunde vara en kul läsning.. Synd bara att jag inte hitta något från 01.. Om BB 05 Hade de inte gjort någon direkt sammanställning, utan man får gå in i flera länkar och kolla.. Och det var många länkar!! Ska se i morgon om jag ändå kan göra en sammanställning i någon sorts form, men allt som hänt blir nog inte med..

Comment

• Originally posted by piopio
              Jöss, nu blir jag
              Tänkte att det kunde vara en kul läsning.. Synd bara att jag inte hitta något från 01.. Om BB 05 Hade de inte gjort någon direkt sammanställning, utan man får gå in i flera länkar och kolla.. Och det var många länkar!! Ska se i morgon om jag ändå kan göra en sammanställning i någon sorts form, men allt som hänt blir nog inte med..
              Det blir säkert kanonbra

Comment

• Kommer fortfarande ihåg Aftonbladets rubrik dagen efter BB-finalen....."Elita dumpar Klas"...
                Attached Files

Comment

• Originally posted by LeCot
                  Kommer fortfarande ihåg Aftonbladets rubrik dagen efter BB-finalen....."Elita dumpar Klas"...
                  Ja hvem gjør ikke det... Kan jo se at de hadde rett... NOT!!!!
                  "Ser jag ut som nogon som stader hemma?" /Elita/

Comment

• favis nr 1

Originally posted by LeCot
                    Här är samtliga mina favoriter utom paula från BB00.
                    Min stora favorit var och förblir Kajsa Larsson, som gjorde allt i BB, som man inte får göra och prompt föll på mållinjen. Jag har bilder på henne, men vet inte hur jag skall lägga ut dem.
                    Gråt inte, gå till attack!

Comment

• Originally posted by carolus
                      Min stora favorit var och förblir Kajsa Larsson, som gjorde allt i BB, som man inte får göra och prompt föll på mållinjen. Jag har bilder på henne, men vet inte hur jag skall lägga ut dem.
                      åååh jag bara älskar kajsa. vi träffade henne på flygplatsen just efter hennes bb-tid. hon var så gullig med mina tjejer. gav dom autografer å så. log så där gulligt vackert som bara hon kan..
                      så ta och få hjälp att lägga ut bilder.. vill gärna se dom..

Comment

Jag har bilder på henne, men vet inte hur jag skall lägga ut dem.
                        Det du kan göra är att klicka på den lilla gula fyrkanten som finns snett under ångrapilen.. Den med grå triangel inuti! Skriv i adressen och klicka ok. Har du bilderna på datorn så kan du klicka på "hantera bifogade filer" och där lägga in bilder du har på datorn..

Comment

• Måste bara säga en sak. Jag tycker det är så konstigt att inte kajsa vann Daniel? jag tycker han är den mest ovärdiga vinnaren någonsin. Och allt BB fusk beror på att dom försöker komma upp till samma standard som 00 och 02 hade men eftersom det inte blir så så måste dom fuska så att dom få som kan göra lite skandaler får stanna kvar även om folket inte tycker om dom. Personligen så tycker jag ulrica från BB 02 e en sån otroligt go tjej och samma med kajsa. så ärligt talat så vill jag inte ha ett till bigbrother för det kommer bli lika kast som det var i år ändå. Jag som va bigbrother beroende förr slutade titta på 05 efter halva tiden jag hade live men det var dom sämsta 250 spänn jag lagt på något nästan. Dock en ide som jag skulle kunna tänka mig skicka in är att dom tar in 2 deltagare från varje sessong som gått

med andra ord så skulle per angelika peter ulrica kajsa micke olivier lina tina dennis skulle gå in i huset. men det är ju bara drömmar lr det bästa vore kanske att kasta in alla från 02 igen så blir det garanterat roligt men också bara drömmar.

åå herregud vad jag skriver jag har verkligen inte kul :/

hade gött alla i alla fall kollar till lite senare

Comment

Ja Kajsa var helt underbar och förtjänade verkligen att vinna. Men big brother hade tyvärr bestämt sej för att en tjej inte skulle få vinna igen det året.
                            Attached Files

Comment

• Lillsyrran och Jarob. Jag håller med er...kajsa var den överlägset populäraste bara 2 veckor innan finalen och i det läget fick BB tydligen danielfrossa och framställde Kajsa som den ständigt sovande och den ständigt tråkiga, och de lyckades ...Danne vann och Kajsa , den moraliska vinnaren, blev bara tvåa...
                              Attached Files

Comment

• Originally posted by Prettygrl
                                Ja hvem gjør ikke det... Kan jo se at de hadde rett... NOT!!!!
                                Ja eller hur....

Comment

Working...
                                X