Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gamla deltagare

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gamla deltagare

LÄste i AB om några av de gamla deltagarna

Fick mig ett gott skratt när jag läste Oliviers inlägg

Olivier de Paris

Big brother 2004
    Olivier ”de Paris” Pion – en av seriens mest tongivande deltagare – lämnade frivilligt ”Big brother”-huset efter alla bråk med dåvarande flickvännen Carolina Gynning.
    – Jag lämnade huset för kärleken till Carolina.
    Det är det enda jag ångrar med ”Big brother”.

Jag skulle garanterat ha vunnit om jag stannat. Kärlek blir ändå bara bullshit i längden, säger Olivier och skrattar.

I dag arbetar fransmannen som ”international sales manager” och nöjeskonsult och lever ett stillsamt singelliv i Stockholms innerstad. Förhållandet med Tommy Nilssons dotter Angelica är över.
    – Innan jag gick in i huset var jag crazy crazy. Jag levde för dagen och allt handlade om tjejer och fester. I dag är jag lugnare, säger Olivier.

Stor risk han hade vunnit även om han stannat kvar

Sv: Gamla deltagare

Marika Ruuska

Big brother 2003
    Yrvädret Marika, 33, från Stockholm krävde alltid sista ordet i en diskussion inne i huset. I dag arbetar hon som köksbiträde i Kungsängen.
    – Jag hade det ganska tufft efter programmet. Folk får en bild av en som inte stämmer och förväntar att man ska vara på ett visst sätt.
    I dag prioriterar Marika familj framför festande.
    – Man mognar och går vidare. ”Big brother” var roligt för stunden men det gav mig ingenting. Det enda som är viktigt för mig i dag är mina barn och min man.

Comment

Paula Glantz & Christoffer Jensen

Big brother 2000
      Vann aldrig ”Big brother” — men däremot varandra. Paula, 37, och Christoffer, 35, blev tillsammans inne i huset, gifte sig 2003 och fick Sveriges första dokusåpabebis ett år senare. Lever i dag ett lyckligt förortsliv i Nacka med två barn. Christoffer gör karriär som finansiell rådgivare på familjens egen kapitalförvaltning. Paula jobbar som frilansande stylist/inredare och som koordinator.
      – Jag ångrar absolut inte min medverkan med tanke på vad jag fick ut av mitt deltagande, säger hon.
      – För mig var det en otrolig resa i självinsikt. Jag fick chansen att bättra mig, *säger Christoffer.

Kul att de 2 håller ihop ännu

Comment

Stefan Turlock

Big brother 2004
        Stefan, 33, från Malmö tog sig ända till final men blev snuvad på vinsten av *Carolina Gynning. Han avslutade sina fastighetsmäklarstudier efter en kortare barturné och driver i dag ett eget mäklarkontor i Stockholm. Han ser tillbaka på tiden i huset med blandade känslor.
        – Jag ångrar inte att jag ställde upp. Det var ett häftigt experiment och en väldigt speciell erfarenhet. Om jag fick välja i dag hade jag nog hellre åkt ut och rest i 3,5 månader.
        – Tiden direkt efter tävlingen var hysterisk. Det var Backstreet Boys-nivå på det hela. Folk känner fortfarande igen mig men det är sällan som de kan placera varifrån, säger Stefan till Klick

Comment

Elita Löfblad

Big brother 2005
          Utvikningstjejen Elita, 30, lade modellkarriären på hyllan, utbildade sig till hudterapeut och startade egen skönhetssalong efter programmet. Arbetar i dag som säljare i Stockholm med planer på att studera vidare till journalist.
          – Jag fick ut det jag ville av programmet och ställde upp av rent ekonomiska skäl. Mitt modellgage blev mycket högre efter ”Big brother”, säger Elita till Klick!
          – Tiden i huset var betydligt tuffare än vad jag först trott. Jag ser inte tillbaka på ”Big brother ”som en positiv händelse. Det var jobbigt att inte få ha kontakt med dem man älskar.

Comment

Carina Dahl

Big brother 2006
            Den norska sångfågeln Carina, 25, snubblade på mållinjen och röstades ut en vecka innan säsongsfinalen. Emigrerade till Stockholm efter programmet, signades av ett svenskt skivbolag och hamnade på sjätte plats i norska Melodifestivalen i år med låten ”Guns & boys”.
            – Jag har bara positiva minnen från ”Big brother” och ångrar ingenting. Det är viktigt att tänka på hur man framställs. Jag är extremt glad att jag inte hade sex i huset, säger norskan.
            Hon blev tillsammans med ”Bb”-deltagaren Anton Granlund inne i huset. Förhållandet höll i fyra år.
            – Vi är fortfarande jättebra vänner, säger Carina.

Comment

Skicka in oliven som straff...:-)
              Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Benjamin Sorani

Big brother 2002
                Benjamin, 29, hann både med att förlova sig och ha sex i huset innan han frivilligt lämnade tävlingen efter att dåvarande fästmön Marie Picasso röstats ut. Fortsatte sina universitetsstudier efter ett och ett halvt år av barturnéer och tog två examina i ekonomi. Har bott och arbetat utomlands i många år. Driver i dag ett eget bolag i Göteborg och är lyckligt gift sedan ett år tillbaka.

Skumpa och bubbelbad var ingredienserna i svenska ”Big brothers” första förlovning.
                – Jag tog tag i mitt liv efter ”Big brother”. Tiden i huset var lärorik. Man växer som människa och får tid att fundera på vem man är och vad man vill, säger Benjamin, som hade svårigheter att hantera tiden efter ”Big brother”.

Men förhållandet mellan Benjamin och Marie Picasso höll inte.
                – Det tog tid att lära sig att hantera kändisskapet och försöka leva ett normalt liv. Jag tyckte det var jobbigt att alla plötsligt hade en åsikt om en. Jag blev folkskygg och det tog flera år innan jag blev mig själv igen.
                Benjamin har i dag ingen kontakt med de gamla deltagarna.
                – Det var ett medvetet val. De flesta var inte samma personer inne i huset som de var på utsidan. Det var tydligt att många verkligen gick in för att vinna.

Comment

Originally posted by Klossan View Post
                  Skicka in oliven som straff...:-)
                  Ha ha..... ja det hade vart nåt

Comment

Originally posted by Shyan View Post
                    Marika Ruuska

Big brother 2003
                    Yrvädret Marika, 33, från Stockholm krävde alltid sista ordet i en diskussion inne i huset. I dag arbetar hon som köksbiträde i Kungsängen.
                    – Jag hade det ganska tufft efter programmet. Folk får en bild av en som inte stämmer och förväntar att man ska vara på ett visst sätt.
                    I dag prioriterar Marika familj framför festande.
                    – Man mognar och går vidare. ”Big brother” var roligt för stunden men det gav mig ingenting. Det enda som är viktigt för mig i dag är mina barn och min man.
                    Hujedamej. Hon såg jag herromdagen. Hon bor ju i Kungsängen.
                    ...............Änglatofflor. Lovetop

Comment

Det finns bara en som är en och 57 och kan kräva en hårtork?
                      Och vem sa vassego?
                      Vem hade världens längsta händer?
                      Jag är optimist så jag behöver inte vara positiv.

Comment

Det är väl egentligen bara den där Carina jag inte minns. Säsongen med både norrmän och svenskar är nog den jag följde minst, vet inte varför.

Tack Shyan..
                        ðlivi@

Comment

Originally posted by Klossan View Post
                          Det finns bara en som är en och 57 och kan kräva en hårtork?
                          Och vem sa vassego?
                          Vem hade världens längsta händer?
                          Vascheguuuuu var det Olivier de Paris som sa, vill jag minnas
                          -

Comment

Working...
                          X