det år sä härligt med bb-par å lina&olivier e inget riktigt å nu när jean,foffo å olga e borta kan de inte bli nått mellan nån av dem lr. ulle.. som ja hoppades.. men menm nu e de ju rebbeh å henke som gäller sötisar dom e
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Våra tal från vakan
Collapse
X
-
Jaaa....äntligen ser det ut som det kanske blir ett \"riktigt\" kärlekspar i huset, nu när Henke och Becka har funnit varandra. Härligt tycker jag!!
Olivier och Lina är bara föör tröttsamma med sitt självplågeri!! Lina får fan skylla sig själv nu, när hon håller på med Olivier igen!
- Comment
Comment
-
Kaptenen
Jag känner ett visst mått av vemod, men ser med tillförsikt på Oasens framtid. Förändring behöver inte vara av ondo, även om det just i förändringens ögonblick kan kännas så.
Vill bara tacka världens bästaste forumister för den här tiden. TL ska naturligtvis ha den största rosen av alla för att hon hade modet att bryta upp och gå sin egen väg, och se hur bra det blev. Alla moderatorer skall naturligtvis också ha en ros för sina klanderfria insatser.
Till sist vill jag utbringa en skål för Nya Oasen, samtidigt som jag slänger en näve jord på den gamla. Skål vänner!
-Kaptenen
- Comment
Comment
-
TequilaLady
Kära medforumister på forumet Oasen.
Nä, det där funkar ju inte, det är ju inte jag ju.
Tjabba alla glada!
Det var ju inte många dagar sedan jag skrev om att vi firar
ett år och där var väl egentligen kvoten av "tal" från mig, redan uppnådd för flera år framåt.
Jag är en urusel talare, en något bättre skrivare, så jag fortsätter väl en stund till då,
om inte annat så för att fylla ut rutan här, så det inte blir så tomt på bokstäver.
Som sagt, för någon vecka sedan var det ettårsdag och då var det inga planer på
någon förändring alls rörande Oasen.
Beslutet om att hyra in oss hos Tornevalls gick fort.
TMM och jag satt och småmyste vid Messengern en dag.
Sedan var det liksom bara bestämt.
Naturligtvis fick ju JR vara med på ett bestämmandehörn också, fattas bara,
så skäll inte bara på mig.
Och efter att det var bestämt, tog det inte många timmar så var flytten ett faktum!
Jag tror egentligen att jag landade med allt som har rört Oasen,
för bara några dagar sedan. Och det har varit en mjuklandning.
Jag har inte ångrat beslutet en enda gång!
Supporten, hjälpen och stödet från TMM och Icelander har varit kanon!
Toppen-toppen-killar, båda två.
Härinne på aimoo-Oasen har det under året varit både, gråt, skratt, en pina, rena rama lyckan,
sådär lagom, skittrist och grått, allt om vartannat.
Men mest har det varit kanon!
Precis som det skall vara på ett Oasen-forum.
Moddarna har kommit och gått,
när jag väl bestämde mig för att ha moddar...
Kommer ni ihåg filosofin att driva Oasen utan moderatorer?
Det funkade ju inte. Tyvärr. Tanken var ju god.
Som sagt, moddarna har kommit och gott, liksom medlemmarna.
Inte sååå mycket trafik dock, många av oss hänger ju fast när vi väl hittat hit.
Det känns jävligt bra, det måste ju betyda att Oasen funkar.
Nya medlemmar är alltid välkomna.
Ett forum utan nytt blod blir snart nå't sektliknande och inbördes beundrandet kan bli tufft för en del.
Det tycker jag att vi har klarat oss bra ifrån.
Vi är så där lagom stort, eller litet, beroende på hur man ser på saker och ting.
Vi lär känna varandra, mer eller mindre, ganska snabbt och vi är väldigt snälla och släpper in
nya utan krusiduller.
Jag tror att som ny på Oasen känner man sig som en i gänget ganska snart.
I alla fall hoppas jag att vi uppfattas så.
Men hallå... ingen som kan skrika "jaaaaaa, så e're preciiis" nu???
Vi har häckat här på aimoo i ett år och det har varit ett suveränt år.
Att vi nu flyttat är inte slutet på vår Oasen-anda, våran stil, vårat forum.
Vi begraver inte aimoo-oasen, vi stänger bara dörren litet lätt försiktigt sådär,
och låser några varv med nyckeln.
Kanske öppnar vi den aldrig mer, ingen som vet.
Jag tänker inte nämna några namn, för då kan det bli så fel,
jag med min alzheimers.
Fast en med namn bara måste jag nämna här och nu och det är JR!
Du har varit ett otroligt bra stöd i alla väder härinne, det uppskattar jag som sjutton.
Du är den bästa JR'en som finns! Tack.
Alla ni andra, ni är bäst ni också!
Det är ni som är Oasen och det är just alla ni som får Oasen att bli "hemma".
Vi säger inte adjö, hej då eller något annat trist nu.
Vi riktar in oss på några fler år tillsammans fast bara på ett annat ställe.
Nu kommer vi Tornevalls! Lugn i bussen nu, för nu är det på riktigt!
I love you guys. Really.

-TL
- Comment
Comment
-
JessicaRabbit
Jaha! Nu när vi har samlats här nästan hela gänget...ja, några saknar vi ju, men i allafall...så tänkte jag att jag skulle säga några väl valda ord.
Fast dom har ju TL redan sagt. Så nu vet jag inte vaaaad jag ska säga. *plats för skratt*
Men....
*harklar mej och tystnar i en konstpaus*
Detta år som oasen har funnits har nog varit en att de bästa åren på länge. Helt ärligt. Aldrig hade jag fått chansen att lära känna så många goa, fina och roliga människor som ni, annars. Och allt tack vare ett litet forumtroll som splittrade ett annat forum! Nästan så jag känner för att tacka den lille f....
äääh, ja. Skit i det nu. *harklar mej igen*
Jaja, sen dess har det runnit mycket broar under vattnet...eller vänta..tvärtom är det ju!
Vi har skrattat jäkligt mycket, vi har svurit, vi har skällt och vi har deppat tillsammans. Och nu flyttar vi in i större lokaler och än kommer vi att uppleva mycket, mycket tillsammans.
Skål allahopa, för att ni finns, för att jag fått lära känna er och för att vi får kampera ihop länge, länge än!
SKÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

-JR
- Comment
Comment
-
Tronic
Jahopp då va de dags då hmmm va kan sägas om oasen hmmmm *tänker så de knakar*
hehehe retas
Har inte varit så aktiv här o ej vart här så länge men längre än andra hehe jaja jag krånglar te de ibland men de skiter vi i nu hihi.
Nåja jag kom hit iaf o börja väl gapa o skrika direkt men sån e ju jag säger vad ja tycker o tänker o den som tar strid kan få höra både de ena o de andra men men så e de iaf så de som ej kände mig sedan tidigare fick nog ingen bra bild av mig iaf.
Det va ju också därför ja inte skrev sådär jätteflitigt sen vart jag forumtrött med, men jag skrev nått inlägg ibland o de 10 första efter fajten fick jag inge gensvar på inte konstigt hade inte förväntat mig de heller om nån kom o gapa så på tornevall skulle ja dissa den med.
Tiden gick o ja langa in nått inlägg här o där kanske 1 tråd el 2 o efter ett tag så fick man svar från både den ene o den andre HOPPSAN!
Så ja stanna kvar o kolla läget skämta o gav mig in i diskutioner men va inte allt för på i börja iaf men de gick ju bra o alla va så trevliga sååå nåja JR stod där med piskan ibland **Jodå jag såg dig allt** hehehehe
Nu e Oasen en del av Tornevall o jag tycker de e trevligt jag e ju lat av mig o e jag på tornevall e ja inte så pigg på öppna ett forum till men nu har ja båda på samma ställe SUPER för mig iaf.
Oasarna e jättesnälla o forumet e toppen o visst iframtiden kommer vi säkerligen gnabbas vara oesne lite buttra på varandra men tror vi i första han kommer ha jättekul o skratta busa o parta faktist.
Kvällen har vart trevlig o så kommer fortsättningen med vara.
FRÅN TRONIC DINOKRAMAR TILL ER ALLA VI SES SNART IGEN, DINOSAR
DAGS ATT SUSSA SÄNGEN NU!
-Tronic
- Comment
Comment
-
PissedLilSis
*harklar sej*
Ja ärade töntiga vänner,
här är vi nu, vi töntar som saknar liv o har inget annat för oss än att hänga på första bästa Oas o bete oss somde loser vi är.
*snyter sej förstrött'
Ja ja, vi har garvat åt oväsentligheter, missförstått varandra, varit smådumma o ibalnd rent av geniala. Fast det har jag inte lyckats med så ofta, sanningen att säga. Men
*sneglar på modsen*
vi har försökt att reta upp damerna med vansinnesutbrptt efter bästa förmpga, alltid i samband med verkligt triviala saker. Med de har stått pall de pelarna. Fast de har tammefan åldrats ett år sen vi startade, om inte mer.
Många har kommit o gått, men vissa pestar som mej slipper ni tammefan tydligen aldrig
Schkåll!!
*vinglar ned från talar stolen med ett förleget o verkligt fånligt sentimentalt flin*
-Pissed
- Comment
Comment
-
msfantasia
Först vill jag börja med en skål till Tequila. Utan dig skulle inte ens oasen finnas idag, så ett stort tack och en skål till dig. Det är du som ordnade så att vi tokar fick en plats att vara på, skratta, gråta, bråka men framförallt en plats där vi alla kunde känna oss hemma, där vi kunde prata om ditten och datten, ibland allvarligt ibland bara trams. Men kul har vi haft.
Och till JR. Som faktiskt ännu inte slängt ut mig och det om något förtjänar en stor skål
Med en ängels tålamod låter du oss hållas och är sådär lagom sträng som en mod ska vara (fast jag gillar när du tar fram piskan baby).
Så nu när tårarna trillar och vi spridas för vinden......nej vad fan är det här för skit. Tar om det, hang on.
Så nu när vi vandrar vidare till vår något större oas så hoppas jag att vi alla tar med oss vår härliga stämning vi haft härinne, tålamodet vi haft med varandra och framförallt alla era härliga leenden.

-msf
- Comment
Comment
-
Boubou

Tusen tack för dessa månader som jag fått vara med Er alla här inne på Oasen.
Nu är det dags att dra vidare.... så jag vill bara säga hejdå till gamla döende Oasen nu.
Kära Oasen, du har levt ett bra tag nu, långt innan jag hittade hit. Men nu är det bestämt att du ska gå i graven. Men, även om vi är ledsna över det så vet vi att du kommer få det bra i himlen.
*lägger en röd ros på graven*
Farväl, och må din själ leva vidare !

-Boubou
- Comment
Comment

Comment