Announcement

Collapse
No announcement yet.

Böld

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

kom det bara en knöl???

han har inte blivit biten alltså?

skumt, hur stor är den då?

Comment

Kanske dum fråga men du är säker på att det inte är en fästing ? *urk*

Comment

mior och ms...
        Tror det är efterverkningar på hans skada tidigare...men han verkar inte ha ont...jag har kollat efter läkage och smärtor..men har inte kunnat se någondera....är lite orolig...men inte hysterisk...håller nogran koll med jämna mellanrum...

Comment

Originally posted by Jarod
          mior och ms...
          Tror det är efterverkningar på hans skada tidigare...men han verkar inte ha ont...jag har kollat efter läkage och smärtor..men har inte kunnat se någondera....är lite orolig...men inte hysterisk...håller nogran koll med jämna mellanrum...
          Ja just det han hade ju fått ett sår på benet innan var det inte så ?

Om det har med såret att göra så tycker jag att det nog är dags att träffa en veterinär, för det låter som att det kan ha blivit en varböld, dvs såret är infekterat eller det ligger något i såret som orsakar varbildning.
          Sånt ska man inte leka med eftersom det kan leda till värre saker.
          Håller tummarna för att Fritz (han hette så va *alzeimers*) blir bra igen.

Comment

jag tror det är en varböld

oftast ska man se till så att såret INTE läker ihop, då det nästan alltid blir var under skadan om den läker ihop

jag hade ett elände med tiger, en kisse som fick två bett av en annan katt, och till slut la dom in drenage för att varet skulle kunna rinna ut, han hade var under hela ryggen

men så är det säkert inte med fritte, uppdatera oss jättegärna så vi vet vad som händer

lycka till. pussa fitz the cat

Comment

Originally posted by mior
              jag tror det är en varböld

oftast ska man se till så att såret INTE läker ihop, då det nästan alltid blir var under skadan om den läker ihop

jag hade ett elände med tiger, en kisse som fick två bett av en annan katt, och till slut la dom in drenage för att varet skulle kunna rinna ut, han hade var under hela ryggen

men så är det säkert inte med fritte, uppdatera oss jättegärna så vi vet vad som händer

lycka till. pussa fitz the cat
              Ser lika dan ut som igår...avvakktar och håller nogrann koll

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X