Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thello har jordens svullnaste öga!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thello har jordens svullnaste öga!

Tar min rökstrut, som är blå med vita stjärnor på, och tänder en ciggarett och tar en kopp kaffe...
    Även en smal kvinna kan behöva många par skor

Thello har jordens svullnaste öga!

Inget att skratta åt egentligen, men han ser för kul ut.

Jag vet inte vad som har hänt, men jag kan gissa.
    Han hade sitt tokryck här tidigare ikväll och en av "rundorna-upp-i-soffan-där-jag-inte-får-vara-för-matte-är-kul", så kul så att när jag uppenbarade mig tog han ett av sina tokvarv runt soffbordet när han hoppade ner.
    Han slog i soffbordet men jag såg inte var... förrän nu.

Är svullnaden lika stor i morgon som nu, så skall ni få bildbevis.

Comment

Usch. Idag skrattar jag inte så mycket kan jag säga.
      Thellos bägge ögon är jättesvullna. Han ser ut som en liten asiat just nu. Bara två små smala springor att titta genom!
      Det måste ju helt klart vara en rejäl ögoninflammation.

Jag har själv haft det ett par gånger i livet och det har gjort jätteont!
      Man, iaf jag, har fått leva i stort sett i mörker när det varit som värst.

Thello verkar inte ha samma problem, men det kliar nog en del.

Idag är det riktigt synd om honom och jag skall vara snäll mot honom hela dagen, that's a promise.

Veterinären öppnar kl åtta, då skall jag ringa dit.

Comment

Stackars lille Thello, det låter inget vidare det du har beskrivit. Hoppas att vetten tar emot er i dag

Comment

Sådär ja, nu är jag 353 kronor fattigare och Thello är injicerad med en spruta cortison.
          Det var ingen ögoninflammation utan ev en allergisk reaktion... men mot vad?
          Ja, det är det ingen som vet.

Tycker redan nu att svullnaden börjar ge med sig. Ganska bra det där med cortison ändå.

Fick även recept på cortisontabletter, om det skulle vara svullet i morgon också.

Nu skall jag fika och röka. Hektisk morgon det här.

Comment

Tänk på att cortison just kan orsaka svullnader.

Och om du får veta vad det är han är allergisk mot får du jättegärna berätta det . Har nämligen ett par bekanta som precis fått en rottispojke vars ögon är kanonsvullna. Det är också en allergisk reaktion men de vet inte på vad och de håller på med en massa olika mediciner och testar sig fram. Så får du reda på något så kan jag berätta för de så kanske de kan testa om det är samma allergi.

Comment

Originally posted by msfantasia
              Tänk på att cortison just kan orsaka svullnader.

Och om du får veta vad det är han är allergisk mot får du jättegärna berätta det . Har nämligen ett par bekanta som precis fått en rottispojke vars ögon är kanonsvullna. Det är också en allergisk reaktion men de vet inte på vad och de håller på med en massa olika mediciner och testar sig fram. Så får du reda på något så kan jag berätta för de så kanske de kan testa om det är samma allergi.
              Skall jag komma ihåg.
              Förhoppningsvis händer det inte fler gånger *moaahahahaha* så jag får aldrig veta vad som utlöste det hela.

*moaahahahaha* = Eller hur? Med min vanliga tur så kommer vi att få bo hos veterinären, utredningar i flera år framåt, Thello har konstant svullna ögen. Efter ett par månader börjar även svansen inta väldigt märkliga former...

Comment

Originally posted by TequilaLady
                Skall jag komma ihåg.
                Förhoppningsvis händer det inte fler gånger *moaahahahaha* så jag får aldrig veta vad som utlöste det hela.

*moaahahahaha* = Eller hur? Med min vanliga tur så kommer vi att få bo hos veterinären, utredningar i flera år framåt, Thello har konstant svullna ögen. Efter ett par månader börjar även svansen inta väldigt märkliga former...
                Haha jag känner igen det där Nej jag önskar inte någon det, är inte kul att behöva springa hos veterinär konstant. Dessutom får man så dålig samvete när djuren mår dåligt eftersom de inte kan berätta med ord hur de mår.

Det enda tips jag kan ge dig om allergi är att vete-allergi är väldigt vanligt så du kan ju ha lite koll om han t.ex får pasta och se om ögonen reagerar på det.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...
                X