Announcement

Collapse
No announcement yet.

En bra skogskatt-"uppfödare"??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jag har en Norsk skogskatt. Men har inte uppfödar adressen i minnet.
    Eftersom jag har ny dator har jag inte hunnit överföra dom saker jag vill spara. Jäntan vet adressen men hon är inte hemma just nu.
    4000kr gav vi för tjejen. Någonstans utanför Östersund kommer hon ifrån.

*Bild på våran Bella finns i Allmänna Forumet under Bildertråden*

Comment

Okej, detta vill jag helst ha:

- Antingen en renrasig, fast billig. Eller en blandis, men som ser ut som en skogis då.. alltså, att den har mest drag från den föräldern som är skogis = lång päls och det där speciella utseendet i ansiktet.

- Jag vill ha en kattunge.. 12 veckor gammal. (elr ja, vad som krävs)

- Hona elr hane spelar ingen roll.. elr.. hmm.. vet inte, men en hon iaf? Äsch, spelar ingen roll!

- Helst mörka färger.. alltså grårandig, brunrandig, svart, (elr röd, för andree vill ha det).. äsch, även där spelar det egentligen ingen roll, bara den inte är helt vid elr sköldpaddsfärgad.

Ja, ALLA kissar på detta foto är ju fina! Och vill helst att de ser ut såhär.. fr jag har märkt att det skiljer mycket på skogisar på uppfödarnas hemsidor.,,, vissa skogisar är ju inte ens långhåriga (!)

Nåja..

Såg en annons i GotlandsAnnonsblad i torsdags, då var det en tant som sålde två små katthonor, 12 veckor, blandis med skogis.. 50 kronor (!!!)

Glömde ringa på den.. och DET ångrar jag!

En kompis här, Olivia, hade ringt på en utav dem, och fått den.. den såg PRECIS ut som en skogis!!!!

Comment

Ja, den kissen på fotot i mitten, längst till höger är en kisse jag VERKLIGEN kan tänka mig!!

Vit färg på bröstet och mörk i övrigt, och det där lite ljusa i ansiktet.

Comment

var ska den finnas tt????????

synd du inte fick den kissen då

har ringt min granne som skulle höra om hennes brorsa har någon kvar, skogis, men ej reggade

Comment

Originally posted by mior
            var ska den finnas tt????????

synd du inte fick den kissen då

har ringt min granne som skulle höra om hennes brorsa har någon kvar, skogis, men ej reggade
            Ja! Jättebra!

Ja, sthlms-området.. både norr om, söder om osv.. ja, elr gotland.

Men kan dessvärre inte lägga ut 4000 kronor på en kisse... iaf inte nu...

Comment

Den gråa på rygg, oxå en drömkisse! (färgen alltså)

Comment

Originally posted by mior
                renrasiga på www.katt.nu. g¨å in på annonstorget klicka kategori III
                hittade inte annonsen... =(

Comment

det finns en ruta till vänster, klicka annonser två gånger tror jag det är, kategorierna är uppdelade i I, II, III osv

i kategori III finns dom semilånghåriga

Comment

klicka på annonser och butik

sen annonser, du ska in på annonstorget

i kategori II finns dom semilånghåriga katterna

sen finns det huskatter osv

lycka till

Comment

Japp, ska sätta in annons i GotlandsAnnonsblad där jag söker kattungar oxå..

Comment

Snackat med en tjej via mail nu hela dagen... de kan tänka sig avbetalning... på en kisse på 4000 kronor.. =)

De hade 5 elr 6 kattungar.. varav EN är bokad,, vi fll för denna lilla tjej

VI valde mellan denna lilla tjej och en ljusare-gul-kisse, fast det var en kille.. och andree säger att honor är "bättre" inomhuskatter.. stämmer det?

Detta är tjejen "Charm Me", som vi sett ut,,

Detta är hannen:

Comment

Originally posted by turbotrollet
                          Snackat med en tjej via mail nu hela dagen... de kan tänka sig avbetalning... på en kisse på 4000 kronor.. =)

De hade 5 elr 6 kattungar.. varav EN är bokad,, vi fll för denna lilla tjej

VI valde mellan denna lilla tjej och en ljusare-gul-kisse, fast det var en kille.. och andree säger att honor är "bättre" inomhuskatter.. stämmer det?

Detta är tjejen "Charm Me", som vi sett ut,,

Detta är hannen:

Faan vad söööööt...och vilken fin färg.....

Comment

Originally posted by alice
                            Faan vad söööööt...och vilken fin färg.....
                            Jag gillar den ljusa mer.. men det är en hane..

Comment

Originally posted by turbotrollet
                              Jag gillar den ljusa mer.. men det är en hane..

Jag trodde det var samma katt... att det bara var nåt med ljuset.. söta bägge två då :-D

Comment

Skaffar du en flicka råder jag dig till att kastrera henne iaf då en katt som löper inte är en höjdare.

Och sterilisering på hona är dyrare än när man kastrerar en hane så rent pengamässigt sett är hane bättre.

Men jag tycker ni ska välja den ni fastnar mest för, brukar bli bäst så

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X