BB-forumet, lugn och ro samt en rykande mugg kaffe... Oslagbar kombination!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ja, då har man katt dårå!
Collapse
X
-
Ja, då har man katt dårå!
EN svartvit skogis..
Ringde på en annons på blocket.. de hade två kattungar som såg ut som skogisar.. men det stod bara "kattungar"..
de kostade 100 kr st.. den på bilden var redan tagen.. men den svarta hankatten fanns kvar..
så nu har vi "bokat" den.. ska hämta den när jag åker upp nästa tisdag (de bodde precis utanfr Rimbo! PERFA!)
Jag frågade om bara ena föräldern var skogis "näe, båda föräldrarna!"
Fast tydligen var den svarta (vår katt) lite korthårigare än den vita, så jag tror inte att båda är skogisar (föräldrarna..)
Såhär ser iaf systern ut:
- Comment
Comment
-
när den är större skall den avmaskas med tabletter axilur
nu kan du köra en pasta som heter bahmint, och ger den efter ett måttstreck på sprutan in i munnen
och du, kolla öronen så den inte har skabb, och att den verkar frisk
jag tror du får förbereda dig på att missen kanske är korthårigare än du tror, men det vet jag ju inte
vaccination ca 250 kr gången
- Comment
Comment
-
Avmaskning finns som både tabletter och i kräm.Originally posted by turbotrolletJapp!
Hur mycket kostar vacc och avmaskning? *bara en ren fundering*
(är avmaskning tabletter??)
Själv kör jag axilur i tablettform , men det kan vara lite krångligt om man inte är van att stoppa ner i halsen.
Gå till apoteket , de kan ge dit råd för det finns andra märken på avmaskningsmedel också. Det kostar runt en hundring kan jag tänka mig på en liten kattparvel.
Vaccinationspriserna skiljer sig nog också åt mellan veterinärer, men här ligger det runt 4-500 kr.
- Comment
Comment
-
Jag garanterar dig att när du fått din kisse och den legat och snuttat dig på läpparna så kommer du fullkomligt strunta i om den blir korthårig för du är så förälskad att du inte kommer tänka på detOriginally posted by turbotrollettack för era svar! *uppskattas enormt mycket!*
Men nu blir jag orolig.. tänk om den är korthårig!
Det är absolut INGET som helst fel på korthåriga katter, men har varit så inställd på att jag vill ha en långhårig kisse.. =/ Nu blir jag orolig...
- Comment
Comment

Vad kul, du som har längtat så efter en egen katt! 
Comment