Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kastrera en kisse privat??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by turbotrollet
    Och hur mycket drar de i månaden? (för en katt) är det försäkring för "dolda fel" eller finns det fler?

Äsch, jag går ut på agria såklart!
    Thihi, ja gör det!

Ps: De drar olika varje månad, försäkringen är ju uträknad per år, betalar man varje månad så blir det olika summor av nån anledning. Denna månad ska jag betala 253 kronor för bägge katterna.

Min försäkring för ett helt år är 867 kronor för Pepsi och 606 kronor för Misja.

Comment

Originally posted by JessicaRabbit
      Thihi, ja gör det!

Ps: De drar olika varje månad, försäkringen är ju uträknad per år, betalar man varje månad så blir det olika summor av nån anledning. Denna månad ska jag betala 253 kronor för bägge katterna.

Min försäkring för ett helt år är 867 kronor för Pepsi och 606 kronor för Misja.
      Måste katterna vara ID-märkta för att man ska få försäkring?? Så fattade jag det från Agrias hemsida..

Och varför är Pepsi dyrare>?

Comment

dolda fel är en försäkring som uppfödare ofta tecknar för sina raskatter

om du tecknar agria för 30 000 kr tror jag det kostar ca 450 kr om året

det betyder att kissen får ersättning för skador/sjukdom upp till 30 000 inom 100 dagar, kan vara fler dagar nu

ex: (skräckexempel)

Alice svalde en främmande kropp när hon var 1 år (en plastgreja)

såklart gjorde hon det på en fredag (mkt dyrare över helger) och vi fick åka till bagarmossen, där dom röntgade, kontraströntgade, hittade plastsaken längst ner i tunntarmen.

opererades på en lördag, låg inne tre dygn

notan för oss 5 900:-

annars 29 000:-

men det var för det var helg, då det kostade 1 300 kr bara för att komma dit!!!!!!!

sen blev hon sjuk igen, så fick hon igga inne några dagar till, därav summan

men som sagt, det var ett skräckexempel,

1200 kr i självrisk + 20 % på totalsumman har jag som försäkring

men om den skadar en tass tex, så kan du gå till veterinären för SAMMA skada hur många gånger som helst under 100 dagar

Comment

Originally posted by turbotrollet
          Måste katterna vara ID-märkta för att man ska få försäkring?? Så fattade jag det från Agrias hemsida..

Och varför är Pepsi dyrare>?
          Nä, mina katter är inte id-märkta (än, men jag ska öronmärka dom men har inte kommit så långt än) men det gick bra ändå.

Jag vet inte varför Pepsi är dyrare....

En annan bra sak med Agria är att många veterinärer är anslutna dit så dom kan direktanmäla så att säga vid skada. Det låter ju smidigt och bra.

Comment

Originally posted by mior
            dolda fel är en försäkring som uppfödare ofta tecknar för sina raskatter

om du tecknar agria för 30 000 kr tror jag det kostar ca 450 kr om året

det betyder att kissen får ersättning för skador/sjukdom upp till 30 000 inom 100 dagar, kan vara fler dagar nu

ex: (skräckexempel)

Alice svalde en främmande kropp när hon var 1 år (en plastgreja)

såklart gjorde hon det på en fredag (mkt dyrare över helger) och vi fick åka till bagarmossen, där dom röntgade, kontraströntgade, hittade plastsaken längst ner i tunntarmen.

opererades på en lördag, låg inne tre dygn

notan för oss 5 900:-

annars 29 000:-

men det var för det var helg, då det kostade 1 300 kr bara för att komma dit!!!!!!!

sen blev hon sjuk igen, så fick hon igga inne några dagar till, därav summan

men som sagt, det var ett skräckexempel,

1200 kr i självrisk + 20 % på totalsumman har jag som försäkring

men om den skadar en tass tex, så kan du gå till veterinären för SAMMA skada hur många gånger som helst under 100 dagar
            Men varför kostade det 5 900 för dig och egentligen 29 000??

Och vadå 100 dagar? Säg att man har betalat en försäkring i 10 år, sen när kissen är 10 år så händer något.. eller... äsch.. vadå 100 dagar?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X