Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cirtonhalsband

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Fjällis
    Men just nu känns det bara som too much.. om du förstår hur jag menar.
    Jag förstår hur du menar. Har ju en valp härhemma också och han är till salu litet nu och då... "kostar gratis", brukar jag säga.
    Men samtidigt är de ju jävligt gulliga mellan varven, skithögarna.

Testa forumet Allt om hundar, du hittar det här

Där finns det massor av råd och idéer, om inte annat får du säkert en del tips.

Comment

Men inte kan väl Svarta Tuva vara så stollig?

Comment

Originally posted by Mellon
        Hackihäl kallas hon ..Hej Mellon, kom du nu när alla just drog sovgott på dig

Comment

Originally posted by alice
          Hackihäl kallas hon ..Hej Mellon, kom du nu när alla just drog sovgott på dig
          Haha, ja jag gjorde nog det Tittar in i reklampauserna

Natti natti på dig med

Comment

Originally posted by TequilaLady
            Jag förstår hur du menar. Har ju en valp härhemma också och han är till salu litet nu och då... "kostar gratis", brukar jag säga.
            Men samtidigt är de ju jävligt gulliga mellan varven, skithögarna.

Testa forumet Allt om hundar, du hittar det här

Där finns det massor av råd och idéer, om inte annat får du säkert en del tips.

Visst är dom gulliga, men ibland blir det bara för mycket. Tackar, ska kolla forumet. Jäntan är ofta inne på vovvenet, eller var det heter.

Comment

Originally posted by Mellon
              Jodå, hon är precis så..Hack (i)Hälinen..

Comment

Visst är dom gulliga, men ibland blir det bara för mycket. Tackar, ska kolla forumet. Jäntan är ofta inne på vovvenet, eller var det heter.
                Vovve är ett mkt bra forum. har häckat där i fyra-fem år nu.

Förklara ditt problem närmare när det gäller skällandet. svårt att ge råd med så lite kött på benet.
                Citronhalsband funkar MEN många hundar lär sej även att tyngd runt halsen då skäller man inte, inget halsband OK att skälla för då kommer ingen citron.
                NI kanske ska köra lite passivitetsövningar med vovven?

En bra ledarskapsövning (eller passivitetsträning) är att sätta sej på golvet med hunden mellan benen och så krama henne och inte släppa förrän hon är helt avslappnad, kanske tom att hon somnar i famnen. FÖrsöker hon streta emot bara håll om henne tills hon lugnar sej. Det kan ta ett tag så ge inte upp, krävs att man har tid ohc tålamod att bara sitta så. Så det är bra om man sitter och tittar på ett bra tvprogram då... körde denna metod när en av mina hundar var mycket stressad och hade svårt att slappna av.. funkade jättebra.

förklara gärna närmare om hur och var problemet (skällandet) uppstår, vad som händer runt omkring osv...

Comment

Originally posted by Lillesyrran
                  Vovve är ett mkt bra forum. har häckat där i fyra-fem år nu.

Förklara ditt problem närmare när det gäller skällandet. svårt att ge råd med så lite kött på benet.
                  Citronhalsband funkar MEN många hundar lär sej även att tyngd runt halsen då skäller man inte, inget halsband OK att skälla för då kommer ingen citron.
                  NI kanske ska köra lite passivitetsövningar med vovven?

En bra ledarskapsövning (eller passivitetsträning) är att sätta sej på golvet med hunden mellan benen och så krama henne och inte släppa förrän hon är helt avslappnad, kanske tom att hon somnar i famnen. FÖrsöker hon streta emot bara håll om henne tills hon lugnar sej. Det kan ta ett tag så ge inte upp, krävs att man har tid ohc tålamod att bara sitta så. Så det är bra om man sitter och tittar på ett bra tvprogram då... körde denna metod när en av mina hundar var mycket stressad och hade svårt att slappna av.. funkade jättebra.

förklara gärna närmare om hur och var problemet (skällandet) uppstår, vad som händer runt omkring osv...
                  Är ju inte så att hon skäller hela tiden. Men t.ex. om man säger nej till henne. Då kommer ofta ett Woff. Hon jagar katten rätt ofta, och hon hoppar ju upp på t.ex TV'n då skäller hon rätt bra. Vid diskbordet, där maten står i blöt...Alltså saker hon inte kan nå. Det var lite av det jag kom på för tillfället.

Comment

Är ju inte så att hon skäller hela tiden. Men t.ex. om man säger nej till henne. Då kommer ofta ett Woff. Hon jagar katten rätt ofta, och hon hoppar ju upp på t.ex TV'n då skäller hon rätt bra. Vid diskbordet, där maten står i blöt...Alltså saker hon inte kan nå. Det var lite av det jag kom på för tillfället.
                    Träna in "nej" bättre.. att nej är alltid nej. tex att skälla är nej. Som någon sa, ge henne inte uppmärksamhet när hon skäller och så fort hon blir tyst då berömmer ni henne. Att träna in ordet skall, alltså att träna att hon får skälla på kommando men inte annars. Nu pratar vi ju bara om en valp, och som någon redan sagt, är hon i trotsåldern så tar man det lugnt med träningen och vilar lite granna och tar bara sånt som hon redan kan väldigt bra och att man fortsätter att vara konsekvent vad gäller regler man har hemma.

Comment

Originally posted by Lillesyrran
                      Träna in "nej" bättre.. att nej är alltid nej. tex att skälla är nej. Som någon sa, ge henne inte uppmärksamhet när hon skäller och så fort hon blir tyst då berömmer ni henne. Att träna in ordet skall, alltså att träna att hon får skälla på kommando men inte annars. Nu pratar vi ju bara om en valp, och som någon redan sagt, är hon i trotsåldern så tar man det lugnt med träningen och vilar lite granna och tar bara sånt som hon redan kan väldigt bra och att man fortsätter att vara konsekvent vad gäller regler man har hemma.
                      Hon vet vad nej betyder. Det är numera det enda ord jag säger om dagarna. Nej hit och nej dit.. Ofta märker man ju att hon skäller för att trotsa. Ska be jäntan läsa alla svaren ikväll, så även hon får ta del av det som skrivits. Även om hon lusläser alla hundböcker.

Comment

Hon vet vad nej betyder. Det är numera det enda ord jag säger om dagarna. Nej hit och nej dit.. Ofta märker man ju att hon skäller för att trotsa. Ska be jäntan läsa alla svaren ikväll, så även hon får ta del av det som skrivits. Även om hon lusläser alla hundböcker.
                        Jeg forstår ikke heilt hva du mener,er ikke så bra på Svensk.Kan du forklare.
                        Jærentina

http://kos.diskusjonsforum.no/?mforum=kos

Comment

Kanske det som är felet, att hon hör ordet nej för ofta att det inte betyder något negativt för henne när hon inte lyder.

Man kan göra som så att man just nu struntar i småsaker hon gör, och bara säger nej när det verkligen krävs och att det då blir en negativ konsekvens om hon inte lyssnar. Hundar är som barn, de lär sig när de kan strunta i att lyda

Comment

Originally posted by Jærentina
                            Jeg forstår ikke heilt hva du mener,er ikke så bra på Svensk.Kan du forklare.
                            Svårt att förklara. Jag kan ju inte norska heller.

Comment

Originally posted by msfantasia
                              Kanske det som är felet, att hon hör ordet nej för ofta att det inte betyder något negativt för henne när hon inte lyder.

Man kan göra som så att man just nu struntar i småsaker hon gör, och bara säger nej när det verkligen krävs och att det då blir en negativ konsekvens om hon inte lyssnar. Hundar är som barn, de lär sig när de kan strunta i att lyda
                              Kan det vara. Satt nyss på soffan, och efter ett tag tittade hon på mig, och började skälla. Nej, sa jag då. Men hon fortsatte. Jag reste mig och gick ut i köket. Då blev hon tyst. *synd dom inte kan prata så man fattar*

Comment

Svårt att förklara. Jag kan ju inte norska heller.
                                OK då.
                                Jærentina

http://kos.diskusjonsforum.no/?mforum=kos

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X