Announcement

Collapse
No announcement yet.

Är det vanligt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by turbotrollet
    Ja, det ska jag.. annars åker mattan iväg.
    Inte katten då?

Nä, skoja bara.
    Det kostar ju inget att testa, kan ju vara något tillfälligt.

Comment

Originally posted by TequilaLady
      Inte katten då?

Nä, skoja bara.
      När jag skrev om att kasta så skrev jag först 'kasta matten' men jag hann rätta

Comment

Originally posted by Bria
        När jag skrev om att kasta så skrev jag först 'kasta matten' men jag hann rätta
        Vad fel det kan bli ibland. Nästan som när man balar taklänges ju.

Comment

Inte katten då?

Nä, skoja bara.
          Hoppas verkligen det!

Han är ju sååå duktig annars ju, den lilla plutten (som inte är så liten längre!)

Comment

Vad fel det kan bli ibland. Nästan som när man balar taklänges ju.
            ja som när man trappar i ramlan och sånt..eller som Cecilia sa nång gång, hela gunget rummar.

Comment

Originally posted by Bria
              ja som när man trappar i ramlan och sånt..eller som Cecilia sa nång gång, hela gunget rummar.
              Blir kul grejer det där, när man blandar ihop.

Comment

Hihi, bala taklänges är kul, det gör jag ofta (inte med flit dock). En gång sa jag: Ge mig flasksaftan är du snäll. En annan gång skulle jag berätta nåt om mamma o pappa och sa: Min for och mar istället för mor och far.

Angående Gary: Hade samma problem med Pepsi. Tyvärr kan det vara svårt att få en katt att sluta kissa när han väl börjat kissa på ett ställe - som Bria sa, de känner ju lukten. Det kan ju vara så att han märker sitt revir, han har ju haft det där som "sitt ställe" så jag kan tänka mej att det är så. Men försök med att tvätta mattan och ge fanken i att lägga ut den där igen. Spreja på nåt med citron i (katter avskyr citruslukt) eller så köper du fy-spray. Hoppas det hjälper!

Med Pepsi var det ju så, att han inte märkte revir, han avskydde lådan och det var de förra ägarnas fel. Och det gick tyvärr inte att få honom att gå på lådan så där hjälpte inget jag försökte med. Men så är det sannolikt inte med Gary, eftersom han är så duktig annars! Så var envis bara, så ska du se att du får honom att sluta märka.

Lycka till!

Comment

Tack för era braiga tips.

Mn jag tror att jag provar med att tvätta mattan och lägga ut den, och fortsätter han lägger vi undan den (och börjar han pissa på golvet iaf!) då sprutar jag något där..

VI har beställt ett stort "klätterträd" till Gary från ellos, den ska stå typ där han pissar nu... så vi får hoppas att han slutar med det... och sprutar man något obehagligt där, då kanske han inteens vill klättra i den ställningen.. vad vet jagf?

Comment

Originally posted by turbotrollet
                    Tack för era braiga tips.

Mn jag tror att jag provar med att tvätta mattan och lägga ut den, och fortsätter han lägger vi undan den (och börjar han pissa på golvet iaf!) då sprutar jag något där..

VI har beställt ett stort "klätterträd" till Gary från ellos, den ska stå typ där han pissar nu... så vi får hoppas att han slutar med det... och sprutar man något obehagligt där, då kanske han inteens vill klättra i den ställningen.. vad vet jagf?
                    Ja, låter ju vettigt, har ni tur så slutar han ju. När kommer klätterträdet då?

På tal om att bala taklänges förresten. Mina stora ungar och jag stod för massa år sedan och spelade på såna där Jack Vegasmaskiner.
                    Ungarna hade spelat bort sina pengar så det var bara jag kvar och de ville att vi skulle gå därifrån.
                    Jag säger då: Men, det är ju så slut att svårta ju. (svårt att sluta)

Comment

På tal om att bala taklänges förresten. Mina stora ungar och jag stod för massa år sedan och spelade på såna där Jack Vegasmaskiner.
                      Ungarna hade spelat bort sina pengar så det var bara jag kvar och de ville att vi skulle gå därifrån.

Min farsa brukade jämt sjunga en nubbevisa när jag var barn, med melodin "hej tomtegubbar", den var askul. Den gick började så här: "Hoj, gubbetomtar, glas i slåsen..."

Resten kommer jag inte ihåg, men han kunde hela den baklänges.

Turbot, ja klätterträd låter som en skitbra idé.

Comment

Den ska komma i november, typ mitten på november.. kostar 500 kronor och är typ 70 cm bted och 120 cm hög. en sådan kostar typ asmycket på andra ställen..

Comment

hello

tvätta mattan, men lägg inte dit den igen

tvätta absolut inte med klorin där han kissat. för det är den bästa lukten katter vet

spraya citron, köp en sån där lite flaska med koncentrerad citron du vet och ta några droppar och stänk dit dom.

hur gammal är han nu?????????

var han inne eller utekatt förut????

skumt att han kissar där han brukar sussa, det brukar dom inte göra

var står lådan?? ställ klätterträdet nån annanstans, för säkerhets skull

svarar gärna på flera frågor sen

Comment

Originally posted by mior
                            hello

tvätta mattan, men lägg inte dit den igen

tvätta absolut inte med klorin där han kissat. för det är den bästa lukten katter vet

spraya citron, köp en sån där lite flaska med koncentrerad citron du vet och ta några droppar och stänk dit dom.

hur gammal är han nu?????????

var han inne eller utekatt förut????

skumt att han kissar där han brukar sussa, det brukar dom inte göra

var står lådan?? ställ klätterträdet nån annanstans, för säkerhets skull

svarar gärna på flera frågor sen
                            Njae, han hade börjat gå ut när vi tog honom, men det var inte mycket.. han föddes den 16 juni.

Nej, han har inte sovit där på ett tag.. kanske för att han pissar där?

Comment

Ställ lådan där han brukar kissa.

Du kan tvätta mattan bäst du vill, men lukten försvinner inte. Du kanske inte känner lukten men din katt kommer göra det.

Om du inte vill ha kvar mattan så klipp sönder den och lägg en bit av den i lådan så att katten lockas dit igen.

Och ta tag i det här nu, du vill inte ha en katt som lärt sig att det är ok att kissa var som helst utom i lådan.

Comment

Originally posted by msfantasia
                                Ställ lådan där han brukar kissa.

Du kan tvätta mattan bäst du vill, men lukten försvinner inte. Du kanske inte känner lukten men din katt kommer göra det.

Om du inte vill ha kvar mattan så klipp sönder den och lägg en bit av den i lådan så att katten lockas dit igen.

Och ta tag i det här nu, du vill inte ha en katt som lärt sig att det är ok att kissa var som helst utom i lådan.

Ja, det är inte ens vår matta. Den kan gott ligga tvättad i ett skåp... vi behöver den inte där den låg, klätterträdet ska ju som sagt stå där (nästan) så då kanske inte ens mattan fått plats..

Så jag skiter i att lägga tillbaka den.. jag lyssnar på er nu.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...
                                X