rövsvett: hahaha! ja faktiskt om man kollar på han här uppe... eller som en viking
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Gris- och oxöron
Collapse
X
-
Nej tror inte de säljer vom i vanliga affärer. Men när syrran hade leonbergarna så gjorde de sin egen hundmat så då åkte vi och hämtade vom på slakterier. Och jag säger baraOriginally posted by TequilaLadyMen fyfan, det har jag inte ens sett att det finns.
Räcker bra med öronen och att han alltid vill ligga nära mig när han glufsar i sig skiten.
- Comment
Comment
-
Yak! Sätter aldrig min fot på ett slakteri, räcker riktigt väl med dofterna jag kommer ihåg när man åkte förbi slakthuset i Visby när jag var liten.Originally posted by msfantasiaNej tror inte de säljer vom i vanliga affärer. Men när syrran hade leonbergarna så gjorde de sin egen hundmat så då åkte vi och hämtade vom på slakterier. Och jag säger bara

Och inte tala om hur det stank när de slaktade grisar på gården jag bodde på.

- Comment
Comment
-
Hos den lilla söta, fina, goa jycken som bor hos mig är det skitsamma.Originally posted by TMMGrisöronen är populärast bland hundar förresten. Vad jag vet.

Han slukar bägge sorterna med samma iver.
Kul att se hur han efter ett tag rusar runt med resterna, mer eller mindre, i käften och kollar efter en plats att gömma örat på. Han ger upp, hittar ingen kul plats och fortsätter att gnaga i sig.
Hur söt som helst.
Han blir förresten fem månader idag, kom jag på nu.
Kanske skall ta ett kort?
- Comment
Comment
-
Kommer ihåg grisöronen från när jag växte upp, för att inte tala om tuggbenen som låg lite överallt, halvtuggade och fina *blärk* Luktade inte heller chokladkola..eller när morsan kokade hjärta och njure för att blanda med kokt ris. Smakade mumma för våra hundar, men hujedamej vad det stank medan det tillagades!
Det påminner mej förresten om en rolig grej som hände i mitt föräldrahem..
Mamma hade alltid en tupperwareburk fylld med Frolic till våra hundar. Den stod ju framme på en bänk i köket jämt. En gång när brorsan hade kompisar hemma, frågade en av dem, var det var för nåt. Brorsan (som verkligen är en hejare på att lura folk för han kan se helt allvarlig ut) lurade då i sin kompis att det var godis och det slutade med att killen käkade upp en Frolic. Han tyckte inte det smakade nåt vidare...
Killen blev sen raskt omdöpt till Ludde bara för det.
- Comment
Comment
-
Jag säger bara att det är tur att det finns helfoder som man kan ge sina små älsklingar.Originally posted by JessicaRabbitKommer ihåg grisöronen från när jag växte upp, för att inte tala om tuggbenen som låg lite överallt, halvtuggade och fina *blärk* Luktade inte heller chokladkola..eller när morsan kokade hjärta och njure för att blanda med kokt ris. Smakade mumma för våra hundar, men hujedamej vad det stank medan det tillagades!
Det påminner mej förresten om en rolig grej som hände i mitt föräldrahem..
Mamma hade alltid en tupperwareburk fylld med Frolic till våra hundar. Den stod ju framme på en bänk i köket jämt. En gång när brorsan hade kompisar hemma, frågade en av dem, var det var för nåt. Brorsan (som verkligen är en hejare på att lura folk för han kan se helt allvarlig ut) lurade då i sin kompis att det var godis och det slutade med att killen käkade upp en Frolic. Han tyckte inte det smakade nåt vidare...
Killen blev sen raskt omdöpt till Ludde bara för det.
Jag skulle aldrig kunna stå och koka inälvor, då skulle jag bara få
hela dagarna.
- Comment
Comment
-
Ja fy fan, du skulle bara veta vad det STINKER när man kokar grishjärtan och njurar! Det stinker i hela huset - det går inte att vara inomhus ens.Originally posted by TequilaLadyJag säger bara att det är tur att det finns helfoder som man kan ge sina små älsklingar.
Jag skulle aldrig kunna stå och koka inälvor, då skulle jag bara få
hela dagarna. 
- Comment
Comment

Comment