Favoritleksak?

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbotrollet
    UNDERBART SK
    • Sep 2005
    • 4617

Originally posted by JessicaRabbit

Den här, som jag köpte på swecat.nu, är Misjas favvoleksak. Den vippar ju fram och tillbaka. Mast Misja bär iväge den och sen boxar hon till den och alltid, alltid hamnar den under hallbänken där hon inte kommer åt den. Fast annars kan hon leka med allt från gamla strumpor till toarullar...

Pepsi lekte förr med sina leksaksmöss, men numera tycks han föredra riktiga möss...*bläääärk*
    Ja, pepsi har kommit till rätta? var var han?

Du har inte provat med mjölkpaketsflerpar då? Eller har ni sådana här mjölkpaket där?

Comment

• Bria
      Bara en liten tant
      • May 2004
      • 7333

Mina missar leker med varandra. Eller så slår de ner nån penna från nåt bord. Dom är tokiga i pennor. Och det är ju jag med men det tar sig helt andra uttryck.

Comment

• TequilaLady

Oftast är det ju grejer som inte är leksaker som är roligast, gäller både för djur och ungar.
        Thellos favoritleksaker är tomma pet-flaskor. Fast han är ju hund.

Comment

• JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
          Ja, pepsi har kommit till rätta? var var han?

Du har inte provat med mjölkpaketsflerpar då? Eller har ni sådana här mjölkpaket där?

Ja, Pepsi kom ju hem på kvällen samma dag. Han hade väl troligtvis ramlat ner (tror inte han törs hoppa) från balkongen. Vid femhugget på kvällen (eftermiddagen?) kom han. Han var lite sur på mej och härjade hela vägen in med sina korta jam-jam.

Jodå vi har såna mjölkkartonger och så har vi ju Klöver-mjölken också. Ska genast prova med en mjölkflerp! Har en känsla av att det kommer bli poppis

Misja leker med nästan ALLT. Det mesta som hon ser, ser hon som leksaker. Blomjord, strumpor, mina pennor, mobilstrapen...

Comment

• turbotrollet
            UNDERBART SK
            • Sep 2005
            • 4617

Jo, alltså Gary leker ju oxå med det mesta.. emn jag menar saker de inte tröttnat på. SOm alltid är kul!

Flerparna leker han med tills de försvinner (under spisen eller i någon sko så att han inte når den)

Men mössen tröttnar han ju på, och låter bara ligga, han kan knalla förbi dem utan problem, men skulle en flerp ligga där.. ohh, då får flerpen inte vara ifred!

Bria. Ja, pennor är poppis här oxå, speciellt att putta ned från bordet.

Mamma. Petflaskor? Hur leker han med dem, lixom?

Comment

• JessicaRabbit

Jo, alltså Gary leker ju oxå med det mesta.. emn jag menar saker de inte tröttnat på. SOm alltid är kul!

Flerparna leker han med tills de försvinner (under spisen eller i någon sko så att han inte når den)

Men mössen tröttnar han ju på, och låter bara ligga, han kan knalla förbi dem utan problem, men skulle en flerp ligga där.. ohh, då får flerpen inte vara ifred!

Bria. Ja, pennor är poppis här oxå, speciellt att putta ned från bordet.

Ja, vippmusen som jag la ut bild på, den tröttnar aldrig Misja på Helt klart favvisen! Men mjölkflerpen blev ingen hit..inte idag iaf..kanske hon helt enkelt inte var leksugen bara...provar senare

Comment

• turbotrollet
                UNDERBART SK
                • Sep 2005
                • 4617

Ja, vippmusen som jag la ut bild på, den tröttnar aldrig Misja på Helt klart favvisen! Men mjölkflerpen blev ingen hit..inte idag iaf..kanske hon helt enkelt inte var leksugen bara...provar senare
                haha, gör så..

Gary blir som tokig när man öppnar kylskåpsdörren.. ja, han verkligen kviiiider! För varje gång är han dödshungrig! Ja, han är såååå hungrig! Oavsett om han fått mat för 10 minuter sedan och man öppnar kylskåpsdörren, ja, då är han så hungrig så han kan DÖ!

MEN... släpper man ned en mjölkpaketsflerp, så är han helt plötsligt inte så hungrig längre.. då blir han mer lekfull..

Så det spelar ingen roll, han börjar leka med den oavsett hur trött/hungrig/sur/lekglad han är..

Comment

• JessicaRabbit

haha, gör så..

Gary blir som tokig när man öppnar kylskåpsdörren.. ja, han verkligen kviiiider! För varje gång är han dödshungrig! Ja, han är såååå hungrig! Oavsett om han fått mat för 10 minuter sedan och man öppnar kylskåpsdörren, ja, då är han så hungrig så han kan DÖ!

MEN... släpper man ned en mjölkpaketsflerp, så är han helt plötsligt inte så hungrig längre.. då blir han mer lekfull..

Så det spelar ingen roll, han börjar leka med den oavsett hur trött/hungrig/sur/lekglad han är..
                  Haha, känner igen mej där, så fort jag öppnar kylen eller börjar laga mat, så har jag två katter där. Spelar ingen roll hur hårt dom sovit precis innan, eller om de käkat för fem minuter sen. Men dom går inte att locka bort med leksaker...och det värsta är att de hoppar upp på diskbänken också och är bland maten...de ger sig inte förrän jag slängt ner varsin smakbit. Sen äter de upp köttbullen, köttbiten, fiskbiten (eller var det nu är) och då kommer de igen. På morron när jag ska hälla upp mitt kaffe och tar ut mjölken, står de nästan och trampar i kaffekoppen för att de vill ha en slurk mjölk..suck..

Och kan man motstå att ge dem nåt då? Näääääääää..inte då. Och det vet de ju så väl..

Comment

• TequilaLady

Jo, det skall jag tala om. Det är bra glid i de där rackarna och låter bra gör de också!
                    Han jagar dem som fan och biter i dem tills de blir nästan platta som pannakakor, inte lika lätt med de stora som med de små iofs.
                    Då är det dags för en ny.

Comment

• turbotrollet
                      UNDERBART SK
                      • Sep 2005
                      • 4617

Originally posted by TequilaLady
                      Jo, det skall jag tala om. Det är bra glid i de där rackarna och låter bra gör de också!
                      Han jagar dem som fan och biter i dem tills de blir nästan platta som pannakakor, inte lika lätt med de stora som med de små iofs.
                      Då är det dags för en ny.
                      Och "Panta mera"-reklamen på tv undrar vad alla pantflaskor tar vägen..

Comment

• turbotrollet
                        UNDERBART SK
                        • Sep 2005
                        • 4617

Haha, känner igen mej där, så fort jag öppnar kylen eller börjar laga mat, så har jag två katter där. Spelar ingen roll hur hårt dom sovit precis innan, eller om de käkat för fem minuter sen. Men dom går inte att locka bort med leksaker...och det värsta är att de hoppar upp på diskbänken också och är bland maten...de ger sig inte förrän jag slängt ner varsin smakbit. Sen äter de upp köttbullen, köttbiten, fiskbiten (eller var det nu är) och då kommer de igen. På morron när jag ska hälla upp mitt kaffe och tar ut mjölken, står de nästan och trampar i kaffekoppen för att de vill ha en slurk mjölk..suck..

Och kan man motstå att ge dem nåt då? Näääääääää..inte då. Och det vet de ju så väl..
                        Nej, Gary håller sig än så längep å golvet, men går ivägen för en så fort man ska någonstans i köket.. vet inte hur många gånger jag sparkat på honom... men han lär sig ju aldrig!

Sen, om man ignorerar honom, så kommer han och sätter klorna i vaderna på en, och tittar man på honom gör han världens skutt bakåt "neeeej! det var inte jag!" typ.

Och står man mot diskbänken kan man höra ett mjau nerifrån fötterna, då sitter han där och tittar upp på en "svältej! jag svääältej!!"

Kan inte motstå hans söta blick och hans bebismjauande..

Comment

• JessicaRabbit

Nej, Gary håller sig än så längep å golvet, men går ivägen för en så fort man ska någonstans i köket.. vet inte hur många gånger jag sparkat på honom... men han lär sig ju aldrig!

Sen, om man ignorerar honom, så kommer han och sätter klorna i vaderna på en, och tittar man på honom gör han världens skutt bakåt "neeeej! det var inte jag!" typ.

Och står man mot diskbänken kan man höra ett mjau nerifrån fötterna, då sitter han där och tittar upp på en "svältej! jag svääältej!!"

Kan inte motstå hans söta blick och hans bebismjauande..
                          I knoooow! Går bara inte alltså. Och jag snubblar över Misja minst 3 gånger om dan, för att hon springer runt fötterna på mej. Inte bara i köket..

Jag hade en gång en katt, Skrållan, som sprang ut i köket inte bara så fort jag öppnade kylen eller en kattmatsburk utan även om jag drog ut skärbrädan. När hon hörde DET ljudet tänkte hon att "woooow, nu ska matte skära kött, bäst jag skyndar mig så jag kan tigga". Sen satt hon nedanför och tiggde (även om jag bara skar bröd eller lök) och slängde jag inte ner en köttbit bet hon mej i vaderna! (Fast försiktigt, men det kändes ju ändå)

Misja piper så där gulligt och hysteriskt varje gång jag är i köket hon med och så ser hon alldeles svältfödd ut. Klart man ger kissen en smakbit då! Och Pepsi han bara sätter sig nedanför på golvet och tittar upp och ser bara allmänt söt och bedjande ut utan att säga ett pip, eller så hoppar han upp på diskbänken (det gör Misja med).

Tänk om man kunde bli så hård att man kunde säga "nej!" och lära katterna att inte tigga..

Comment

• Boubou
                            Faster <3
                            • May 2005
                            • 8550

Simson leker helst med godispapper, då ska det helst vara pappret som varit runt mina center... direkt jag tar tag i den lilla chokladrullen så är han där och ska ha pappret... ja, jag får ju äta upp snabbt så lillen får pappret så klart

Pepsi har nästan slutat leka, hon ville mest leka kurragömma med mig och sambon när hon var ensamkatt. Nu kan hon leka "Marco - Polo" med mig ibland... fast vi piper till varann istället

Siba leker med leksaksmöss... ja, hon brukar ju mest sitta och titta på om andra leker, men men...

Vanligtvis nu för tiden så leker de med varann.... därav konstant kaos här hemma... eller nej, det är ju dumt att skylla allt på katterna... jag har ju en sambo också

Comment

• turbotrollet
                              UNDERBART SK
                              • Sep 2005
                              • 4617

I knoooow! Går bara inte alltså. Och jag snubblar över Misja minst 3 gånger om dan, för att hon springer runt fötterna på mej. Inte bara i köket..

Jag hade en gång en katt, Skrållan, som sprang ut i köket inte bara så fort jag öppnade kylen eller en kattmatsburk utan även om jag drog ut skärbrädan. När hon hörde DET ljudet tänkte hon att "woooow, nu ska matte skära kött, bäst jag skyndar mig så jag kan tigga". Sen satt hon nedanför och tiggde (även om jag bara skar bröd eller lök) och slängde jag inte ner en köttbit bet hon mej i vaderna! (Fast försiktigt, men det kändes ju ändå)

Misja piper så där gulligt och hysteriskt varje gång jag är i köket hon med och så ser hon alldeles svältfödd ut. Klart man ger kissen en smakbit då! Och Pepsi han bara sätter sig nedanför på golvet och tittar upp och ser bara allmänt söt och bedjande ut utan att säga ett pip, eller så hoppar han upp på diskbänken (det gör Misja med).

Tänk om man kunde bli så hård att man kunde säga "nej!" och lära katterna att inte tigga..
                              haha, ja herregud!

Nej, Gary piper bara i köket.. kliver man över tröskeln blir det tyst typ.
                              Men sen låter hans mjau så roligt ibland, så jag kan stå i köket och bara lyssna..
                              ibland kommer det kort "mjau!!" ibland lååånga "Mjaaaaaauuu" och ibland skakiga "mjaaauuUUuUu" ja, går ju inte att skriva hur det låter, men det är otroligt roligt!

Comment

• JessicaRabbit

Nu kom jag på en rolig grej:

Sessan lekte bara med två saker: plastringarna som sitter runt petflaskor som man kan ta loss när man öppnat korken och tamponger!

Plastringarna lekte hon apport med. Man kastade, hon hämtade, sprang tillbaka med den i munnen, släppte ner den framför fötterna osv. Tampongerna demolerade hon Man fick INTE ta ifrån henne dom, då morrade hon!!

Så fort jag gick ut i badrummet och började prassla med en tampong kom hon i 310 km/timmen! Råkade jag glömma asken på handfatet var hon där och välte den och demolerade asken tills hon fick ut alla. Sen var det plast och snören och bomull överallt

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...