Ett jäkla skrikande!

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
    Gary sover INTE hos oss.

Vi stänger sovrumsdörren.. för Andree känner att han är liiite allergisk, så sovrummet är förbjudet.. han kan få vara där ibland på dagarna, för att busa i sängen.. det gillar han.

Det är både gulligt och inte gulligt när han skriker sådär.. Hjärtskärande oxå, för den delen..

Vet inte om han känner sig ensam eller vill ut. För det låter helt annorlunda än när han är hungrig...

Men så fort han ser mig eller blir klappad på så slutar han..

Nu sitter han i fönstret och jamar lite.. vet inte om han känner behov av att gå ut...

Pyret lilla..
    Har ofta en katt i sängen, precis där jag ska ligga..som tur är har jag dubbelsäng. Vill jag gå och lägga mej på dan och vila, så ligger ofta Pepsi där, precis nedanför kudden. Då lägger jag mej vid sidan om så han inte blir störd..

Jag tror att Gary är sällskapssjuk och pratig av sig, kanske behöver han ständig stimulans..Misja är också sån, men kan ju inte vara med katten 24/7..de vänjer sig vid det till slut. Och han är såklart nyfiken på världen utanför. Köp sele och koppel och gå ut med honom ibland vetja.

Det gör jag med Misja..hon nöjer sig med. Oftast går det bra att låta henne sitta på ballen och titta ut, så lugnar hon sig.

Comment

• turbotrollet
      UNDERBART SK
      • Sep 2005
      • 4617

Originally posted by JessicaRabbit
      Har ofta en katt i sängen, precis där jag ska ligga..som tur är har jag dubbelsäng. Vill jag gå och lägga mej på dan och vila, så ligger ofta Pepsi där, precis nedanför kudden. Då lägger jag mej vid sidan om så han inte blir störd..

Jag tror att Gary är sällskapssjuk och pratig av sig, kanske behöver han ständig stimulans..Misja är också sån, men kan ju inte vara med katten 24/7..de vänjer sig vid det till slut. Och han är såklart nyfiken på världen utanför. Köp sele och koppel och gå ut med honom ibland vetja.

Det gör jag med Misja..hon nöjer sig med. Oftast går det bra att låta henne sitta på ballen och titta ut, så lugnar hon sig.
      jaha? jag trodde Misja gick ut precis som pepsi? Ska hon få gå ut i framtiden?

Gary ska få vara på ballen, men det är ett "hål" till grannen som han lätt kommer igenom.. så vi måste fixa det först.

Jo, han är nog sällskapssjuk.. men bara med mig.. kommer det någon annan vill han inte gosa.. så det är alltså "Zarah" han skriker?

Comment

• lucina
        Kvast Hilda***A Little Bit Of Love ***
        • May 2004
        • 62872

Samma här..Misja ska ju ligga på huvudkudden bakom/på mitt huvud. Ligger hon bakom boosar hon in huvet under mitt hår och kloar i nacken på mig. Jäklar vad sur hon blir om jag skulle råka flytta på mej..bara jag försöker så spärrar hon ut bägge frambena och försöker hålla fast mej på nåt sätt

Inte fasen har jag hjärta att flytta på henne. Men jag håller klorna kortklippta för att slippa bli sönderkload.
        hahahaha påminner om min förra katt Jonna. Hon låg alltid som jag hade en pälsmössa på huvet.
        Snacka om att det var hett....
        [SIZE=1]
        [RIGHT][SIZE=1][FONT=Verdana][SIZE=1][FONT=Verdana][COLOR=magenta][COLOR=darkorchid][SIZE=1][FONT=Verdana]♥♪♫

Comment

• JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
          jaha? jag trodde Misja gick ut precis som pepsi? Ska hon få gå ut i framtiden?

Gary ska få vara på ballen, men det är ett "hål" till grannen som han lätt kommer igenom.. så vi måste fixa det först.

Jo, han är nog sällskapssjuk.. men bara med mig.. kommer det någon annan vill han inte gosa.. så det är alltså "Zarah" han skriker?
          Pepsi är utekatt, men Misja är det inte. Än så länge är hon inte så intresserad av att gå ut, inte mer än att hon nöjer sig med att gå ut en stund i koppel iaf. Tror hon är för feg för att vilja gå ut själv Men OM hon absolut skulle vilja när hon blir större..tror inte hon kommer vilja det faktiskt..men OM..ja då ska hon få det. Men först ska hon bli steriliserad såklart. Ja, det ska hon bli i vilket fall förstås.

Ja, det är nog mattes katt, lille Gary. Så är det oftast med katter ju. Han ser dej lite som sin "mamma" - det är väl oftast du som ger honom mat, och gosar och leker, förmodar jag? Katter är dessutom såna, att de oftast tyr sig mest till EN person. Iaf har mina katter varit såna.

Misja ser ju mej som "mamma" för det är mej hon skriker på när hon vill ha mat. Det är mej hon kloar på, aldrig nån annan. Hon lägger sig inte vid halsen på nån annan. Däremot går hon gärna in till Lyckotrollet en stund på kvällen och lägger sig i fotändan på sängen..men när jag ska gå och lägga mej vill hon ut därifrån. För då ska hon vara hos mej..

Spelar ingen roll hur hårt hon sover på emmas säng, när jag går och lägger mej vaknar hon ofelbart och börjar krafsa på dörrn och vill ut därifrån..vet inte hur många gånger jag sagt åt Emma att dörrn ska vara öppen när katten är därinne..

Katter är väl iaf underbara, envisa och egensinniga små charmtroll..man kan inte låta bli att älska dem av hela sitt hjärta!

Comment

• JessicaRabbit

Originally posted by lucina
            hahahaha påminner om min förra katt Jonna. Hon låg alltid som jag hade en pälsmössa på huvet.
            Snacka om att det var hett....
            Precis! Det blir ashett..man försöker ju flytta på sig när det blir för varmt om örona..men det är INTE popilärt

Comment

• turbotrollet
              UNDERBART SK
              • Sep 2005
              • 4617

Pepsi är utekatt, men Misja är det inte. Än så länge är hon inte så intresserad av att gå ut, inte mer än att hon nöjer sig med att gå ut en stund i koppel iaf. Tror hon är för feg för att vilja gå ut själv Men OM hon absolut skulle vilja när hon blir större..tror inte hon kommer vilja det faktiskt..men OM..ja då ska hon få det. Men först ska hon bli steriliserad såklart. Ja, det ska hon bli i vilket fall förstås.

Ja, det är nog mattes katt, lille Gary. Så är det oftast med katter ju. Han ser dej lite som sin "mamma" - det är väl oftast du som ger honom mat, och gosar och leker, förmodar jag? Katter är dessutom såna, att de oftast tyr sig mest till EN person. Iaf har mina katter varit såna.

Misja ser ju mej som "mamma" för det är mej hon skriker på när hon vill ha mat. Det är mej hon kloar på, aldrig nån annan. Hon lägger sig inte vid halsen på nån annan. Däremot går hon gärna in till Lyckotrollet en stund på kvällen och lägger sig i fotändan på sängen..men när jag ska gå och lägga mej vill hon ut därifrån. För då ska hon vara hos mej..

Spelar ingen roll hur hårt hon sover på emmas säng, när jag går och lägger mej vaknar hon ofelbart och börjar krafsa på dörrn och vill ut därifrån..vet inte hur många gånger jag sagt åt Emma att dörrn ska vara öppen när katten är därinne..

Katter är väl iaf underbara, envisa och egensinniga små charmtroll..man kan inte låta bli att älska dem av hela sitt hjärta!
              Ja, och andree har sagt att katter tyr sig "snabbare" till tjejer, pga att vi har (oftast?) mjukare och lenare röster, och katter lyssnar ju på röster..

men jag har sagt till andree att han inte fåt ge upp, han måste klappa och prata med gary så han vänjer sig med honom oxå, för det vill ju jag.. jag vill inte att gary bara ska tycka om mig.. men gör han det så får han väl det..

Nu ska jag ta och gå och lägga mig en stund.. jag fryser och är trött.. kom i säng så sent igår, och har varit hos fucking ams idag..

Kram.

Comment

• Bria
                Bara en liten tant
                • May 2004
                • 7333

Av ensamhetsorsaken så har vi alltid två katter i stöten. Tar två syskon alltså när vi ska ha nya katter. Nu har vi i och för sig bara haft två katter förut och har nu två nya små kattisar. Men de blir ju inte ensamma om vi människor försvinner en stund. Då har de någon att leka med eller sova tillsammans med.

Fast vi haft dom nu i drygt två månader så skriker de om de inte hittar sin kompis. Fast det har bara hänt nån gång, de har stenkoll på varandra.

Sen så är det ju lättare (för ens ömmande hjärta) att stänga ute dom ur sovrum och så. Min sömn är så lättstörd så jag kan inte ha dom där och ungarna ska inte heller hålla på att släppa in och ut dom för att de vill det mitt i natten. De har ju sin låda då och så får de finna sig i att ligga i hallen uppe. Om det bara var en katt så skulle det ju kännas hemskt.

Men även en katt som är en katt (vilket uttryck ) så vänjer den sig väl när den blir äldre att vara ensam. Men så länge de är barn så är de ju som ungar är, vill inte vara ensamma. Men som vuxen kan man ju tycka det är rätt skönt haha..och det kanske äldre katter gör också.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                Working...