blev kär

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Subba
    Alive and fumbling
    • Nov 2003
    • 1648

ALLA valpar är ju snudd på oemotståndliga, det ligger i valpars natur helt enkelt!

Pudlar har oförtjänt dåligt rykte, de är ofta väldigt smarta vovvar, stora som små.

Fast Tage, vår tax, blir alltid lika hysteriskt arg var gång han får syn på en pudel. Han är direkt oförskämd och skriker "Kröllskalle" efter dom och påstår att de är "töntiga" och att de har "skitlarvig päls", fast jag tror mest att det rör sig om avundsjuka från hans sida...

Comment

• mior
      Medlem
      • Sep 2005
      • 1233

kolla in tage

fniss, och likadana mattor har vi

Comment

• turbotrollet
        UNDERBART SK
        • Sep 2005
        • 4617

Förstår dig Mior!!

Låter superfina!!

Comment

• alice
          Virrpanna
          • May 2004
          • 16521

Pudlar har oförtjänt dåligt rykte, de är ofta väldigt smarta vovvar, stora som små.

Kan bara hålla med...och framförallt så är det deras töntiga frisyrer som ställer till det...

Jag har haft pudlar i över 30 år.....

Storpudlar bara...hade en mellanpudel när jag var yngre...

Fick för mig att jag skulle köpa en Ridgeback innan vi köpte alice, för att slippa pälsvården...men min man vägra..och det är jag ju glad för idag

Comment

• turbotrollet
            UNDERBART SK
            • Sep 2005
            • 4617

Originally posted by alice

Kan bara hålla med...och framförallt så är det deras töntiga frisyrer som ställer till det...

Jag har haft pudlar i över 30 år.....

Storpudlar bara...hade en mellanpudel när jag var yngre...

Fick för mig att jag skulle köpa en Ridgeback innan vi köpte alice, för att slippa pälsvården...men min man vägra..och det är jag ju glad för idag
            En Ridgeback? Är det en sån där "lejonhund" (eller vad de kallas?) sådana som jagar lejon i Afrika? Som har en "annorlunda" päls på ryggen som går bakåt? Om du fattar?

Om Pudlar vore dumma, då skulle de väl inte vara "cirskushundar"? kanske inte lika vanligt idag.. men nu hänger nog med..

Comment

• turbotrollet
              UNDERBART SK
              • Sep 2005
              • 4617

En sån här?

Comment

• TequilaLady

Originally posted by turbotrollet
                En Ridgeback? Är det en sån där "lejonhund" (eller vad de kallas?) sådana som jagar lejon i Afrika? Som har en "annorlunda" päls på ryggen som går bakåt? Om du fattar?

Om Pudlar vore dumma, då skulle de väl inte vara "cirskushundar"? kanske inte lika vanligt idag.. men nu hänger nog med..
                En sådan såg Zandrah och jag i somras. Jättefin var den och innan dess hade jag aldrig hört talas om dem.
                Att den jagar lejon är också nytt. Vacker hund är det i alla fall.

Comment

• alice
                  Virrpanna
                  • May 2004
                  • 16521

En sån här?

sicken söt...japp en sån.....deras hår på ryggraden går år andra hållet mothårs.....

Det finns en teater i Shhlm som har flera storpudlar som uppträder på scenen ....dom måste ju tycka det är varmt tycker man

Comment

• turbotrollet
                    UNDERBART SK
                    • Sep 2005
                    • 4617

Mamma. Ja, jag, farmor och pappa träffade på en sådan utanför Thuns i våras/somras.
                    Den var skitfin och skitsnäll!! Otroligt fin hundras!

Alice. Men varför är du glad att du inte skaffade en sådan då? Den är ju superfin och verkar som en bra hundras.. eller vad menade du?

hmm.. ska nog läsa mer om denna ras.. kanske kan bli en framtidshundsdröm..

EN SAK TILL.. vet inte om de jagar lejon kanske, har för mig det.. men jag kan ha hört fel..

Comment

• alice
                      Virrpanna
                      • May 2004
                      • 16521

Det finns en jättefin hund också som heter Weimaran ...jättefina ögon har dom ljusa....

Hittade inga bra bilder...men dom påminner som Ridgeback i kropp och päls....

Comment

• alice
                        Virrpanna
                        • May 2004
                        • 16521

Mamma. Ja, jag, farmor och pappa träffade på en sådan utanför Thuns i våras/somras.
                        Den var skitfin och skitsnäll!! Otroligt fin hundras!

Alice. Men varför är du glad att du inte skaffade en sådan då? Den är ju superfin och verkar som en bra hundras.. eller vad menade du?

hmm.. ska nog läsa mer om denna ras.. kanske kan bli en framtidshundsdröm..

EN SAK TILL.. vet inte om de jagar lejon kanske, har för mig det.. men jag kan ha hört fel..

Näe men då hade jag inte haft min alice ...och jag tycker det är bästa rasen och dom är lätta att ha...även om alice är som hon är.....katt och allmänt tokig och hårar inte....Många raser är runt ut sagt flänga....

Comment

• turbotrollet
                          UNDERBART SK
                          • Sep 2005
                          • 4617

Det finns en jättefin hund också som heter Weimaran ...jättefina ögon har dom ljusa....

Hittade inga bra bilder...men dom påminner som Ridgeback i kropp och päls....

Gillar du de hundarna borde du ju gilla Grand Danois oxå.. lite lika samma utseende... förutom att en GD är liiite större..

Comment

• turbotrollet
                            UNDERBART SK
                            • Sep 2005
                            • 4617

Näe men då hade jag inte haft min alice ...och jag tycker det är bästa rasen och dom är lätta att ha...även om alice är som hon är.....katt och allmänt tokig och hårar inte....Många raser är runt ut sagt flänga....
                            nej, du hade inte haft Alice, men du hade inte vetat om henne då heller kanske.. svårt att tänka sig nu när man VET, men, ja...

Jag tror Alice är en underbar vovve!

Comment

• alice
                              Virrpanna
                              • May 2004
                              • 16521

Ja mamma skulle promt ha en Grand Danios när jag bodde hemma...sen fick hon träffa en storpudel och blev kär...så på den vägen är det.. det bidde ingen grand danio utan en Norsk storpudel den gången..

Comment

• turbotrollet
                                UNDERBART SK
                                • Sep 2005
                                • 4617

Ja mamma skulle promt ha en Grand Danios när jag bodde hemma...sen fick hon träffa en storpudel och blev kär...så på den vägen är det.. det bidde ingen grand danio utan en Norsk storpudel den gången..
                                Så du gillar dem?

Jag vill uppleva en GD någon gång.. har hört så mycket kul om dem.. att de är jättebra familjehundar, att de tror att de är jättesmå och gör roliga saker... blev helt kär efter ett program om enbart GD på Animalplanet..

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                                Working...