Carro alldeles nyss på gården: \"Kunde vi inte fått typ plåt eller nåt så skulle alla göra varsitt konstverk\"
Min värstingkatt igen
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Min katt bajsade BREDVID lådan idag, på en handduk.Originally posted by JessicaRabbitJäkla Misja! Nu har hon haft sönder en blomkruka till! Min finaste ljusgröna som jag hade fredskallan i.

Hon jagade en fluga som vanligt. Upp i fönstret och KRASCH!

Kanske luktar det illa? Men det anser inte jag, för vi sköljde ur lådan och bytte sant i fredags innan vi åkte båten.
Comment
-
Jag hade en katt som rev ner allt. Jag tror han satte det i system på nåt sätt...nä jag bara skojar..men det var INTE skoj. Efter att alla mina julljusstakar åkt i golvet en himla massa gånger så insåg jag att det inte var en lägenhetskatt och fick tyvärr göra mig av med honom.Originally posted by JessicaRabbitJäkla Misja! Nu har hon haft sönder en blomkruka till! Min finaste ljusgröna som jag hade fredskallan i.

Hon jagade en fluga som vanligt. Upp i fönstret och KRASCH!

Han hamnade på landet hos en gubbe och fick det liv som han ville ha.
Det var så tråkigt för han hade en sån personlighet...öppnade dörrar....högg sonens pappa i handen.
...(människokännare..)...och var med och kollade överallt...nyfiken till tusen! Min andra lille kise sörjde bråkstaken länge....
[SIZE=4][COLOR=#0000cd][B]Jag- Quote
Comment
-
Nej det är säkert inget fel på lådan. En katt som gör så, protesterar oftast mot nåt. Nu är ju Gary bara en unge, så det KAN ju har vart en olycka bara..men oftast när en katt lägger en kiss eller bajs precis BREVID lådan, är det utstuderat. Det är ett sätt att visa sitt missnöje. Är Gary sur för att ni åkte bort över helgen kanske? Fortfarande? Eller hade ni med er honom? Eller finns det nåt annat han kan vara sur över?Originally posted by turbotrolletMin katt bajsade BREDVID lådan idag, på en handduk.
Kanske luktar det illa? Men det anser inte jag, för vi sköljde ur lådan och bytte sant i fredags innan vi åkte båten.
Comment
-
Nej, han var hemma...Originally posted by JessicaRabbitNej det är säkert inget fel på lådan. En katt som gör så, protesterar oftast mot nåt. Nu är ju Gary bara en unge, så det KAN ju har vart en olycka bara..men oftast när en katt lägger en kiss eller bajs precis BREVID lådan, är det utstuderat. Det är ett sätt att visa sitt missnöje. Är Gary sur för att ni åkte bort över helgen kanske? Fortfarande? Eller hade ni med er honom? Eller finns det nåt annat han kan vara sur över?
Men han verkade veta att han gjort fel.. för jag skrek hans namn argt från toaletten, sen när jag kom ut så var han skitskraj för mig.. så han måste fattat att han gjort fel (?)
Nåja, nu går det att tvätta handduken. Och det var precis innan jag skulle till AMS, och när jag kom hem 1½ timme senare var han inte alls rädd..
Nu ligger han här vid datorn och sover (och det gör han bara om vi/jag sitter vid datorn) och inte en tanke på den där bajshögen har han..
Comment
-
Mijsa är ju värdlens goaste katt..men hon har sina sting. Och när hon får korn på en fluga då struntar hon vad för nåt som är i vägen..klantig är hon med.Originally posted by KlossanJag hade en katt som rev ner allt. Jag tror han satte det i system på nåt sätt...nä jag bara skojar..men det var INTE skoj. Efter att alla mina julljusstakar åkt i golvet en himla massa gånger så insåg jag att det inte var en lägenhetskatt och fick tyvärr göra mig av med honom.
Han hamnade på landet hos en gubbe och fick det liv som han ville ha.
Det var så tråkigt för han hade en sån personlighet...öppnade dörrar....högg sonens pappa i handen.
...(människokännare..)...och var med och kollade överallt...nyfiken till tusen! Min andra lille kise sörjde bråkstaken länge....
Hon har haft sönder många krukor för mej...mina finaste prydnadssaker har jag fått ställa undan lite..
Comment
-
Klart han vet att han gjort fel! Det gör dom. Han var säkert sur över nåt och ville visa det, men vet ju samtidigt att nu blir matte arg..*fniss*Originally posted by turbotrolletNej, han var hemma...
Men han verkade veta att han gjort fel.. för jag skrek hans namn argt från toaletten, sen när jag kom ut så var han skitskraj för mig.. så han måste fattat att han gjort fel (?)
Nåja, nu går det att tvätta handduken. Och det var precis innan jag skulle till AMS, och när jag kom hem 1½ timme senare var han inte alls rädd..
Nu ligger han här vid datorn och sover (och det gör han bara om vi/jag sitter vid datorn) och inte en tanke på den där bajshögen har han..
Comment
-
Ja, fan att man inte kan ta dom på bar gärning. Har gjort det en gång, när han pissade i köket..Originally posted by JessicaRabbitKlart han vet att han gjort fel! Det gör dom. Han var säkert sur över nåt och ville visa det, men vet ju samtidigt att nu blir matte arg..*fniss*
Då hade han bajsat i en banankarton på samma ställe, som jag slängde såklart, sen pissade han där..
jag skulle bra gärna vilja veta vad han tänker..
Comment
-
ursäkta mig
men lämnade ni katten hemma ensam en helg, eller vad????
är det konstigt tycker du då att han protesterar genom att bajsa bredvid lådan??????
aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrg
man kan inte skrika argt åt en katt flera dygn senare (om det nu var så) det enda det resulterar i är att han kommer bli rädd för dig tt
ta inte illa upp, jag menar inget illa, men blir så aaaaaaaarrrrrg bara- Quote
Comment
-
Det går ALDRIG att fya ett djur i efterhand, de förstår nämligen inte. De kryper ihop och man tycker det ser ut att de skäms, men de vet inte varför matte blir arg och då har man bara skrämt sitt djur i onödan.
När en katt sätter sig utanför lådan så brukar det vara en protest mot något, man kan ha flyttat lådan, möblerat om, ändrat lukter i lägenheten osv.
Det enda man kan göra är att ha koll på katten och sätta den på lådan för att visa att det är där man ska sitta.- Quote
Comment
-
Originally posted by miorursäkta mig
men lämnade ni katten hemma ensam en helg, eller vad????
är det konstigt tycker du då att han protesterar genom att bajsa bredvid lådan??????
aaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrg
man kan inte skrika argt åt en katt flera dygn senare (om det nu var så) det enda det resulterar i är att han kommer bli rädd för dig tt
ta inte illa upp, jag menar inget illa, men blir så aaaaaaaarrrrrg bara
Birgit var här och matade och kelade med honom. Omöjligt för oss att ta med honom på en 80-tals fest. Hellre att han är ensam hemma med Birgit här, än på en 80-tals fest med en jävla massa fyllon, hög musik, och sedan bil ut till krogen.
Comment
-
Klargör en sak.
Jag vanvårdar inte min katt!!
Jag slår inte min katt!!!
Jag har knäppt honom på nosen EN gång! Samtidigt som jag tagit honom i nackskinnet när jag TOG HONOM PÅ BAR GÄRNING när han pissade i köket!!

Comment
Comment