Lös i magen.

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turbotrollet
    UNDERBART SK
    • Sep 2005
    • 4617

Lös i magen.

Skulle ta bort skiten från kattlådan idag, och märkte till min STORA förvåning att han hunnit skita HUR mycket som helst!!

Vi tömde och gjorde rent lådan IGÅR (senare på dagen), vi hade ned det sista av den vanliga sanden och lite av den nya..

Iaf..

Han hade skitit HUR mycket som helst.. och allt satt fast i botten, i stora pölar.. så han måste vara otroligt lös i magen.. jag höll på i en halvtimme med att få rent lådan, skrapa bort skiten och sen göra rent badrummet och "spaden" (skiten satt ju fast som.. skit?)

Så nu är lådan ny och fräsh igen. Men stackars Gary.. vad kan vara fel?

Diskade lite efteråt, och jag sköljde ur kattmatsburken som var slut, och kände genast igen lukten! Han tål tydligen inte Eldoradeos kattmat (tonfisk och sej), vi har en Eldorado kattmatsburk (kyckling) kvar, vi öppnade den idag.. får väl se hur han mår efter den..

Vi vet att han gillar/tål "MJAU", så vi får fortsätta köpa den (vi har blandat lite) men ska nog bara hålla oss till Mjau. Den är ju bara 1 krona dyrare oxå..

Stackars plutten och DUMMA Eldorado!

-----
    Trodde först att han gillade den nya kattsanden så mycket att han sket mycket för att visa att han äääääälskar den!

• JessicaRabbit

Originally posted by turbotrollet
    Skulle ta bort skiten från kattlådan idag, och märkte till min STORA förvåning att han hunnit skita HUR mycket som helst!!

Vi tömde och gjorde rent lådan IGÅR (senare på dagen), vi hade ned det sista av den vanliga sanden och lite av den nya..

Iaf..

Han hade skitit HUR mycket som helst.. och allt satt fast i botten, i stora pölar.. så han måste vara otroligt lös i magen.. jag höll på i en halvtimme med att få rent lådan, skrapa bort skiten och sen göra rent badrummet och "spaden" (skiten satt ju fast som.. skit?)

Så nu är lådan ny och fräsh igen. Men stackars Gary.. vad kan vara fel?

Diskade lite efteråt, och jag sköljde ur kattmatsburken som var slut, och kände genast igen lukten! Han tål tydligen inte Eldoradeos kattmat (tonfisk och sej), vi har en Eldorado kattmatsburk (kyckling) kvar, vi öppnade den idag.. får väl se hur han mår efter den..

Vi vet att han gillar/tål "MJAU", så vi får fortsätta köpa den (vi har blandat lite) men ska nog bara hålla oss till Mjau. Den är ju bara 1 krona dyrare oxå..

Stackars plutten och DUMMA Eldorado!

-----
    Trodde först att han gillade den nya kattsanden så mycket att han sket mycket för att visa att han äääääälskar den!
    Usch, ja det händer alla katter ibland..inte kul. Ge honom skonkost ett par dagar och som sagt, byt kattmat. Kan ju förstås hända också att han ätit nåt annat mindre lämpligt i smyg? Kattungar och valpar är som bäbisar..stoppar allt möjligt i käften *hehe*

Iaf, ge honom kokt fisk och ris om du kan. Det bör göra susen Misja och Pepsi har också haft en o annan släng av lös mage och då gjorde jag så.

*pussa Gary på nosen från JR*

Comment

• turbotrollet
      UNDERBART SK
      • Sep 2005
      • 4617

Originally posted by JessicaRabbit
      Usch, ja det händer alla katter ibland..inte kul. Ge honom skonkost ett par dagar och som sagt, byt kattmat. Kan ju förstås hända också att han ätit nåt annat mindre lämpligt i smyg? Kattungar och valpar är som bäbisar..stoppar allt möjligt i käften *hehe*

Iaf, ge honom kokt fisk och ris om du kan. Det bör göra susen Misja och Pepsi har också haft en o annan släng av lös mage och då gjorde jag så.

*pussa Gary på nosen från JR*

Låter bra, får prova med det.

Tack JR, ska puss honom om jag får tag i honom, köpte en kattmyntamus idag (de andra har han tuggat sönder eller ätit upp, kanske?)

Comment

• TequilaLady

Varför ger du honom äcklig burkmat? Bara skit i dem och vattnet som är i burkmaten får du peja för.
        Köp torrfoder istället, det innehåller allt en katt behöver i mineraler, vitaminer och vad allt man nu skall ha.
        Blir mycket billigare också.

Comment

• TequilaLady

Glömde...

Majsvälling! Funkar för alla taskiga magar (när de är lösa i magen) och så gillar dem det.

Comment

• turbotrollet
            UNDERBART SK
            • Sep 2005
            • 4617

Originally posted by TequilaLady
            Glömde...

Majsvälling! Funkar för alla taskiga magar (när de är lösa i magen) och så gillar dem det.
            Och det är "määniskovälling"? finns i alla affärer?

Comment

• TequilaLady

Och det är "määniskovälling"? finns i alla affärer?
              Ja, människovälling för bebbar.

Ge honom litet välling ett par-tre gånger om dagen när han är risig i kistan.

Comment

• turbotrollet
                UNDERBART SK
                • Sep 2005
                • 4617

Ja, människovälling för bebbar.

Ge honom litet välling ett par-tre gånger om dagen när han är risig i kistan.
                Ska komma ihåg det.

Comment

• msfantasia

Burkmat är

De innehåller fan inget annat än vatten, ger knappt någon näring till djuret.

Dessutom behöver katten tillgång till torrfoder för att få använda tänderna på. Dessutom är den mer näringsrik och betydligt mer hälsosamt för katten.

Nu är de väl iofs noggrannare med burkmaten men för några år sedan var det en massa annan skit som kom med i maten eftersom det fanns kvar rester i kvarnen, detta ledde väldigt ofta till svår allergi hos djuret med stora sår över kroppen (hade en hund vi fick avliva vid 4 års ålder pga detta) Så usch bara ordet burkmat får mig att

Jag är alltså inte arg på dig utan bara på alla jävlar som blandar ihop mat till våra djur utan att bry sig om hur de kan reagera på den.

Som Jr sa är ris kanon för djur som har magproblem. Koka gärna riset i extra vatten och ge till katten så är man även säker på att katten får i sig vatten.

För vid diaree och kräkningar är det viktigt att djuret inte blir uttorkad.

Comment

• turbotrollet
                    UNDERBART SK
                    • Sep 2005
                    • 4617

Originally posted by msfantasia
                    Burkmat är

De innehåller fan inget annat än vatten, ger knappt någon näring till djuret.

Dessutom behöver katten tillgång till torrfoder för att få använda tänderna på. Dessutom är den mer näringsrik och betydligt mer hälsosamt för katten.

Nu är de väl iofs noggrannare med burkmaten men för några år sedan var det en massa annan skit som kom med i maten eftersom det fanns kvar rester i kvarnen, detta ledde väldigt ofta till svår allergi hos djuret med stora sår över kroppen (hade en hund vi fick avliva vid 4 års ålder pga detta) Så usch bara ordet burkmat får mig att

Jag är alltså inte arg på dig utan bara på alla jävlar som blandar ihop mat till våra djur utan att bry sig om hur de kan reagera på den.

Som Jr sa är ris kanon för djur som har magproblem. Koka gärna riset i extra vatten och ge till katten så är man även säker på att katten får i sig vatten.

För vid diaree och kräkningar är det viktigt att djuret inte blir uttorkad.
                    huuu.. jag som har 4 burkar kattmat kvar..

Vet att ÖB har billigt torrfoder, tänkt köpa det länge, men vi åker ju aldrig dit.. eller jo, vi ska dit imorrn, så jag ska fixa det!

Sedan får de ju trevligare andedräkt av torrfoder..

Comment

• turbotrollet
                      UNDERBART SK
                      • Sep 2005
                      • 4617

Det är nog jag som är dum i huvudet, eller nåt..

Han är inte alls lös i magen! Det är den förbannade sanden som smälter när han kissar i lådan!

Det ser ut som bajs, och att det luktade illa måste vara bajset bredvid eller nåt (som luktade som kattmaten).

Han är inte lös i magen, det låg både bajskorvar (vanliga) och så leran (efter den smälta sanden), och han kan väl inte bajsa löst och vanligt, tänkte jag.. så det är lera. Kiss + nya sanden = lera.

Ingen panik! Allt är lugnt, kissen mår bra!

Comment

• TequilaLady

Det är nog jag som är dum i huvudet, eller nåt..

Han är inte alls lös i magen! Det är den förbannade sanden som smälter när han kissar i lådan!

Det ser ut som bajs, och att det luktade illa måste vara bajset bredvid eller nåt (som luktade som kattmaten).

Han är inte lös i magen, det låg både bajskorvar (vanliga) och så leran (efter den smälta sanden), och han kan väl inte bajsa löst och vanligt, tänkte jag.. så det är lera. Kiss + nya sanden = lera.

Ingen panik! Allt är lugnt, kissen mår bra!

Tänk iaf på att byta till torrfoder, det är det bästa för katten. Ha gärna välling hemma också, bra att ha om han skulle bli lös.

Comment

• turbotrollet
                          UNDERBART SK
                          • Sep 2005
                          • 4617

Tänk iaf på att byta till torrfoder, det är det bästa för katten. Ha gärna välling hemma också, bra att ha om han skulle bli lös.
                          Japp, vi ska till öb imorrn (blev inget idag) så då ska jag köpa torrfoder.

Comment

• JessicaRabbit

:tihi:

Vilken tur att han mår bra iaf.

Apropå det, har du hört den här:

Katt svalde lampa - lös i magen.

Comment

• turbotrollet
                              UNDERBART SK
                              • Sep 2005
                              • 4617

Originally posted by JessicaRabbit
                              :tihi:

Vilken tur att han mår bra iaf.

Apropå det, har du hört den här:

Katt svalde lampa - lös i magen.

haha, vilken otroligt dålig!!

Förresten är inte det omöjligt.. gary tuggar på allt..

även på ens axel om man bär honom som en bebis (när han är på lekhumör)

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...