Guppys

Collapse
X
  •  
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bb04_Hagge B
    Banned
    • Mar 2004
    • 1005

Guppys

Hoppas att Stefan blir nominerad, han ligger ju ytterst!

då åker han.. om han inte flyttar på sig.... *hoppas inte*

Ut med mini-maffiosen ;-)
  • msfantasia

Guppys

Någon som är kunnig i guppysar sjukdomar ?

Min brors guppysar tenderar att dö nämligen , fast först sväller de upp och simmar på sniskan. Ser lite kul ut faktiskt
    Men iaf är ju lite synd att vi ska ha massmord på fiskar så jag försöker leta efter någon sida som kan förklara vad det här beror på.

Så någon härinne kanske har eller har haft akvarium och guppys ?

Känner ni till medlet bactopur ?

Comment

• turbotrollet
      UNDERBART SK
      • Sep 2005
      • 4617

Originally posted by msfantasia
      Någon som är kunnig i guppysar sjukdomar ?

Min brors guppysar tenderar att dö nämligen , fast först sväller de upp och simmar på sniskan. Ser lite kul ut faktiskt
      Men iaf är ju lite synd att vi ska ha massmord på fiskar så jag försöker leta efter någon sida som kan förklara vad det här beror på.

Så någon härinne kanske har eller har haft akvarium och guppys ?

Känner ni till medlet bactopur ?
      Jag har haft Guppys. Först hade jag 2. Sen hade jag 10, sen hade jag 20, sen hade jag 30.. ja, du fattar.

Det var för dyrt att kastrera dem.

Sjudomar? Mina frodades utav bara fan, kanske berodde på att jag var typ 10 år och aldrig gjorde rent akvariet.

Kanske där problemet ligger? Det är för rent?

Comment

• piopio
        Ett med forumet
        • May 2005
        • 9354

Tyvärr är det ofta Guppys är sjuka redan då de anländer till zooaffären.. Även om man har dom i karantän där så kan det slippa undan sjuka fiskar.. Därför brukar rekomendationen vara att man köper Guppys från någon man känner där man vet att de frodas och mår bra.. Sjukdomarna kan uppstå från allt mellan gruset, fodret, parasiter, andra fiskar och växter man köpt..

Om jag var din bror skulle jag kasta alla fiskar och växter (ev rengöra växterna ist), göra rent akvariumet noggrannt och
        även gruset för att sedan köpa nytt eller få från någon bekant..
        I am always running around like a blue-arsed fly!!

Comment

• Salvia
          Campare
          • Aug 2005
          • 2732

Här är en ren guppysida, står om sjukdomar, hur dom uppstår och hur fisken beter sej och hur den ser ut i kroppen. HOppas ni hittar felet och kan rätta till det. Fiskar är inte alltid så lätt att ha att göra med, vattnet i kranen ska ju även den ha rätt ph-värde osv.

Edit: Om jag var din bror skulle jag söka upp orsaken innan och inte göra av med några fiskar eller nåt förrän allt uteslutits. Kan ju vara lätt hjälpt.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
          Working...